تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798945746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بخش «نسل نو» فجر عرصه‌اي براي قدرت‌نمايي 30 سالگان تئاتر


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بخش «نسل نو» فجر عرصه‌اي براي قدرت‌نمايي 30 سالگان تئاتر
تأكيد دبير سي و سومين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر بر جايگاه هنرمندان تئاتري 30 ساله و كمتر از 30 سال در آثار بخش نسل نو اين دوره از جشنواره نمود پيدا كرده است؛ بخشي كه با 12 اثر مهمان مسابقه تازه‌هاي ايران است.
نویسنده : سپيده آماده 


تأكيد دبير سي و سومين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر بر جايگاه هنرمندان تئاتري 30 ساله و كمتر از 30 سال در آثار بخش نسل نو اين دوره از جشنواره نمود پيدا كرده است؛ بخشي كه با 12 اثر مهمان مسابقه تازه‌هاي ايران است.
 اولين نام در فهرست شركت‌كنندگان نسل نو بخش تازه‌هاي ايران، ابوالفضل كاهاني است كه با نمايش «پذيرايي» مهمان اين دوره از جشنواره است، تازه‌ترين اثر كارگردان نمايش «جشن بيخودي»، در يك فضاي رئاليستي و در يك پلاتو تمرين اتفاق مي‌افتد.  «پذيرايي» در دو سئانس 17 و 19 روز شنبه 4 بهمن ماه در تالار استاد انتظامي خانه هنرمندان ايران به اجرا خواهد رفت.
«Thebes got talent » به نويسندگي و كارگرداني رضا غيور ديگر مهمان 30 ساله جشنواره امسال است، غيور در نگارش نمايشنامه اين اثر، روايت بخش پاياني داستان اديپ شهريار در فضاي امروزي جامعه را محور قرار داده و بنا بر داستان اين اثر، دختران اديپ بزرگ شده‌اند و حكومت همچنان در دست پدر نابيناي آنهاست، به همين دليل او پيشنهاد مي‌دهد تا يك چشم از هر دخترش بگيرند و به او بدهند تا بينايي‌اش را به دست آورد و اين بينايي آغاز اتفاقات اين نمايش است. اين نمايش يك‌شنبه 5 بهمن ماه پنجمين روز از جشنواره در دو سئانس 18 و 20 در تالار استاد سمندريان تماشاخانه ايرانشهر به نمايش در مي‌آيد.   مصطفي كوشكي كارگردان نمايش «افسونگر» در سي و دومين جشنواره تئاتر فجر با نمايش «باد شيشه را مي‌لرزاند» در بخش «نسل نو» حضور دارد. اين نمايشنامه در مورد موقعيت اجتماعي زنان در تمام دوران‌هاست و تمام زن‌ها را در قالب يك زن تكرار شده، به نام «روشنك» به تصوير مي‌كشد. نمايش «باد شيشه را مي‌لرزاند» در دو سئانس 17 و 20 در دومين روز از جشنواره تئاتر فجر پنج‌شنبه در تالار حافظ مقابل ديدگان مخاطبان قرار مي‌گيرد.  «به اتفاق خانواده» رسول كاهاني ديگر مهمان نسل نو بخش تازه‌هاي ايران اين دوره از جشنواره تئاتر است كه در اولين روز جشنواره در دو نوبت 18 و 20 در سالن استاد سمندريان تماشاخانه ايرانشهر اجرا خواهد داشت.
«به اتفاق خانواده» يك نمايش رئاليستي خانوادگي درباره مسائل روز جامعه است و در اين نمايش خانواده‌اي به تصوير كشيده مي‌شوند كه چهار ساعت مانده به يك عروسي در حال آماده شدن براي رفتن به تالار مراسم هستند.   اعضاي اين خانواده، شبيه به آدم‌هاي اطراف خودمان هستند، خانواده‌هايي كه همگي در كنار هم زندگي مي‌كنند و اگر هم مشكلي پيش بيايد با كمك هم در درون خانواده آن را حل مي‌كنند. اين طور كه از گفته‌هاي كاهاني برمي‌آيد «به اتفاق خانواده» در شيوه اجرا خيلي نزديك به سينما است به اين ترتيب كه شيوه بازي‌ها به بازي‌هاي سينمايي نزديك‌تر از بازي‌هاي تئاتري است.

   پارازيت، كلفت‌ها، براي مهدخت!
«پارازيت» به نويسندگي بهزاد آقاجمالي و كارگرداني سيما رادان ديگر مهمان نسل نويي جشنواره امسال است. «پارازيت» كه جمعه 10 بهمن در دو نوبت 17 و 19 در سالن استاد انتظامي به صحنه خواهد رفت، داستان زندگي زوج جواني است كه در آستانه اسباب‌كشي به سر مي‌برند و بر اثر يك سوءتفاهم با مهمان ناخوانده‌اي مواجه مي‌شوند كه حضور اين شخص بحراني در زندگي اين زوج به وجود مي‌آورد.  در حين اينكه در بيرون از منزل هم شرايط پر تنشي جريان دارد و باعث تشديد آشفتگي خانه مي‌شود. «خانم‌ها، آقايان، ما با سرعت بسيار زيادي در حال حركتيم» ابوالقاسم يزداني از بجنورد در بخش نسل نو تازه‌هاي جشنواره تئاتر فجر امسال حاضر شده است و موضوع نمايش درباره چهار سرنشين يك اتومبيل در حال حركت است كه اطلاعاتي به وسيله تلفن‌هاي همراهشان به آنها داده مي‌شود و اين باعث ايجاد سوء‌ظن افراد داخل اتومبيل به يكديگر مي‌شود.
نمايش «خانم‌ها، آقايان ما با سرعت زيادي در حال حركتيم» يكي از دو نمايش غير تهراني بخش نسل نو اين دوره از جشنواره است كه با هنرنمايي آزاده حيدر‌زاده، سامان سالاري، جواد روحاني و محمدرضا اويسي در جشنواره امسال حضور پيدا خواهد كرد. دانيال نمازي ديگر مهمان نسل نو جشنواره امسال، با نمايش «كلفت‌ها»، برداشتي آزاد از اثر ژان ژنه، به جشنواره امسال آمده است، نمايشي كه در دو بخش روايت مي‌شود؛ يك بر اساس نمايشنامه «كلفت‌ها» و ديگري روايت اپراگونه‌اي كه اين دو بخش در يكديگر ادغام شده‌اند. كلفت‌ها در دو سئانس 17 و 19:30 چهارشنبه 8 بهمن ماه به صحنه تالار استاد ناظرزاده كرماني تماشاخانه ايرانشهر مي‌رود.
«براي مهدخت» به نويسندگي كيومرث حائري و كارگرداني نيكو ممدوحي هم ديگر تهراني حاضر در بخش نسل نو تازه‌هاي ايران امسال است؛ اثري كه با نگاهي به فيلم «جهان‌شكوهمند» اثر «روي اندسون» ساخته شده است. نمايشنامه در منزل مهدخت اتفاق مي‌افتد و يك گروه فيلمبرداري به آن خانه مي‌آيند تا از زندگي شخصي وي فيلم بسازند و تماشاگران در فرايند اجرا به گروه فيلمبرداري كمك مي‌كنند.

   نسل نويي كه چشم‌انداز تئاتر ايران است
ميلاد شجره ديگر كارگردان حاضر در بخش نسل نو جشنواره امسال است، كه نمايش «گفت‌وگوي فراريان» او در دو سئانس 18:30 و 20:30 پنج شنبه 2 بهمن ماه به صحنه سالن چهارسو مي‌رود. رضا بهبودي، مهرداد مصطفوي و آوا شريفي بازيگران اين اثر نمايشي هستند و داستانش درباره تمرين يك گروه تئاتري است كه مي‌خواهند اثري را به صحنه ببرند. افراد اين گروه تئاتري با هم رفاقتي ديرينه دارند و هركدام با مسائل و مشكلاتي روبه‌رو هستند. اين افراد در حين تمرين درباره مسائل شخصي‌شان با هم گفت‌وگو مي‌كنند و تلاش مي‌كنند هم كار را جلو ببرند و هم مسائلشان را رفع كنند اما در نهايت اين دو فضا با يكديگر تلاقي پيدا كرده و در هم آميخته مي‌شود. «مكبث» به نويسندگي و كارگرداني حسين نوشير با برداشتي شرقي از مكبث شكسپير 17 و 20 يك‌شنبه 5 بهمن ماه در تالار حافظ ميزبان مخاطبان خواهد بود.  «نمايشگاه لودلو» به نويسندگي لند فورد ويلسن و كارگرداني مهدي ضيا‌ءچمني ديگر مهمان غير تهراني نسل نو است كه از مشهد در اين بخش از جشنواره حاضر شده است. اين نمايش تنها دو كاراكتر دارد به نام راشل و اگنس، دو زن سالمند كه نمايش در برشي كوتاه، صحبت‌ها و درد دل‌هايشان را قبل از خواب نشان مي‌دهد.  كل نمايش در يك پرده و بدون خاموش شدن نور مي‌گذرد و در دو سئانس 16 و 18 روز جمعه 3 بهمن ماه به صحنه تماشاخانه باران خواهد رفت. آخرين شركت‌كننده بخش نسل نو جشنواره تئاتر امسال هم نمايش «يك ساعت آرامش» به نويسندگي فلورنس زلرز و كارگرداني سحر رضواني است كه در دو سئانس18:30 و 20:30 و در روز پاياني جشنواره به صحنه تالار چارسو مي‌رود. گفتني است سي‌و‌سومين جشنواره بين‌المللي تئا‌تر فجر به دبيري اردشير صالح‌پور از يكم تا ۱۲بهمن ماه برگزار خواهد شد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن