تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798713608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طعمه, اولین خواننده رپی که مجوز گرفت!


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: "طعمه", اولین خواننده رپی که مجوز گرفت!



پیشترصحبت درکورد مجوز به خوانندگانی نظیر امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو، آرمین زارعی با نام هنری آرمین ۲afm و یاسر بختیاری با لقب یاس در رسانه‌ها مطرح شده بود


اردلان هوشمند اولین خواننده رپ غیررسمی است که موفق شده از شورای شعر دفتر موسیقی ارشاد مجوز بگیرد.در این باره با «محمدعلی بهمنی» غزلسرای نامدار معاصر و عضو شورای شعر دفتر موسیقی تماس گرفته شد تا این خبر را تأیید کند: «چند متن برایمان آمده بود که متن‌های بدی هم نبود. شخصی که این ترانه‌ها را آورده بود، روی درخواستش ننوشته بود گفتاواز ولی تشخیص ما با توجه به نوع متن این بود که مربوط به این گونه موسیقی است و نوشتیم گفتاواز و مجوز دادیم.»

بهمنی در پاسخ به این پرسش که آیا همه ترانه‌های اردلان هوشمند که به شورا ارائه شده بود، مجوز گرفته یا نه، پاسخ داد: «اسم شخص الان در ذهنم نیست ولی تعدادی از کار‌ها خوب بودند. ما هم دفاع کردیم و گفتیم اگر متن این باشد، اشکالی ندارد و بقیه‌اش به موسیقی مربوط است که ایراد بگیرند یا نه. این شعر را یکی می‌تواند دکلمه کند یا آوازی بخواند یا به شکل گفتاواز بخواندش. این از نظر ما مساله‌ای نیست.»

در حالی که در مقاطع مختلف، صحبت‌هایی مبنی بر اعطای مجوز به خوانندگانی نظیر امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو، آرمین زارعی با نام هنری آرمین ۲afm و یاسر بختیاری با لقب یاس در رسانه‌ها مطرح می‌شد، اولین کسی که موفق شد در سبک رپ مجوز بگیرد، اردلان هوشمند است. با این وجود که پیروز ارجمند بار‌ها از اراده ارشاد برای اعطای مجوز به این گونه موسیقی سخن گفته، تا امروز هیچ یک از نام هایی که مطرح می‌شدند، هیچ شعر (به قول رپ‌ها تکست) یا موسیقی را برای دریافت مجوز به دفتر موسیقی ارائه نکرده‌اند. البته ظاهرا چهره‌های کمتر مطرح این گونه موسیقی، متن‌هایی را به دفتر موسیقی ارائه کرده بودند که به دلیل سطح نازل و خارج از عرف کلام، نتوانسته بودند مجوز انتشار آثارشان را بگیرند.

ارجند سه روز پیش در این باره گفته بود: «در سبک منتسب به رپ (گفتاواز) آثاری به دست دفتر موسیقی رسیده که به دلیل پایین بودن سطح کیفی و ایده‌آل نبودن این آثار، هیچ مجوزی برای این سبک و خوانندگان آن صادر نشده است، اما امیدوارم با اقدامات اصلاحی به این نتیجه برسیم که آثار این سبک با ارتقای سطح به دریافت مجوز نائل شوند.»

مهدی میرزاباقریان مدیر شرکت آوای سوته دلان هم چند هفته پیش در گفت‌و‌گوی کوتاهی با هفته نامه تماشاگران از تلاش شرکت متبوعش برای دریافت مجوز دو خواننده رپ سخن گفته بود. با توجه به حضور چند باره یاس و اردلان طعمه در دفتر این شرکت، گمانه زنی چهره‌های رسانه‌ای روی این دو چهره متمرکز شد.

با این اوصاف به نظر می‌رسد کارهایی که از سوی اردلان هوشمند به دفتر موسیقی رسیده، با اصلاحاتی توانسته استانداردهای مورد توجه ارشاد را پوشش دهد.

حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت ارشاد هم چند روز پیش اعلام کرده بود که تا کنون مجوزی برای موسیقی رپ صادر نشده، اما اگر این موسیقی در چارچوب سیاست‌ها و در راستای برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بومی‌سازی شود و با فرهنگ اسلامی ایرانی متناسب باشد، ممکن است در آینده برای موسیقی رپ مجوز صادر شود.

این صحبت‌های ملایم‌تر نوش آبادی این زمزمه را از چند روز پیش میان اهالی موسیقی راه انداخته بود که به زودی خبرهای جدیدی در این باره منتشر خواهد شد. به این ترتیب باید منتظر اولین آلبوم رپ مجاز با صدای اردلان هوشمند باشیم.



گرداوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن