تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803286057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فروش نفت به صورت خام با اقتصاد مقاومتی هم‌خوانی ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


نائب رئیس مجلس؛
فروش نفت به صورت خام با اقتصاد مقاومتی هم‌خوانی ندارد
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امید است کاهش قیمت نفت به کاهش هزینه‌های کشور کمک کند، گفت: فروش نفت خام با اقتصاد مقاومتی هم‌خوانی ندارد.




به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد، با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد پویا، مولد و دانش بنیان با محوریت آحاد ملت ایران، کارآفرینان، صاحبان فکر و ثروت است، اظهار داشت: این اقتصاد بر چند اصل اساسی استوار است.

وی با اشاره به لزوم رعایت مدیریت مصرف افزود: در یک اقتصاد سالم باید مصرف مدیریت شده باشد و با کمترین مصرف بالاترین تولید را داشت.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در بازار پررقابت اقتصاد جهانی کسانی می‌توانند بازار را در اختیار داشته باشند که کالای آن‌ها با هزینه کمتر تولید شود، خاطرنشان کرد: کالاهای تولیدی باید با کمترین هزینه بالاترین کیفیت تولید را داشته باشند چرا که این امر یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است که متاسفانه با آن فاصله داریم.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه خدماتی که دولت به مردم می‌دهد بسیار گران است و کیفیت لازم را ندارد، تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی باید هزینه تمام شده پائین و کیفیت خدمت بالا باشد و با  مصرف کمترین انرژی مصرف بهترین کالا را تولید کنیم که تا رسیدن به این مرحله فاصله زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه کاهش هزینه‌ها یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است، گفت: باید برای اداره کشور هزینه ها را تا حد متعارف و لازم کاهش داد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باید از منابع کشور درست استفاده کرد، خاطرنشان کرد: استفاده صحیح از این منابع سبب افزایش تولید، خلق ثروت، ایجاد اشتغال و کالا می‌شود.

ابوترابی فرد با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی مردم اقتصاد را بر دست، بازو و اندیشه خود دارند، تصریح کرد: متاسفانه اقتصاد کشور دولتی است.

وی خاطرنشان کرد: در بودجه سال 94 بیش از 600 هزار میلیارد تومان بودجه برای شرکت‌های دولتی در نظر گرفته شده است این درحالی است که سهم بزرگی از این بنگاه و شرکت‌ها که جزء بنگاه‌های دولتی تعریف نمی‌شوند متعلق به دولت است.

وی با بیان اینکه از ویژگی اقتصاد سالم آن است که دولتی نباشد، اظهار داشت: دولت باید به مسائلی بپردازد که وظایف حاکمیتی اواست و در سایر حوزه‌ها باید سیاست‌گذاری و نظارت داشته باشد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت موظف است بر اجرایی شدن صحیح سیاست‌گذاری خود نظارت داشته باشد، گفت: در حوزه بهداشت و درمان و آموزش و پروش دولت باید سیاست‌گذاری درست داشته باشد و به نحوه درست اجرا شدن آن نظارت لازم را اعمال کند.

ابوترابی فرد با تاکید براینکه اقتصاد باید غیردولتی باشد و مردم در این اقتصاد فعال باشند، تصریح کرد: باید از دانش و علم بهره گرفت به نحوی که تار و پود اقتصاد کشور را علم مدیریت کند.

وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی علم به فروش می‌رسد و نه نفت کشور، اظهار داشت: باید با تبدیل نفت خود به کالا آن را به ده برابر ارزش افزوده فروخت.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی اراده جدی نظام و مقام معظم رهبری است که حرکت در این راه دشوار است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه امید است کاهش قیمت نفت به کاهش هزینه‌های کشور کمک کند، گفت: باید مقدمات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای رسیدن به هدف تعریف شود و قدم‌های لازم در این مسیر برداشته شود.

وی با بیان اینکه پیام امسال مقام معظم رهبری به این معنی نیست که باید در این سال اقتصاد شکوفا و فرهنگ ایده آل شود، افزود: باید مقدمات و برنامه لازم برای رسیدن به این هدف تعریف شود و قدم‌های موثری در این راه برداشته شود.

وی تصریح کرد: امید است با جبران کوتاهی‌های صورت گرفته، اقتصاد مقاومتی و جامعه به سمت اهداف مورد نظر هدایت شوند./تسنیم/110



۲۶/۱۰/۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن