تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818727831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تکنولوژی فناوری لیزر نیازمند تجاری سازی و واگذاری به بخش خصوصی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ستاری در دومین نشست دستاوردهای علوم و فنون لیزر ایران:
تکنولوژی فناوری لیزر نیازمند تجاری سازی و واگذاری به بخش خصوصی است
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در دومین نشست دستاوردهای علوم و فنون لیزر ایران گفت: بیش از هر چیز نیاز داریم تکنولوژی فناوری لیزر را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "سورنا ستاری" معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در نشست افتتاحیه دومین دستاوردهای علوم و فنون لیزر ایران گفت: بنده در خصوص فناوری لیزر بازدیدهای زیادی در این مرکز داشته‌ام که خوشبختانه متوجه شدم در این زمینه بسیار توسعه یافته‌ایم.
 
وی با بیان این که چند نکته در رابطه با خلق فناوری‌های نوین به دست محققان ما ضروری است افزود: ما در حوزه دفاعی هم بحث‌هایی از همین قبیل داریم.
 
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ادامه داد: اگر به سال گذشته خوب نگاه کنیم می‌بینیم که تعداد شرکت‌های خصوصی در حوزه‌های دفاعی بسیار افزایش پیدا کرده است.
 
ستاری متذکر شد: مثلا در خصوص هوافضا در حال حاضر تمام سیستم‌های قطعه‌سازی دفاعی و رادار در داخل کشور و توسط شرکت‌های خصوصی ساخته می‌شود.  
 
وی با بیان این که باید فرق بگذاریم بین برخورد با مرز دانش و تجاری سازی تصریح کرد: تجاری سازی یک مقوله دیگر است شما مرز دانش را به خوبی توسعه داده‌اید و مرز دانش جایی است که دولت باید در آن سرمایه‌گذاری کند.  
 
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان این که پول دولت در حوزه پژوهش برای اقتدار ملی است افزود: ما در حوزه‌های موشکی و هسته‌ای هزینه کردیم و نتیجه آن را دیدیم ولی تجاری سازی با پول دولت و رانت دولتی اتفاق نمی‌افتد.  
 
وی تصریح کرد: بی‌شک تجاری سازی از طریق مکانیزم بازار و بخش خصوصی محقق می‌شود.
 
ستاری در ادامه خطاب به محققان حاضر در جلسه گفت: شما به عنوان کسانی که در حوزه مرز دانش فعالیت می‌کنید باید از سیستم‌های تجاری سازی استفاده کنید چرا که فناوری باید از یک مرحله به بعد به بخش خصوصی واگذار شود.  
 
وی تصریح کرد: شما باید درصدی از درآمد خود را از محل فروش تکنولوژی‌های نوین تامین کنید که این امر موضوعی ضروری است.
 
معاون علوم و فناوری و تحقیقات رئیس‌جمهور ادامه داد: توصیه ما به بخش دولتی این است که در زمینه فروش تکنولوژی‌های ساخته شده در کشور اقدام کنند چرا که ما در این زمینه به خوبی می‌توانیم در کنار این محققان باشیم.  
 
ستاری در ادامه بیان داشت: بنده می‌بینم که شما لیزرهای زیادی ساخته‌اید که یک دهم آن در واردات کشور وجود ندارد یعنی این همه دستگاه لیزر که وارد کشور می‌شود یک دهم تکنولوژی شما نخواهد بود.
 
وی افزود: اگر در زمینه فروش فناوری تکنولوژی لیزر بخواهیم اقدامی بکنیم بی‌شک باید از کانال تجاری سازی و واگذاری آن به بخش خصوصی این امر میسر شود. 

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن