تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805694699




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتي نوجوانان ايراني، كره‌اي مي‌شوند!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وقتي نوجوانان ايراني، كره‌اي مي‌شوند!
اهل فلسفه مي‌گويند همنشيني، سنخيت مي‌آورد. اين همنشيني حتي در شيمي و فيزيك هم منشأ اثر است و موجب تركيب و گونه‌گون شدن مواد و به دست آمدن مواد ديگر مي‌شود. روان‌شناسان هم معتقدند كه همنشيني موجب تغيير در رفتار‌ها، باورها و خلق و خوي انسان مي‌شود.
نویسنده : سيدمصطفي حسيني‌راد 


اهل فلسفه مي‌گويند همنشيني، سنخيت مي‌آورد. اين همنشيني حتي در شيمي و فيزيك هم منشأ اثر است و موجب تركيب و گونه‌گون شدن مواد و به دست آمدن مواد ديگر مي‌شود. روان‌شناسان هم معتقدند كه همنشيني موجب تغيير در رفتار‌ها، باورها و خلق و خوي انسان مي‌شود.
به راستي اگر همنشيني در جامدات بي‌جان و حتي حيوانات، آثار و پيامدهايي دارد چطور ما نسبت به آثار همنشيني در انسان‌ها بي‌تفاوت و بي‌دقت هستيم؟
اين مقدمه را گفتم تا برسيم به اصل مطلب. صدا و سيما همانطور كه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبري تأكيد كرده‌اند بايد دانشگاه انسان‌سازي باشد. اما متأسفانه در بسياري موارد ديده مي‌شود كه مديران برخي شبكه‌هاي تلويزيوني تنها به پركردن آنتن و جذب مخاطب، به هر قيمتي مي‌انديشند و نه چيزي بيش از آن.
در برخي از شبكه‌هاي جديدالتأسيس در ساليان اخير اين آفت بيشتر و نمايان‌تر است. يكي از اين نمونه‌ها، آفت پخش سريال‌هاي كره‌اي است كه در چند سال گذشته، مسلسل‌وار از تلويزيون پخش شده و هنوز هم مي‌شود. سريال‌هايي با رنگ و بو و داستان يكسان و تكراري كه انصافاً هيچ رهاوردي جز سرگرمي از نوع اتلاف وقت، براي مخاطب ندارند. سريال‌هايي كه حتي دكور، لباس و بازيگران آن هم يكسان هستند اما به دليل داشتن داستان‌هاي عاشقانه اصلي و فرعي، موفق شده‌اند خانواده‌هاي ايراني به خصوص نوجوانان و به خصوص دختران نوجوان را جذب كنند.  كافي است سري به فضاي مجازي بزنيد و نام بازيگران كره‌اي را جست‌وجو كنيد تا ببينيد چه تعداد وبلاگ و صفحه به عكس‌هاي مبتذل همين بازيگران اختصاص يافته است.
تأسفبار اين است كه اين بازيگران، به چهره‌هاي محبوب و الگوهاي نوجوانان، به خصوص دختران ايراني تبديل شده‌اند و عكس‌هاي آنها به شكلي وسيع بين نوجوانان رد و بدل مي‌شود. رسانه ملي با بي‌دقتي و بي‌توجهي خود، به دليل پخش بي‌وقفه و بدون فاصله اين سريال‌هاي كم‌محتوا و بي‌محتوا در يك دوره زماني چند ساله، بازيگران كره‌اي را تبديل به قبله آمال بسياري از نوجوانان ايراني كرده است. بازيگران غربزده‌اي كه در بسياري موارد گوي سبقت را در بدپوششي و عرياني و عريان‌نمايي از خود غربي‌ها ربوده‌اند.
نگاهي به سبك زندگي امروز جامعه كره جنوبي كه در فيلم‌هاي سينمايي آنها نيز پيداست، نشان مي‌دهد اين جامعه به طور جدي گرفتار فرهنگ و آموزه‌هاي تحميلي غرب شده و همگام با مدرنيسم، آفت‌هاي آن را هم جذب كرده است. اكنون هنرپيشه‌هاي همين كشور با رخت و لباس امروزي و پوشش مغاير با ارزش‌هاي جامعه ايراني، دارند به الگوهاي نوجوانان ما تبديل مي‌شوند و در اين ماجراي تلخ، صدا و سيما بيش از همه، مقصر بوده است.  يكي از دوستان مي‌گفت: «دختر نوجوانم دائم در حال ايميل و رد و بدل كردن عكس‌هاي اين بازيگران براي همكلاسي‌هايش است و اگر يك شب سريال ايسان - آخرين نمونه از خانواده كره‌اي‌ها - را نبيند خلق و خوي‌اش به هم مي‌ريزد. يك روز اصرار مي‌كند برايش لباس سنتي كره‌اي‌ها را بخريم. روز ديگر چوب غذا خوري مي‌خرد تا به جاي قاشق و چنگال از آن استفاده كند و به تازگي هم دنبال پيدا كردن كانون زبان كره‌اي است!»
مي‌گفت: «من براي دخترم و آينده‌اش نگرانم. فكر و ذهنش را اين كره‌اي‌ها تسخير كرده‌اند. آخر چرا صدا و سيما به عواقب و آثار كار‌هايش فكر نمي‌كند و خانواده‌ها را اينچنين دچار مشكل مي‌كند؟ يعني نمي‌شود اين قدر سريال كره‌اي پخش نكنند يا لااقل بين پخش آنها چند ماه فاصله بيندازند؟ مگر اين كره‌اي‌ها كه امروز هم در صف اول دشمنان ما و دنباله رو امريكا هستند چه چيزي به خانواده‌ها و بچه‌هاي ايراني ياد داده‌اند؟»
به نظر مي‌رسد صدا و سيما به خصوص پس از تغييرات مديريتي خود بايد نگاه محتوايي عميق‌تري به مسائل داشته باشد و با بهره‌گيري از نظر جامعه‌شناسان و روان‌شناسان خانواده، نگاه‌هاي سطحي و عوامانه را در تهيه، توليد، خريد و پخش سريال‌ها و فيلم‌هايش به كناري نهاده به جايگاه و رسالت اصلي خود كه‌‌ همان «انسان‌سازي» است نزديك شود. رسانه ملي بايد نوجوانان و جوانان ايراني را به جاي فرهنگ كره‌اي و غربي، با فرهنگ ناب اسلامي ايراني آشنا كند.
چنين باد!


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن