تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818879914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علیرضا حاجیان‌زاده در گفت‌وگو با فارس: تبلیغات کاذب برای جذب کودکان و نوجوانان به کانون پرورش‌فکری نداریم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: علیرضا حاجیان‌زاده در گفت‌وگو با فارس:
تبلیغات کاذب برای جذب کودکان و نوجوانان به کانون پرورش‌فکری نداریم
مدیرعامل کانون پرورشی با بیان اینکه هیچ تبلیغات کاذبی برای جذب کودکان و نوجوانان به کانون نداریم، گفت: شیرازه اصلی فعالیت کانون، توجه به ارزش‌های انقلاب و اسلام و اهتمام ویژه به سبک زندگی ایرانی _ اسلامی است.

خبرگزاری فارس: تبلیغات کاذب برای جذب کودکان و نوجوانان به کانون پرورش‌فکری نداریم

● گزارش تصويري مرتبط
-------------------------------


خبرگزاری فارس، رقیه عزیزی شیرکوهی؛ چندی پیش علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن بازدید از این خبرگزاری با معاون خبر، مدیران و خبرنگاران این خبرگزاری دیدار و پاسخگوی سوالات خبرنگار کتاب و ادبیات به برخی از فعالیت‌های کانون بود. * انتشار بیش از 2 هزار کتاب چاپ اول توسط کانون پرورشی در طول نیم قرن فعالیت‌اش حاجیان زاده درباره فعالیت‌های کانون پرورشی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای پنجاه سال سابقه فعالیت و نیم قرن سابقه و تاریخچه است. ما دو مدل فعالیت در کانون داریم، یک مدل، تولیدات محصولات فرهنگی هنری حرفه‌ای است که که در طول این پنجاه سال دنبال می‌شده است که از جمله مهم‌ترین آن «کتاب» است که خیلی از بزرگسالان نیز کتاب‌های کانون را از زمان کودکی خوانده و دنبال می‌کرده‌اند. تقریباً در طول این پنجاه سال، 2 هزار و 141 کتاب چاپ اول و 2 هزار و 670 کتاب تجدید چاپ منتشر کرده‌ایم. به گونه‌ای که مرتب سالانه حدوداً 150 جلد کتاب تولید می‌شود و تقریباً همین حدود هم تجدید چاپ اتفاق می‌افتد. * تولید 410 فیلم سینمایی و انیمیشن در کانون پرورش فکری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه گفت: از دیگر کارهای تولیدی ما می‌توان به سرگرمی‌های سازنده، بازی‌های رایانه‌ای و اسباب‌بازی‌های مختلف، اشاره کرد که مورد علاقه بچه‌ها است، همچنین در طول این دوره، 45 بازی رایانه‌ای و 214 سرگرمی و اسباب‌بازی در کانون تولید شده است. وی گفت: بخش دیگری از کار کانون، تولید فیلم‌های سینمایی، فیلم‌های انیمیشن کوتاه و فیلم‌های بلند است. در طول این دوره، 410 فیلم تولید شده است که برخی از این فیلم‌ها را کاملاً همه مردم دیده و استقبال کرده‌اند و کارگردان و نویسنده‌های بسیار خوبی هم در این عرصه حضور داشته‌اند. در حوزه تئاتر نیز کانون تاکنون تولیدات حرفه‌ای داشته و در سالن‌های مختلف آن را به نمایش گذاشته‌ایم.
* تولید 145 نوار و موسیقی در کانون پرورشی حاجیان‌زاده در ادامه درباره کانون پرورشی گفت: «موسیقی» هم یکی دیگر از تولیدات ما در کانون است که در این مدت 145 نوار و موسیقی تولید شده است، آن هم موسیقی‌های فاخر و مورد نیاز سطح سنی دانش‌آموزان و کودکان و نوجوانان. وی ادامه داد: یک بخش از فعالیت‌ ما تولیداتی است که به صورت متمرکز صورت می‌گیرد که برای این تولیدات نیز از بهترین پدیدآورندگان و نویسندگان و بهترین کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان استفاده می‌کنیم تا این تولیدات  برای همه مردم، خانواده‌ها، بچه‌ها و همه اعضای کانون قابل استفاده باشد. نوع دوم کاری که انجام می‌دهیم، ارتباط حضوری است که با بچه‌ها داریم. * هیچ تبلیغات کاذبی برای جذب کودکان و نوجوانان به کانون نداریم حاجیان‌زاده در ادامه گفت: تعداد بسیاری از کودکان و نوجوانان هر ساله عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌شوند و سالانه عضویت خودشان را تمدید می‌کنند و کسانی هستند که بیش از 10 سال عضو کانون هستند و از دوره چهار سالگی وارد کانون شده و افتخارشان این است که زندگی و دوره کودکی خود را در کانون گذرانده‌اند و اتفاقی است که به صورت کاملاً داوطلبانه و با علاقه شخصی اتفاق افتاده است؛ یعنی ما هیچ الزامی نداریم و تبلیغات کاذبی را برای کودکان و نوجوانان انجام نمی‌دهیم، چراکه ما سعی می‌کنیم اطلاع‌رسانی داشته باشیم ولی جذب بچه‌ها بر اساس علاقه‌شان و براساس ذائقه‌هایشان است که می‌آیند و عضو می‌شوند و عموماً هم ماندگار می‌شوند؛ یعنی عضویت ما سالانه است، اما سال‌های بعد همین افراد به تمدید کارت‌های خود می‌پردازند. * افزایش ماشین‌های سیار کانون به مناطق محروم کشور وی خاطرنشان کرد: ما در شهرستان‌ها و استان‌ها مرکز و کتابخانه داریم و حتی مناطقی که دوردست است و کتابخانه نداریم، ماشین‌هایی را به صورت سیار تجهیز می‌کنیم و تاکنون بیش از 85 ماشین را تجهیز کرده‌ایم. این مراکز به عضوگیری می‌پردازند و هر 15 روز یکبار به آن روستاها مراجعه کرده و مکانی را مشخص و بچه‌ها در آنجا تجمع می‌کنند و برای بچه‌ها قصه گفته و فیلم نشان می‌دهند و فعالیت‌هایی که در یک مرکز داریم، آنجا انجام می‌دهند. * محور فعالیت‌های ما در مراکز کانون مسئله ترویج کتاب و کتاب‌خوانی است حاجیان‌زاده درباره محور اصلی برنامه‌های کانون پرورشی نیز توضیح داد و گفت: محور فعالیت‌های ما مسئله ترویج کتاب و کتابخوانی است، اما 42 فعالیت دیگر را نیز در این کتابخانه‌ها داریم که  بیشتر برای جذابیت کار و توانمند کردن بچه‌ها است که در حوزه‌های هنری و حوزه‌های ادبی و در حوزه‌های فرهنگی، علمی و مذهبی 42 فعالیت را تعریف کردیم. * برخی از اعضای کتابخانه‌های کانون 2 هزار کتاب خوانده‌اند مدیرعامل کانون پرورشی ادامه داد: ما اعضایی داریم که استمرار در عضویت‌شان در یک کتابخانه‌ای که مثلاً 2 هزار کتاب در آنجا وجود دارد، همه این 2 هزار کتاب را خوانده‌اند و گاهی اوقات وقتی با آن‌ها برخورد می‌کنیم تقاضای کتاب جدید را دارند و این کتاب‌خانه دیگر پاسخ‌گوی نیاز ما نیست که اتفاق ویژه‌ای است که در این حوزه افتاده است، یعنی در این زمان که میزان کتاب خواندن بین دانش‌آموزان بسیار کم است، در کانون این مهم افزایش داشته و کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کتاب‌خانه هستند.

حاجیان‌زاده اضافه کرد: ما علاوه بر شهرهای ایران و مناطق محروم و مناطق روستایی ایران، یک رویکرد بین‌المللی هم داریم که در سایر کشورها فعالیت‌هایی را به شکل‌های مختلف انجام می‌دهیم و از جمله فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم مدل‌سازی‌های کانون برای آن کشور است، آن هم با پیگیری که آن کشورها خودشان می‌کنند و علاقه‌مندی که از خود نشان می‌دهند. ما برای آنها آموزش گذاشتیم و حمایت‌های معنوی را برای آنها ایجاد می‌کنیم تا کار کانون را با اسم دیگری و با انتقال همان مدل‌سازی به آنجا انجام دهند و بعضاً بعضی از کشورها هستند که حتی مدل کار ما را انجام داده‌اند و با اجازه از کانون از آن و موقعیت کانون نیز استفاده کرده‌اند که آنها موقعیت کانون را نیز بتوانند در آ‌نجا ایجاد کنند. * راه‌اندازی نمایندگی‌ دفاتر کانون پرورشی در 30 کشور جهان مدیرعامل کانون پرورشی ادامه داد: نوع دیگر کاری که داریم در هفته‌های دوستی و هفته‌های فرهنگی حضور پیدا می‌کنیم، با سرپرستی‌های مدارس ایرانی در خارج از کشور که حدوداً در 30 کشور مستقر هستند، صحبت کردیم که در آن سرپرستی‌ها دفتری را تحت عنوان دفتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه‌اندازی کنند و ما نیز از آن‌ها حمایت کنیم تا بچه‌ها و خانواده‌های ایرانی که در این مدارس تحصیل می‌کنند بتوانند از امکانات کامل پرورشی استفاده کنند.

نکته اساسی که شیرازه همه این فعالیت‌ها است و بسیار بر روی آن جدی هستیم؛ جهت‌گیری اصلی است که رویکرد ارزشی و ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و دینی است. به این نکته باید توجه داشته باشیم که مدل کار در کانون قبل از انقلاب نیز انجام می‌شده است و با همین تکنیک‌ها فعالیت‌ها خیلی هم مؤثر بوده است اما تمام افتخار ما این است که در کانون در بعد از انقلاب و در شرایط فعلی به رویکرد انقلابی و اسلامی و اهداف ارزشی نظام جمهوری اسلامی ایران در فعالیت‌های فرهنگی و هنری بپردازیم و برای این هم داریم تلاش ویژه خودمان را انجام می‌دهیم. * آموزش 7 زبان رایج دنیا در کانون زبان ایران/وجود 218 مرکز در سراسر کشور مدیرعامل کانون پرورشی درباره کانون زبان ایران از زیرمجموعه‌های کانون پرورشی گفت: ما در کنار کانون تشکیلات دیگری را داریم، تحت عنوان کانون زبان که کار این کانون با نوع کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متفاوت است، در کانون زبان کارمان، آموزشی است و به صورت مشخص به آموزش 7 زبان دنیا که بیشترین حجم را زبان انگلیسی دارد، می‌پردازیم. اما زبان‌های دیگر نیز در دستور کار کانون زبان ایران است، این کانون هم از لحاظ کمی گستره‌ بسیار زیادی دارد و 218 مرکز در سراسر کشور دارد که نسبت به سایر مؤسسات زبان قابل مقایسه نیست و هم از جهت کیفی و برندی که دارد و از جهت حرفه‌ای زبان‌آموزی دارد علاوه بر اینکه در کانون زبان به بحث حرفه‌ای پرداخته می‌شود، و از جهت آموزش زبان نیز کاملاً قابل اعتنا است اما بحث فرهنگی کانون زبان نیز مورد توجه است یعنی این کانون با بسیاری از آموزشگاه‌های دیگر از لحاظ فضای فرهنگی تفاوت دارد و به عنوان یک مرکزی معروف بوده که دولتی است و ارزش‌ها در دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌شود و ما بر آن تأکید و نظارت داریم که در این مکان‌ها این فضا حفظ شود.

  * جلوگیری از ترویج سبک زندگی غربی در کتاب‌های آموزش زبان کانون حاجیان‌زاده خاطرنشان کرد: از لحاظ متن کتاب‌ها و دیالوگ‌هایی که در کتاب‌ها است، پالایش کاملی انجام گرفته و مرتب در حال بازنگری است، چون می‌دانید که زبان معمولاً حامل فرهنگ آن کشور است و ما نمی‌توانیم خیلی مدعی شویم که بخواهیم زبان کشور دیگری را کار کنیم، منتها با فرهنگ خودمان که این کار بسیار سختی است، اما خوشبختانه توانستیم در کانون زبان ایران به وجود بیاوریم و با دیالوگ‌هایی که در کتاب تعریف کرده‌ایم و با مفاهیمی که در این کتاب‌ها طراحی شده است، حداقل از ترویج سبک زندگی غربی و رسوخ آن در زندگی ایرانی جلوگیری کنیم تا ارزش‌هایی که ما نسبت به کشور خودمان و هویت ملی خودمان داریم بتواند جایگزین شود که کار بسیار سختی است که توانسته‌ایم این کار را در کانون زبان ایران به خوبی انجام دهیم. انتهای پیام/و

93/10/14 - 11:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن