تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804536865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرپايي هفته پژوهش و فناوري در معرفي ظرفيت پژوهش کشورموثر است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ دي ۱۳۹۳ (۱۳:۱۶ب.ظ)
معاون پژوهشي پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي؛ پرپايي هفته پژوهش و فناوري در معرفي ظرفيت پژوهش کشورموثر است قائم‌مقام و معاون پژوهشي و تحصيلات تکميلي پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي گفت: برپايي هفته پژوهش و فناوري در معرفي، آگاهي بخشي، ارزيابي، تفاهم و مذاکره درباره توان و ظرفيت پژوهش کشور براي حل مسائل و مشکلات و ايجاد ارزش‌افزوده و ثروت در کشور مؤثر است.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر حسينعلي قبادي، قائم‌مقام و معاون پژوهشي و تحصيلات تکميلي پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي، افزود: ما بايد فرايند ارتباط صنعت و دانشگاه و تبديل علم به ثروت را در چارچوب نظام ملي نوآوري تعريف کنيم زيرا در نظام ملي نوآوري فرآيندها در يک محيط اقتصادي - اجتماعي به‌پيش مي‌روند و محيط اقتصادي- اجتماعي در تسهيل فرآيندهاي نوآوري نقش بسزايي دارد بنابراين هفته پژوهش نيز در اين محيط تعريف مي‌شود و هدف آن معرفي، آگاهي بخشي، ارزيابي، تفاهم و مذاکره درباره توان و ظرفيت پژوهش کشور براي حل مسائل و مشکلات و ايجاد ارزش‌افزوده و ثروت در کشور است.
وي در خصوص کاريردي شدن علوم، اظهار داشت: تاکنون طرح‌هاي پژوهشي متعددي در پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي اجراشده که متقاضي و سفارش‌دهنده داشته است و پس از اجرا تحويل کارفرما شده است، اما؛ ظرفيت پژوهشگاه علوم انساني در اين زمينه بيش از آن چيزي است که تاکنون عملي شده است، از اين‌رو اخيراً پژوهشکده علوم انساني و اجتماعي کاربردي در پژوهشگاه تأسيس‌شده است که مأموريت آن کشف اين ظرفيت‌ها و کاربردي سازي طرح‌هاي پژوهشي است که با ارتباط برقرار کردن با نهادهاي دولتي و بخش خصوصي بخشي از نيازهاي آن‌ها به مشاوره يا کالاهاي فرهنگي را پاسخ گويد.
دکتر قبادي در خصوص راهکارهاي برپايي هرچه بهتر مراسم هفته پژوهش و فناوري گفت: هفته پژوهش فرصتي مناسب نه‌تنها براي عرضه توان علمي و فناورانهٔ نهادهاي تحقيقاتي کشور، بلکه دعوت از مخاطبان و مشتريان بالقوه، جهت برقراري ارتباط و حتي مذاکره و انعقاد قرارداد با آنان است.
وي همچنين در خصوص راهکارهاي گسترش و تقويت واقع‌گرايانه و عملي ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: قريب 80 درصد اقتصاد کشور در دست دولت است و دوم اين‌که صنايع بزرگ کشور که از منابع مالي کافي براي حمايت و بهره‌برداري از نوآوري‌ها برخوردارند نيز دولتي هستند. با توجه به اين دو نکته زماني ارتباط صنعت و دانشگاه به‌درستي برقرار مي‌شود که شرکت‌هاي صنعتي کشور از قالب ادارات دولتي خارج شوند و بنابر منطق و صرفه اقتصادي مديريت شوند. تا زماني که شرکت‌هاي صنعتي به‌صورت اداراتي دولتي از خزانه دولت ارتزاق مي‌کنند و از چتر حمايت مالي و تقنيني آن برخوردارند، هيچ انگيزه‌اي براي استفاده از توان دانشگاه‌ها براي افزايش بهره‌وري، رقابت‌پذيري و کاهش هزينه‌ها وجود نخواهد داشت و بالطبع انگيزه‌اي براي ارتباط با دانشگاه‌ها نخواهند داشت.
بنابراين راهکار عملي تقويت ارتباط صنعت و دانشگاه، حاکم کردن منطق اقتصادي بر فعاليت توليدي کشور و حذف حمايت‌هاي غيراصولي است و راهکار ارتباط نهادهاي اجرايي و سياست‌گذار دولتي با دانشگاه‌ها، پرهيز از تصميم‌گيري‌هاي دفعي و شتاب‌زده در اداره‌هاي دولتي و دخيل کردن نظرات کارشناسي جامعه دانشگاهي در تصميم‌سازي‌ها و برنامه‌ريزي‌هاست.
دکتر قبادي در خصوص نقش دولت در تقويت پارک‌هاي علم و فناوري و مراکز رشد و شرکت‌هاي دانش‌بنيان، گفت: دو جزو مهم از اجزاي نظام ملي نوآوري، ايجاد زيرساخت نوآوري و فرهنگ کارآفرينانه است، دولت در ايجاد و حمايت هر دو جزو نقش بي‌همتايي دارد.
قائم‌مقام و معاون پژوهشي و تحصيلات تکميلي پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي در خصوص بودجه پژوهشي نيز گفت: در حال حاضر بيشترين بودجه‌هاي پژوهشي در اختيار نهادهاي اجرايي دولتي است و با توجه به نوع فضاي مديريت دولتي حاکم بر اين نهادها، بودجه‌هاي پژوهشي کمتر در مصارف تعريف‌شده آن هزينه مي‌شود و نهايتاً بخشي از آن براي تأمين آمارهاي سالانه صرف مطالعات سطحي و بي‌تأثير مي‌شود، پيشنهاد مي‌شود که بودجه‌هاي پژوهشي به مراکز تحقيقاتي و دانشگاهي اختصاص يابد و ضمن تقويت بنيه پژوهشي و علمي، آن‌ها را موظف و مأمور کنند که درباره مسائل و مشکلات جامعه راهکار و راه‌حل ارائه کنند.
دکتر قبادي تأکيد کرد: راهکار عملي براي گسترش امر پژوهش در اين است که بودجه‌هاي پژوهشي نهادهاي اجرايي به مراکز تحقيقاتي و دانشگاهي اختصاص يابد به‌نحوي‌که با توجه به حوزه تخصصي اين مراکز و مأموريت علمي و فناورانه آن‌ها، اين بودجه‌ها به‌عنوان اعتبارات آن نهادهاي اجرايي نزد اين مراکز قلمداد شود که بتوانند از محل آن براي سفارش طرح‌هاي تحقيقاتي به‌منظور حل مسائل و مشکلات کشور برداشت کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن