تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820723075




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودروسازان چگونه می توانند تهدید را به فرصت تبدیل کنند؟


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: خودروسازان چگونه می توانند تهدید را به فرصت تبدیل کنند؟
خدمات پس از فروش، گستردگی امکانات امدادی، لوازم یدکی در دسترس و میل عمومی به خرید خودروهای داخلی می تواند به عنوان مزیت های خودروهای داخلی نسبت به رقبای خارجی تلقی شود.
آفتاب: به گزارش «پرشین خودرو»، معاملات خودرو در روزهای منتهی به پایان سال افزایش می یابد. در این میان، خودروسازان داخلی و رقبای خارجی شان تلاش می کنند از این افزایش تقاضا، سهم بیشتری را به خود اختصاص دهند. اما آنچه که در این مقطع باید مورد توجه قرارگیرد این است كه خودروسازان داخلی در افزایش سهم بازار و استفاده از شرایط ویژه باید نسبت به خودروهای وارداتی پیش قدم باشند.

نگاهی به آمار واردات خودرو طی چند ماه نخست سال 93 بیانگر افزایش میزان واردات خودروهای خارجی به کشور است. اگرچه روند میزان تولید كمی و كیفی خودروهای داخلی نیز در مدت مشابه رشد قابل توجه ای داشته است اما خودروسازان داخلی به ویژه دو برند اصلی خودروساز کشور یعنی ایران خودرو و سایپا با برنامه ریزی دقیق می توانند در شرایط خاص بازار شب عید با در نظر گرفتن امتیازات و تسهیلات ویژه سهم بیشتری از متقاضیان را در اختیار بگیرند.

متاسفانه خودروسازان داخلی در چند سال اخیرکمتر به این موضوع دقت نظرداشته اند این در حالی است كه خدمات پس از فروش ، گستردگی امکانات امدادی، لوازم یدکی در دسترس و میل عمومی به خرید خودروهای داخلی می تواند به عنوان مزیت های مهم این صنعت نسبت به رقبای خارجی تلقی شود. در واقع می توان گفت که ضعف خودروهای خارجی به ویژه در حوزه خدمات پس از فروش، کمبود و گرانی لوازم یدکی، عدم كمی- كیفی و قیمت بیش از اندازه بعضی از خودروهای وارداتی فرصت های بی شماری را در جهت ترغیب خرید خودرو های داخلی فراهم خواهد كرد.

خودروسازان داخلی به ویژه دو برند اصلی صنعت خودرو می بایست با توسعه فراگیر خدمات پس از فروش و بهبود خدمات یدکی و امدادی، شرایط خرید متنوع برای اقشار مختلف نظیر کارمندان، کارگران، پزشكان، اساتید دانشگاه، بازاریان، صنعتگران و...كه جزو قابل اعتمادترین اقشار جامعه محسوب می شوند را ایجاد نمایند.

حال که شرایط تحریمی بر کشور حاکم است و مقامات اجرایی و قانون گذاری طرح اقتصاد مقاومتی را در دستور کار داده اند تلاش و برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن وتجارت برای خروج از رکود كه با همت مدیران توانمند صنعت خودرو و فعالان اقتصادی در دست اقدام می باشد ستودنی است.

به نظر می رسد که خودروسازان داخلی علیرغم وجود مشکلات متعدد داخلی و خارجی کمر همت بسته اند تا تیراژ تولید خود را افزایش دهند ( البته آمار ها هم این ادعا را ثابت می کند) مدیران شرکتهای خودروساز بویژه ایران خودرو و سایپا با توجه به واردات بی رویه خودرو به دنبال آن باشند كه همزمان با افزایش کیفی خودروهای تولیدی، درجهت حفظ مشتریان كه به عنوان سرمایه های ارزشمند این صنعت داخلی هستند تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

مدیران شبکه بانکی نیز می توانند برنامه ای را ارایه و با حمایت از صنعت خودرو كشور قدرت خرید متقاضیان را ارتقاء دهند تا شرایط آسان تری برای خودرو دار شدن بخش عظیمی از جامعه در پایان سال فراهم آید. با این برنامه زنجیره مورد نظر تکمیل شده و رونق کسب و کار خودرو سازان بزرگ داخلی یعنی ایران خودرو و سایپا با توجه به پناسیل موجود و برنامه ای جامع برای فروش گسترده و مستمر محصولات با استانداردهای جهانی تهیه و فراهم خواهد شد .




تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن