تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804084138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انبار نفت ارومیه در کوره وعده ها می سوزد


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


بازار نفت؛
انبار نفت ارومیه در کوره وعده ها می سوزد
انبار مرکزی نفت ارومیه که عنوان بزرگترین انبار نفت شمالغرب را با خود یدک می کشد، چند سالی است با وجود وعده های متعدد مسئولان هنوز به سرانجام نرسیده است.




به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، اجرای انبار مرکزی نفت ارومیه بعنوان بزرگترین انبار نفت شمالغرب کشور با ظرفیت ۱۱۹ میلیون لیتر سال ۸۰ بود که تصویب شد، ولی عملیات اجرایی این طرح عملا از سال ۸۶ آغاز شد و مقرر بود در سال ۹۲ آماده بهره برداری شود.

این در حالی است که با وجود وعده های مختلف از سوی مدیران شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه ارومیه طی چند سال اخیر، مبنی بر آماده افتتاح و بهره برداری از این طرح طی سال ۹۲ و اوایل سال ۹۳ هنوز با وجود گذشت ۱۰ ماه از سالجاری شاهد کند بودن روند عملیات اجرایی این پروژه هستیم.

هر چند در صورت اتمام عملیات اجرایی و افتتاح انبار نفت ارومیه، این شهر تبدیل به یکی از قطب های مهم کشور از نظر ذخیره سازی سوخت می شود، ولی مشکلات پیمانکاری دامنگیر این طرح مهم و حساس شده و عملا مشکلاتی را پیش روی اجرای طرح قرار داده است.

انبار مرکزی نفت ارومیه سال ۸۵ در ردیف طرحهای مصوب سفر هیئت دولت وقت به آذربایجان غربی قرار گرفت و با وجود همجواری استان با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، و ضرورت اتمام هر چه سریعتر طرح، هنوز مردم چشم انتظار افتتاح پروژه هستند.

آبان ماه سال ۹۱ بود که مدیر عامل وقت شرکت پخش فرآورده های نفتی اعلام کرده بود این طرح تا پایان همان سال افتتاح می شود، همچنین وعده افتتاح این طرح تا پایان سال ۹۲ و در ادامه اوایل سال ۹۳ به مردم داده شد، ولی انبار مرکزی نفت ارومیه در اواخر سال ۹۳ از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

اعمال تغییرات در طرح از سوی کارفرما و مشکلات پیمانکاری نیز بر این طرح همانند سایر طرحهای بزرگ عمرانی آذربایجان غربی سایه افکنده و امروز بعد از گذشت بالغ بر ۷ سال از آغاز عملیات اجرایی طرح، شاهد رکود نسبی در اجرای طرح به دلیل تعویض پیمانکار اجرای پروژه هستیم.

انبار نفت

طرحی که سال ۸۰ تصویب ولی سال ۸۸ تحویل پیمانکار شد

مهر: بر اساس خبر درج شده در سایت استانداری آذربایجان غربی در تاریخ ۱۴ شهریور ماه سال ۸۹ به نقل از یکی از خبرگزاری ها علی اصغر توفیقی مدیر عامل سه دوره قبل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه اعلام کرده بود: طرح انبار مرکزی نفت از طرحهای وزارت نفت برای اجرای در اوایل دهه ۸۰ بود.

این طرح شهریور ماه سال ۸۵ نیز در ردیف مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به آذربایجان غربی قرار گرفت و تقریبا یک دهه از تصویب اجرای این طرح می گذرد ولی بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه پروژه مذکور از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۸۸ پس از رفع معارض محلی تحویل پیمانکار شده و اجرای عملیات احداث آن از تاریخ مذکور آغاز شده است.

انبار مرکزی نفت ارومیه به عنوان بزرگ ترین انبار نفت شمالغرب کشور، در زمینی به مساحت تقریبی ۵۰ هکتار، در ۲۰ کیلومتری ارومیه در قالب ۱۱ دستگاه مخزن سقف شناور با در نظر گرفتن همه قوانین و ایمنی های پدافند غیر عامل در دست احداث بوده که طی یک دهه اخیر با مشکلات اعتباری زیادی دسته و پنجه نرم کرده است.

انبار نفت

روند اجرای عملیات احداث پروژه انبار مرکزی نفت ارومیه رضایت بخش نیست

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه در گفتگو با خبرنگار در خصوص وضعیت اجرای پروژه انبار مرکزی نفت ارومیه، گفت: عملیات اجرایی احداین این طرح متوقف نیست ولی روند اجرای عملات کند بوده و رضایت بخش نیست و باید تسریع یابد.

اصغر توفیقی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه انبار مرکزی نفت ارومیه از سا ۸۶ آغاز شده، اظهار داشت: متاسفانه طی سالها به دلایل مختلف از جمله کندی روند تخصیص اعتبار مصوب و مشکلات پیمانکاری و معارض ملکی انبار مرکزی نفت ارومیه به مرحله افتتاح و بهره برداری نرسیده است.

وی با اعلام اینکه این طرح هم اکنون از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، ادامه داد: برای اجرای این طرح ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده بود که تا کنون همه این اعتبار هزینه شده و برای اجرای عملیات طرح و اتمام پروژه ۱۰۰ میلیارد ریال تامین منابع مالی شده است.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه همچنین با بیان اینکه متاسفانه این طرح با مشکلات پیمانکاری و کمبود منابع اعتباری دسته و پنجه نرم می کرد، افزود: به دلیل فوت یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت پیمانکار فعلی با مشکلاتی از لحاظ مالی مواجه بودیم.

توفیقی از فسخ قرارداد با پیمانکار فعلی احداث پروژه انبار مرکزی نفت ارومیه خبر داد و عنوان کرد: برای تسریع در روند اجرایی طرح و اتمام ۱۵ درصد باقی مانده از عملیات فیزیکی، در مرحله انتخاب پیمانکار جدید برای اجرای این طرح مهم و حساس برای استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه در صورت انتخاب پیمانکار جدید، منابع اعتباری مورد نیاز و مصوب تخصیص می یابد، یادآور شد: در این راستا عملیات اجرایی طرح تسریع یافته و حداکثر تا پایانه سه ماهه اول سال آینده شاهد افتتاح و بهره برداری از بزرگترین انبار نفت شمالغرب کشور خواهیم بود.

نمایشگاه نفت خوزستان

انبار مرکزی نفت ارومیه مقرر بود تا پایان بهمن امسال بهره برداری شود

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه با بیان اینکه بر اساس تعهدات پیمانکار مقرر بود این طرح تا پایان بهمن ماه امسال آماده افتتاح و بهره برداری شود، ادامه داد: این در حالی است که در صورت انتخاب پیمانکاری جدید و تخصیص به موقع اعتبارات مصوب حداکثر خرداد ماه سال آینده این طرح آماده افتتاح و بهره برداری می شود.

در این انبار طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی ۱۱ دستگاه مخزن سقف شناور شامل دو مخزن با ظرفیت ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین، دو مخزن با ظرفیت پنج میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین سوپر، چهار مخزن با ظرفیت حدود ۴۵ میلیون لیتر نفت سفید و سه مخزن با ظرفیت حدود ۳۵ میلیون لیتر گازوییل، پیش بینی شده است.

مخازن نفت سفید این انبار نفت به صورت دو منظوره طراحی شده و برای ذخیره سازی بنزین و گازوییل نیز از آنها استفاده می شود و تمامی مراحل مهندسی، خرید، ساخت، نصب و راه اندازی این انبار نفت توسط پیمانکاران، مشاوران و سازندگان داخلی انجام شده است.

به هر روی باید منتظر ماند و دید بزرگترین انبار نفت شمالغرب کشور در ارومیه بعد از گذشت ۱۳ سال تصویب و هفت سال از آغاز عملیات اجرایی بالاخره کلی آماده افتتاح و بهره برداری می شود و آیا وعده خرداد ماه ۹۴ محقق می شود یا خیر؟

گزارش: محمد پاشازاده و الناز ملک زاده/110
 



۲۲/۱۰/۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن