تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، بى شرم، كودن، چاپلوس و بدبخت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820003792




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمل‌ و نقل پيش‌نياز توسعه اقتصادي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ دي ۱۳۹۳ (۱۶:۲۶ب.ظ)
معاون مطالعات سازمان ترافيک شهرداري تهران: حمل‌ و نقل پيش‌نياز توسعه اقتصادي است معاون مطالعات و برنامه‌ريزي سازمان حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران از تدوين «کتاب هزينه سفر با هر يک از مُدهاي حمل‌ونقل در تهران» خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، مرتضي خشايي‌پور، معاون مطالعات سازمان ترافيک شهرداري تهران، اظهار داشت: براي تحقق توسعه اقتصادي و اجتماعي، سياست‌گذاران شهر همواره با موضوع تصميم‌گيري هوشمندانه و انتخاب بخردانه ميان بخش‌هاي متفاوت اقتصادي و اجتماعي، به نحوي که بيشترين فايده عايد شهر و شهروندان شود، روبه‌رو هستند و اين مهم نيازمند برنامه‌ريزي سنجيده در بخش‌هاي گوناگون است و از اين‌رو طرح‌هاي حمل‌ونقلي نيز بايد در چارچوب برنامه‌هاي بلندمدت، ميان‌مدت و کوتاه‌مدت موردبررسي و تصميم‌گيري قرار گيرد.
وي با اعلام اينکه حمل‌ونقل به‌عنوان صنعتي فراگير، در تمام مراحل توليد و توزيع کالاها و جابه‌جايي افراد نقش دارد، تأکيد کرد: در کشورهاي درحال‌توسعه، هزينه‌هاي حمل‌ونقل ۲۰ تا ۴۰ درصد از هزينه‌هاي عمراني را تشکيل مي‌دهد و ازاين‌رو سرمايه گذاري در اين بخش بايد با دقت فراوان انجام‌شده و اطمينان حاصل شود که منابع مورداستفاده در بخش حمل‌ونقل سودمند است و مي تواند موجبات توسعه اقتصادي و اجتماعي را فراهم آورد.
معاون مطالعات سازمان ترافيک با اشاره به اينکه جابه‌جايي، پيش نياز اساسي تحقق تمام وجوه توسعه اقتصادي و نشان‌دهنده اهميت بخش حمل‌ونقل در زندگي عادي مردم و توسعه اجتماعي کشورهاست، اظهار کرد: بخش حمل‌ونقل نقش کليدي در توسعه پايدار داشته و در تحقق اهداف اجتماعي، برنامه‌هاي آموزشي و مبادلات فرهنگي نيز نقش دارد.
خشايي‌پور بابيان اينکه تعيين سهم بخش حمل‌ونقل از کل منابع فيزيکي، مالي، اقتصادي و انساني و نيز تعيين مناسب‌ترين تکنولوژي براي انجام خدمات مربوطه بايد به‌دقت انجام گيرد، تصريح کرد: اعتقاد به اين اصل که سرمايه‌گذاري در زيرساخت‌ها رشد اقتصادي را به همراه دارد، از ديرباز باعث گرديد تا تخصيص منابع به بخش حمل‌ونقل موردتوجه دولت قرار گيرد و در همين راستا سيستم حمل‌ونقل شهري از زيرساخت‌هاي اصلي در هر شهر محسوب شده و سهم زيادي از منابع مالي و انساني را به خود اختصاص مي‌دهد.
وي با تأکيد بر اينکه اين هزينه‌ها از يک‌سو توسط شهروندان به‌عنوان استفاده‌کنندگان از سيستم حمل‌ونقل و از سوي ديگر توسط دولت به‌عنوان گرداننده و متولي اين سيستم پرداخت مي‌ شود، اضافه کرد: خروج سيستم‌هاي حمل‌ونقلي در شهرها از حالت تک وسيله‌اي و تبديل‌شدن آن‌ها به حالت چندوسيله‌اي، باعث شده استفاده‌کننده و متولي سيستم، هر دو به دنبال شناسايي وسيله يا مُد برتر حمل‌ونقلي يا ترکيبي از آن‌ها به‌منظور کاهش هزينه‌هاي سفر باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن