تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818965733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجموع اعتبارات استاني نسبت به سال گذشته 29 درصد افزايش داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ دي ۱۳۹۳ (۱۲:۱۳ب.ظ)
مجموع اعتبارات استاني نسبت به سال گذشته 29 درصد افزايش داشته است مدير کل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش گفت: مجموع اعتباراتي که تا پايان آذر ماه به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شده است نسبت به سال قبل 29 درصد افزايش داشته است.
به گزارش خبرگزاري موج، سيامک ابوالقاسمي مديرکل دفتر بودجه آموزش و پرورش در پنجمين جلسه هم انديشي معاونان توسعه مديريت و پشتيباني استان ها در محل باشگاه فرهنگيان با تشريح عملکرد اعتبارات ادارات کل آموزش و پرورش استان ها از ابتداي سال جاري تا پايان آذر ماه سال 93 و مقايسه عملکرد آن با مدت مشابه سال قبل گفت: مجموع اعتباراتي که تا پايان آذر ماه به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شده است نسبت به سال قبل 29 درصد افزايش داشته است.
وي افزايش اعتبار حقوق و مزايا به عنوان شاخص حقوق فرهنگيان در مقايسه با مدت مشابه سال قبل را 22 درصد اعلام کرد و ادامه داد: اعتبار سرانه مدارس در فصل پنجم به عنوان اعتبار شاخص حوزه دانش آموزي 115 درصد افزايش داشته است.
ابوالقاسمي تصريح کرد: هرچند اعتبارات تامين شده در مقايسه با نيازهاي مالي و اعتباري استان ها کافي نيست اما رشد قابل توجه آن نشان دهنده پيگيري مستمر و موثر در زمينه تامين منابع بوده است.
مدير کل برنامه بودجه آموزش و پرورش در خصوص ارايه عملکرد اعتبارات ابلاغ شده به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها از محل رديف هاي متمرکز خاطر نشان کرد: از ابتداي سال تاکنون مبلغ 3 هزار و 865 ميليارد ريال از اين محل به استان ها ابلاغ شده است.
ابوالقاسمي بيشترين سهم اين اعتبارات با رقم يک هزار و 297 ميليارد ريالي را متعلق به اعتبار يارانه شير مدارس دانست و ادامه داد: اعتبار سرانه مدارس مبلغ 619 ميليارد ريال، اعتبار رديف کيفيت بخشي به ميزان 931 ميليارد ريال و اعتبار تجهيز هنرستان ها نيز به ميزان 254 ميليارد ريال بوده است.
اين مقام مسوول در بررسي جايگاه اعتبارات وزارت آموزش و پرورش در لايحه بودجه سال 94 تصريح کرد: اعتبارات اين سازمان در لايحه بودجه سال 94 در مقايسه با افزايش هاي اعمال شده در بودجه عمومي دولت از رشد بيشتري برخوردار بوده است.
ابوالقاسمي با اشاره به افزايش يازده و دو دهم درصدي اعتبارات هزينه اي دولت، اعتبار هزينه اي آموزش و پرورش را داراي 20/7 درصد افزايش اعلام و در مقابل افزايش 15/8 دهم درصدي اعتبارات تملک دارايي کشور، افزايش اعتبار تملک دارايي وزارت آموزش و پرورش را 25/3 درصد ذکر کرد.
گفتني است: بنا بر اظهارات مدير کل برنامه بودجه آموزش و پرورش نسبت اعتبارات وزارت آموزش و پرورش به اعتبارات دولت در سه بخش هزينه اي تملک دارايي هاي سرمايه اي و درآمدهاي اختصاصي از 9/5 درصد به 9/7 درصد افزايش يافته است.
وي بخش عمده افزايش سهم را مربوط به اعتبارات هزينه اي دانست و يادآور شد: نسبت اعتبارات هزينه اي به بودجه هزينه اي دولت طي سال 93 از 13/2 درصد به 14/4 درصد ارتقا يافته است.
ابوالقاسمي در ادامه تصريح کرد: در بخش احکام لايحه بودجه نيز احکام اختصاصي تبصره 13 قانون بودجه سال 93 در لايحه بودجه سال 94 تکرار شده است.
مدير کل برنامه و بودجه آموزش و پرورش در پايان گفت: موضوع اختصاصي شدن درآمدهاي استاني علاوه بر تکرار در لايحه بودجه با تغيير مثبتي مواجه بوده است، که مازاد درآمد هر استان از اين پس به همان استان اختصاص مي يابد و اين امر نيز تقويت وصول درآمدهاي اختصاصي استان را به همراه خواهد داشت.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن