تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803979329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبکه چهار سیما تصویرگر عماریون


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: به بهانه پخش برنامه سینما مردم از شبکه علم و فرهنگ؛
شبکه چهار سیما تصویرگر عماریون
جشنواره عمار بازگشت به گفتمان انقلاب اسلامی است و عماریون خیزش دهه 90 هنر انقلاب هستند.


به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ همزمان با برگزاری پنجمین جشنواره فیلم «عمار» شبکه علم و فرهنگ برنامه «سینما مردم» را از نهم دی ‌ماه هرشب روی آنتن برد.
 
برنامه«سینما مردم»با محوریت سینمای انقلاب و جشنواره مردمی فیلم عمار در شب‌های برگزاری این رویداد فرهنگی، بصورت زنده هرشب ساعت 23 از شبکه چهارسیما پخش شد. این برنامه در ایام برگزاری جشنواره، شش محور با موضوعات اصلی مورد توجه مردم را در سینمای انقلاب به تصویر کشید. یکی از دغدغه‌های امروز هنرمندان نداشتن سوژه‌های بکر است و موضوعاتی مانند دفاع مقدس یا قهرمانان ملی، به عنوان دو موضوع جذاب برنامه سینما مردم بود. همچنین تمرکز بر موضوعات قابل فهم، اقتصاد مقاومتی، تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، مباحث مربوط به بانک‌ها و طرح این موضوعات در جشنواره عمار، از محورهای اصلی این برنامه تلویزیونی بود. سینما مردم البته به خلاقیت و قالب شکنی جشنواره عمار، بویژه پرداخت ویژه این جشنواره در قالب‌های" انیمیشن" و"فیلم ما" هم نگاه ویژه‌ای داشت.
 
ارتباط مردم و سینما موضوعی بود که"سینما مردم" بیشترین توجه را به آن داشت. جشنواره عمار مفهوم سینما را از پرده نقره‌ای سالن‌های سینما به دیوار اکران‌های مردمی تغییر داد و این مهم موضوعاتی که دغدغه های مردم است را تصویر کرد.
 
در این برنامه چهره‌های شاخص و شناخته شده برای عامه مردم، حضور نداشتند و بجای آن چهره ‌های جوان، موثر و ناشناخته در عرصه سینما و هنر انقلاب اسلامی دعوت شدند که مردم با آنها آشنا شوند. وجود این رویکرد را می توان نوعی قالب شکنی در برنامه‌های تلویزیونی دانست.
 
ارائه گزارش روزانه از ایام جشنواره، اکران‌های مردمی و توجه به رخدادهای اکران شهرستانی نیز از بخش‌های دیگر برنامه تلویزیونی سینما مردم بود، که با ابداعات جدیدی چون: تفاوت تیتراژهای آغازین و پایانی هر برنامه همراه بود. این تیتراژ ها را فیلم‌سازان جوان شهرستانی تهیه و تولید کردند.
 
مردمی بودن و حفظ بصیرت عمومی، از اهداف مهم برگزاری جشنواره فیلم عمار است که با همت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و گروههای مختلف اجتماعی مانند مردم، دانشجویان، طلاب و فعالان فرهنگی و هنری شکل گرفت. این مهم را شبکه علم و فرهنگ به خوبی تصویر کرد تا ضمن روایت فعالیت اهالی رسانه و هنر ایران در جشنواره عمار، هدف این جشنواره که همانا پاسداری از مرزهای انقلاب، توجه ویژه به عماریون خارج از کشور و فرهنگ نقد و نقد پذیری است را تبیین نماید.
 
اکران فیلم های کوتاه، کلیپ های موسیقی، فیلم های مستند و ... در روستاها، فرهنگی را که مورد نظر جشنواره بود رشد داد و در نقاط مختلف کشور، حتی خارج از ایران درباره این جشنواره حرفهایی زده شد و این نشان دهنده ی رسوخ جشنواره عمار در جهان است. رسانه های غربی نیز به جشنواره عمار توجهی ویژه داشتند و یکی از سایت های مشهور که لابی معروفی در ایالت متحده دارد، مواضع تندی را در برابر این جشنواره و انعکاس آن از رسانه ملی اتخاذ کرد.
 
عمار افرادی را به میدان آورد که نه حرفه ای بلکه جملگی آماتور هستند، اما قابلیتی را ایجاد کرد که آثارشان را در حوزه های مختلف ارائه دهند. این جوانان انقلابی، امروز زمینه نمایش و اکران فیلم هایی را در جشنواره عمار فراهم کردند که خیلی از آنها به روش معمول نمی توانند با بهترین ها رقابت کنند. به واقع عمار بازگشت به گفتمان انقلاب اسلامی است و بچه‌های عمار خیزش دهه 90 هنر انقلاب هستند.
 
شبکه علم و فرهنگ انعکاس دهنده حقیقت عمار بود، حرکت عمار یک ظرفیت از انقلاب اسلامی است که هر چه به آینده نزدیک تر می‌شود خود را بیش از پیش معرفی می کند. عقبه ی عمار نخبگان جمهوری اسلامی ایران اند که خوشبختانه این روزها رو به افزایش هستند. آثار راه یافته به این جشنواره عمق انقلاب اسلامی ایران را نشان می دهد و رسانه ملی با برنامه های ویژه و شبکه چهار با برنامه"سینما مردم"حقیقت وجودی عمار را انعکاس داد.


انتهای پیام/اس







تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن