تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819415609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئولين بايد با نگاهي فراجناحي به فکر رفع مشکلات کشور باشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ دي ۱۳۹۳ (۱۴:۵ب.ظ)
امام جمعه قم: مسئولين بايد با نگاهي فراجناحي به فکر رفع مشکلات کشور باشند امام جمعه قم با بيان اينکه اعتقاد رهبري اين است که در نسل‌هاي انقلاب بايد بصيرت‌افزايي صورت گيرد گفت: همه دستگاه‌هاي مسئول بايد در روشن‌کردن ابعاد مختلف انقلاب اسلامي و رويدادهاي مهم آن از جمله قيام 19 دي تلاش کنند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، امام جمعه قم در خطبه‌هاي نماز جمعه قم که در شبستان امام خميني(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد به برخي رسوم دوران جاهليت از جمله جنگ و خونريزي ميان قبايل، زنده به گور کردن دختران، سوت و کف زدن به دور کعبه و بت پرستي اشاره کرد و گفت: جهان عرب در زمان جاهليت به حدي از انحطاط اخلاقي رسيده بود که در زمره جوامع عقب افتاده آن زمان قرار گرفته بود.
وي ادامه داد: ولي پيامبر اکرم(ص) با تعاليم اخلاق اسلامي، از همان مردم افرادي را تربيت کردند که قرآن کريم در توصيفشان مي‌فرمايد، مردمي هستند مهربان، عبادتگر، راضي به رضاي خدا و دشمن ستيز.
آيت‌الله سيد محمد سعيدي با اشاره به اينکه امام صادق(ع) نيز در راه تداوم راه پيامبر اکرم(ص) با اخلاق و مکتبشان خدمتي تا ابد ماندگار به اسلام کردند اظهار کرد: ايشان با تلاش‌هاي خود اسلامي را که در ساليان بعد از پيامبر اکرم(ص) دچار انحراف شده بود، به سمت اسلام ناب و حقيقي سوق دادند و در اين راستا شاگردان زيادي نيز تربيت کردند و به همين جهت است که ايشان را موسس مکتب جعفري مي‌نامند.
آيت‌الله سعيدي در خطبه دوم با اشاره به اينکه طبق فرموده رهبر انقلاب اسلامي «انگيزه‌هايي وجود دارد که رويدادهاي حساس و سرنوشت‌ساز انقلاب اسلامي به دست فراموشي سپرده شود»، بيان کرد: ولي تا وقتي اين ملت زنده‌اند و زبان‌هاي حقگو و روشنگر وجود دارند چنين اتفاقي نخواهد افتاد. رهبر انقلاب اسلامي فرمودند «آتش زير خاکستر انقلاب در روز 19 دي به دست مردم قم برافروخته و در ادامه به حرکتي انقلابي و عمومي در کشور تبديل شد».
وي افزود: اعتقاد مقام معظم رهبري اين است که در نسل‌هاي انقلاب بايد بصيرت‌افزايي صورت گيرد و همه دستگاه‌هاي مسئول بايد در روشن‌کردن ابعاد مختلف انقلاب اسلامي و رويدادهاي مهم آن از جمله قيام 19 دي، به ويژه براي نسل جوان تلاش کنند.
توليت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) معرفي چهره واقعي خاندان پهلوي را از ديگر ضروريات بصيرت‌افزايي به نسل جوان عنوان کرد و گفت: بايد چهره ديکتاتوري خاندان پهلوي، شکنجه‌هاي وحشيانه، فسادهاي اخلاقي و جنسي در رده‌هاي مختلف، ترويج بي‌حجابي و بي‌بندوباري در کشور، جلوگيري از پيشرفت علمي ايران و از بين بردن مباني اسلام براي نسل جوان تبيين و حقايق براي آنان روشن شود.
آيت‌الله سعيدي ترويج خود کم‌بيني و بزرگ‌بيني کشورهاي غربي را يکي از سياست‌هاي حکومت پهلوي برشمرد و بيان کرد: متاسفانه امروز نيز از گوشه و کنار کساني هستند که به ترويج اين مطلب در جامعه مي‌پردازند و وظيفه اصحاب رسانه و سخنرانان است که در مناسبت‌هاي مختلف از جمله دهه فجر اين مطالب را براي مردم بازگو کنند.
وي در ادامه تخريب مسئولين گذشته نظام را حرکتي نادرست عنوان کرد و افزود: اين حرکت در مردم ايجاد بدبيني خواهد کرد و همه ما بايد توانمان را براي معرفي دشمنان اسلام و نظام به ويژه آمريکا، انگليس و اسرائيل غاصب به کار بسته و جنايات و خيانت‌هايي را که آنان عليه مردم ايران و جهان انجام داده و مي‌دهند را براي دنيا بازگو کنيم.
امام جمعه قم با تاکيد بر اينکه در مذاکرات نبايد به طرف‌هاي غربي اعتماد کرد، گفت: بايد راه‌هاي مقابله با تهديد‌هاي فرهنگي، اقتصادي و نظامي آنان جدي گرفته شود و ملت و مسئولين با وحدت و همدلي در برابر زياده‌خواهي‌هاي آنان ايستادگي کنند.
آيت‌الله سعيدي وحدت قواي سه‌گانه و مديران اجرايي آنها براي پيشبرد اهداف نظام را از خواسته‌هاي رهبر انقلاب اسلامي برشمرد و بيان کرد: مسئولين بايد با نگاهي فراجناحي به فکر رفع مشکلات کشور باشند و رويدادهايي مانند فتنه 88 را به عنوان خط قرمز نظام تلقي کنند.
وي کمک به ايجاد وحدت در ميان کشورهاي اسلامي را از اهداف والاي جمهوري اسلامي ايران ذکر کرد و ادامه داد: ملت‌هاي اسلامي بايد امروز در برابر فتنه تفرقه‌افکنان با هم متحد شده و با وحدت و همدلي و از بين بردن دشمني‌ها به عنوان جبهه‌اي واحد در برابر دشمنان اسلام ايستادگي کنند.
توليت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) چشم نداشتن مسئولين به دست غربي‌ها و حرکت در زمينه تحقق اقتصاد مقاومتي را عوامل برون رفت از شرايط تحريم عنوان کرد و گفت: نبايد در اقتصاد چشممان به فروش نفت باشد، چرا که دشمنان از اين نقطه به نظام ضربه مي‌زنند، بايد اقتصاد مقاومتي و ارتقاء توليد ملي در کشور فرهنگ‌سازي شود تا در اين عرصه بتوانيم گردن دشمنان ظالم را شکسته و آنان را در اين زمينه نيز ناکام کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن