تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798666330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جهت‌گیری دولت کاهش هزینه‎های درمانی است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: جهت‌گیری دولت کاهش هزینه‎های درمانی است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جهت گیری دولت کمک به مردم و کاهش هزینه های درمانی بیماران است، زیرا رسیدگی به این حق مردم باید از گذشته ها انجام می شد.
کد خبر: ۴۶۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۹ - 09 January 2015


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جهت گیری دولت کمک به مردم و کاهش هزینه های درمانی بیماران است، زیرا رسیدگی به این حق مردم باید از گذشته ها انجام می شد.


به گزارش ایرنا، دکتر حسن قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: در حوزه بهداشت و درمان جهت گیری نخست، مساله بهداشت است و دولت نیز به این موضوع توجه خاص دارد.


وی بیان کرد: در این حوزه برای تامین پزشک، ماما و مکمل ها حرکت های خوبی آغاز شده و شاهد ایمن سازی هستیم.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شرایط کشور در زمینه تامین تجهیزات پزشکی در چند ماه آینده متفاوت می شود و با اقدامات در دست انجام در زمینه ویزیت و تامین تجهیزات رضایت مندی مردم بیشتر خواهد شد.


وی با اشاره به تامین امکانات رفاهی برای اعضا هیات علمی و پزشکان گفت: وظیفه دانشگاه و وزارت بهداشت، تامین وسایل آسایش و رفاه این همکاران و مهم تر از آن استفاده حداکثری از علم و دانش آنان است.


وی اظهار کرد: نکته قابل توجه عقب ماندگی تاریخی سیستان و بلوچستان است، به طوری که با وجود تلاش ها و خدمات زیاد صورت گرفته در طول 35 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی اما همچنان برخی محرومیت ها خودنمایی می کند و خشکسالی نیز مزید بر علت شده است.


دکتر هاشمی با بیان اینکه مردم این منطقه خیلی گرفتار هستند،ادامه داد: تعداد تخت های بیمارستانی متناسب با رشد جمعیت منطقه سیستان نیست.


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه زیر ساخت ها مناسب نیست و چنانچه سیستان به عنوان منطقه آزاد تصویب شود، تقویت آزمایشگاه ها و تجهیزات درمانی ضروری است.


هاشمی با اشاره به افزایش شمار بیماران مبتلا به سل در این منطقه خاطر نشان کرد: اینکه سالانه 500 نفر به آمار بیماران مبتلا به سل اضافه شوند، قبول آن سخت و باعث تاسف است.


وی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی برای مبارزه با سل باید صورت گیرد، گفت: باید تعهد داده شود که بیماری بر اساس این برنامه کاهش یابد و متناسب با این برنامه نیز اعتبار در اختیار دانشگاه علوم پزشکی زابل قرار می گیرد.


زمان ماندگاری پزشکان کم است


رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز در این نشست گفت: زمان ماندگاری پزشکان در این منطقه بسیار کم است به همین سبب باید مشوق های بیشتری نسبت به سایر مناطق کشور برای این منطقه در نظر گرفته شود.


علی اکبر نصیری افزود: کاهش مدت زمان طرح و پرداخت های به موقع و بیشتر می تواند زمینه ساز حضور طولانی مدت نیروها شود.


رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل اظهار داشت: در صورت تربیت نیروهای بومی مشکل تامین نیروی متخصص با توان بیشتری حل خواهد شد.


وی خاطر نشان کرد: دو بیمارستان در شهرستان های زهک و هیرمند نیازمند مساعدت های لازم برای تامین نیروی انسانی است.


معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه زابل نیز گفت: تعداد زیادی معتاد در منطقه وجود دارد که درمان و سالم سازی آنان نیازمند تخصیص سهمیه خاصی از سوی بخش بهداشت و درمان است.


هوشنگ ناظری افزود: پرداخت نشدن مطالبات و کمبود تجهیزات در بیمارستان امیرالمومنین(ع) از مشکلات این بخش است که بیماران را نیز با مشکلاتی رو به رو کرده است.


وی بیان کرد: ایجاد انگیزه برای جذب پزشکان نیاز به نگاه ویژه دارد به گونه ای که پزشک باید احساس کند خدمت در این منطقه در زمینه تامین امکانات رفاهی و حقوق و مزایا با سایر نقاط کشور تفاوت دارد در حالی که اکنون این تفاوت محسوس نیست.


فرماندار زابل تصریح کرد: با توجه به نبود و یا کمبود امکانات بهداشتی و درمانی در افغانستان بسیاری از بیماران آن کشور برای درمان به مراکز و بیمارستان های سیستان مراجعه می کنند که در صورت تامین زیرساخت ها می توان از این محل منبع درآمدی برای منطقه ایجاد کرد.


در ادامه این نشست اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زابل با بیان مسائل و مشکلات موجود، خواستار حل آنها از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شدند.


غباروبی مزار شهدا، بازدید از بیمارستان امیرالمومنین(ع)، بازدید از مرکز «ام آر آی» و مرکز سوانح سوختگی، کلنگ زنی مرکز درمانی سل، بازدید از مرکز بیماران خاص و افتتاح بخش دیالیز، بازدید از مرکز درمانی خیریه الزهرا، شرکت در نشست اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و بازدید از طرح نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی در محمد آباد شهرستان هامون از جمله برنامه های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به سیستان بود.


دکتر هاشمی با پیوستن به کاروان نورآوران سلامت و امید در روستای دولت آباد شهرستان هامون تعدادی از بیماران چشم را که نیاز به جراحی داشتند، درمان و مورد عمل جراحی قرار داد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن