تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801774841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمکی که باید دولت و مجلس به موسسه تنظیم و نشر آثار امام کنند |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: کمکی که باید دولت و مجلس به موسسه تنظیم و نشر آثار امام کنند
حفظ نگاه انقلابی امام در نسل‌های تازه پس از انقلاب دشوارتر از نسل‌های پیشین است و باید نهادهای اجرایی و قانون گذار، ابزارهای کارآمدی برای این موسسه و حلقه‌های وابسته به آن که چهره‌های نخبه‌ای را به خدمت گرفته فراهم نمایند که طبیعتاً یکی از ابتدایی‌ترین این ابزارها، پشتوانه مالی مناسبی است که هیچ‌گاه این موسسه از آن برخوردار نبوده است.
کد خبر: ۴۶۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۵ - 25 December 2014


دومین گزارش «تابناک» در راستای سلسله گزارش‌های «نگاهی به بودجه 94 نهادهای عمومی با توجه به اقتصاد مقاومتی» که به بررسی بودجه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی پرداخته بود، این سوتفاهم را پیش آورده بود که نقدی نسبت به رقم بودجه این نهاد وجود دارد، حال آنکه در بودجه سال آینده، رقم بودجه این مجموعه بسیار اندک در نظر گرفته شده و این مجموعه با حداقل اعتبارات سال 94 را پشت سر خواهد گذاشت.

به گزارش «تابناک»؛ پس از تقدیم لایحه بودجه 94 به مجلس شورای اسلامی و انتشار متن لایحه پیشنهادی دولت که می‌بایست مراحل معمول را پشت سر بگذارد و برای تبدیل شدن به قانون در صحن علنی به رای گذاشته شود، «تابناک» در سلسله گزارش‌هایی که تاکنون دو بخش از آن منتشر شده به بررسی برخی از ردیف‌های بودجه پرداخت و این موضوع نیز تنها در راستای بازخوانی اعتبارات نهادهای مختلف بود و خواهد بود و در این میان گاهی نقدهایی نیز به تخصیص اعتبارات وارد می‌آید.

در دومین بخشی از این گزارش‌ها، به اعتبارات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمیتی پرداخته شد که مجموع رقم این نهاد در لایحه بودجه 94، 52 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و «تابناک» بدون آنکه نقدی به این ردیف بودجه وارد بداند، تنها به بازخوانی این ردیف بودجه پرداخت اما در نهایت این بازخوانی، منجر به شکل گیری سوتفاهماتی شد و برای برخی این تصور پیش آمد که نسبت به رقم بودجه این مجموعه نقدی وارد است.

این در حالی است که اگر نقدی وارد بود، به صراحت بیان می‌شود و در واقع نقد اساسی از این منظر بود که در میان نهادهای فعال در حوزه انقلاب اسلامی، این نهاد بودجه قابل توجهی در اختیار ندارد و می‌بایست در نظام بودجه ریزی توجه ویژه‌تری به این نهادها صورت پذیرد و در همین چارچوب به بازخوانی این ردیف بودجه پرداخته شد؛ رویکردی که طبیعتاً انتظار می‌رود با توجه با اختیارات نمایندگان مجلس تا حدودی در این قانون بودجه لحاظ شود و در بودجه سال 95 نیز، توجه ویژه به این موسسه صورت پذیرد.

بدون شک موسسه امام خمینی به ویژه در حوزه عمرانی با فعالیت‌های سنگینی که در اختیار دارد و یکی از آنها تکمیل مجموعه حرم امام خمینی (ع) در بهشت زهرا است، بودجه‌ای بسیار اندک دریافت کرده اما در عین حال مجموعه این نهاد توانسته به نسبت دیگر مجموعه‌ها که رقم‌های کلانی دریافت می‌کنند و «تابناک» در گزارش‌های دیگری به آنها خواهد پرداخت، عملکرد بسیار سازنده و مثبتی داشته باشد و طبیعتاً این بازدهی مثبت، می‌بایست منجر به حمایت بیشتری شود.

نباید فراموش کرد، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی وظیفه سنگین نشر و توسعه افکار معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران را برعهده دارد و از این منظر تکلیف ملی سنگینی بر عهده این نهاد گذاشته شده که می‌بایست برای تحققش تلاش‌های مستمری انجام داد و این تلاش‌ها زمانی دشوارتر و پیچیده‌تر می‌شود که از سال‌های انقلاب بیشتر و بیشتر می‌گذرد و نسل‌های تازه، امام را تنها از طریق خاطرات، تصاویر و گفتارها می‌شناسند.

به همین دلیل حفظ نگاه انقلابی امام در نسل‌های تازه پس از انقلاب دشوارتر از نسل‌های پیشین است و باید نهادهای اجرایی و قانون گذار، ابزارهای کارآمدی برای این موسسه و حلقه‌های وابسته به آن که چهره‌های نخبه‌ای را به خدمت گرفته فراهم نمایند که طبیعتاً یکی از ابتدایی‌ترین این ابزارها، پشتوانه مالی مناسبی است که هیچ‌گاه این موسسه از آن برخوردار نبوده است.

بر همین اساس انتظار می‌رود متناسب با این نقش در بودجه سال‌های آینده دولت، اعتبارات منطقی‌تری برای این مجموعه در نظر گرفته شود و این ساختار با چنین وظایف خطیری، موقعیت دشوار کنونی را با کمک‌هایی که از سوی نهادهای مسئول صورت می‌پذیرد، پشت سر بگذارد و با تلاش‌های این مجموعه، شاهد گسترش نگاه خمینی کبیر در میان نسل جوان باشیم؛ رویکردی که نکاه حمایتی ویژه مجلس شورای اسلامی و دولت مستقر را در بودجه ریزی می‌طلبد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن