تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداى والا مى فرمايد: وقتى بنده من كار نيكى اراده كند و نكند آن را يك كار نيك براى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802732298




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انجمن صنفی هنرمندان تئاتر شهر تهران از امروز آغاز به کار می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در نشست خبری امروز مطرح شد؛
انجمن صنفی هنرمندان تئاتر شهر تهران از امروز آغاز به کار می‌کند
نشست خبری انجمن صنفی هنرمندان تئاتر شهر تهران در خانه هنرمندان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران صبح امروز نشست خبری انجمن صنفی هنرمندان تئاتر شهر تهران با حضور میرعلیرضا دریا بیگی، نایب رئیس و امیرحسین حریری خزانه دار و عضو انجمن در خانه هنرمندان تهران برگزار شد.
 
امیر حسین حریری در ابتدا گفت: انجمن صنفی هنرمندان تئاتر شهر تهران از امروز کار خود را شروع خواهد کرد. کسانی که در هنر نمایش دستی در کار دارند، به مشکلات تئاتر واقف هستند و همواره کمبود و عدم وجود تشکیلات صنفی احساس می‌شد و این تشکیلات جایگاه خود را در حوزه‌ی هنرهای نمایشی نتوانسته بود پیدا کند.
 
وی ادامه داد: خوشبتخانه تعداد زیادی از هنرمندان و دانشجویان در تئاتر در حال فعالیت هستند و روز به روز هم به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود. وجود یک تشکیلات صنفی که ضرورت‌های این هنرمندان را برآورده کند، بسیار نیاز است. انتخابات مجمع عمومی در اول آذر برگزار و هیات مدیره‌ی آن تشکیل شده و کارش را آغاز خواهد کرد.  این انجمن همه‌ی هنرمندان تئاتر شهر تهران را در همه‌‌ی بخش‌های تخصصی مانند بازیگری، کارگردانی،‌ طراحی صحنه، نمایشنامه نویسی و... دربر خواهد گرفت و ضرورت آن را بر خود می‌داند که خدمات و سرویس دهی به هنرمندان بدهد؛ این انجمن در حال حاضر در حال عضو گیری است.
 
علیرضا دریا بیگی د رادامه نشست گفت: در تمام سالیان گذشته از نظر مبادی قانونی مسائلی داشتیم. تئاتر ما یک خلاء قانونی به عنوان یک صنف را داشته است، به دلیل آن که بتواند استیفای حقوق این هنرمندان را چه از لحاظ قانونی و چه از لحاظ صنفی طلب کند، به چنین انجمنی نیاز بوده است.
 
وی ادامنه داد: ما در ابتدای امر رایزنی‌هایی را با وزارت کار و تعاون و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داده‌ایم و در راستای تشکیل این انجمن فرم‌ها و مدارک لازم را دریافت کرده‌ایم و مهمترین هدف ما، شروع به حرکت در این زمینه  است.
 
در ابتدا ما فراخوانی در روزنامه‌های کثیرالنتشار منتشر کرده‌ایم و از کسانی که شرایط این کار را دارند، برای حضور دعوت کرده‌ایم و بالغ بر 80 تن از دوستان درخواست داده‌اند و تاییدات این افراد را از وزارت تعاون در یک پروسه نسبتا طولانی دریافت کرده‌ایم.
 
وی تصریح کرد:‌ اول آذر در مجموعه‌ی ایران شهر انتخابات موسسه را برگزار کرده و اعضای اصلی و هیات مدیره انجمن به مدت سه سال و بازرسان به مدت یک سال انتخاب شدند که به شرح زیر است:
 
مجید سرسنگی: رئیس هیات مدیره
 
میرعلیرضا دریابیگی: نایب رئیس
 
رضا دادویی و مهدی کیهور: عضو اصلی
 
مهدی لطفی: بازرسی اصلی
 
سحرناز افتاده: عضو علی البدل هیات مدیره
 
علی فتاح: عضو علی البدل دوم هیات مدیره
 
عدنان فراهانی: بازرس علی البدل
 
وی عنوان کرد: ما بر اساس ضوابط مندرج در اساسنامه‌، در مجمع عمومی شرایط عضو گیری را فراهم کردیم و در دو بخش فعالیت می‌کنیم؛  بخش اول، وظایف اساسی و عام که کوششی در جهت استیفای حقوق هنرمندان است و جمع آوری اطلاعات و بررسی مشکلات و حمایت و دفاع از حقوق و منافع صنفی و اصلی اعضا است و بخش دوم وظایف اختصاصی است که تلاش در جهت تاسیس سازمان نظام هنرمندان تئاتر در تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تلاش برای ایجاد سالن تئاتر و ایجاد یک سایت تخصصی برای ثبت اسامی هنرمندان از چشم انداز‌های اصلی این انجمن است.
 
دریابیگی تصریح کرد: متاسفانه عدم وجود قرارداد‌های تثبیت شده در تئاتر از مهمترین مشکلات هنرمندان است که هیچ مرجع قانونی وجود ندارد که قرارداد‌ها و ضمانت‌های اجرایی را ثبت کرده باشد. کاری که ما می‌کنیم ایجاد مرجعی برای جمع آوری و واسطه‌ای برای ثبت آن در وزارت کار است تا اگر مشکلی پیش آمد، دوستان از طریق انجمن طلب حق کنند تا ما پیگیری کنیم.
 
وی در انتهای مطالب خود گفت: نکته‌ی بعدی برای دریافت درجات هنری برای هنرمندانی است که به صورت تجربی در تئاتر فعالیت کرده‌اند که طی رایزنی‌های بسیار سعی بر این است که این اتفاق توسط انجمن صنفی صورت بگیرد.  دیگر تلاش ما برای این است که اعضای صنفی تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و تلاش برای تاسیس صندوق قرض الحسنه برای دریافت وام از دیگر کارهای این انجمن است.
 
امیرحسین حریری در ادامه نشست گفت: اساسا انجمن صنفی هنرمندان تئاتر شهر تهران با خانه‌ی تئاتر تفاوت دارد. خانه‌‌ی تئاتر یک موسسه فرهنگی چند منظوره است، اما این انجمن صنفی است که با اخذ مجوزهای لازم با وزارت تعاون،‌ تعامل دارد و تفاوت تشکیلاتی با هم دارند. قرار نیست انجمن صنفی هنرمندان با نهاد‌های دیگر بخواهد موازی کاری کند. معتقدم این انجمن‌ها اگر قرار است بخشی از مشکلات تئاتر را رفع کنند، حضورشان لازم است. ما در حال حاضر در کنار هنرمندان شهر تهران هستیم. خانه‌ی تئاتر قطعا تا الان در حوزه‌ی هنرمندان فعالیت داشته اما انجمن صنفی تلاش دارد تا در مسیر‌هایی که این نهادها حضور نداشته‌اند، حاضر شود.
 
دریا بیگی در ادامه نشست افزود: طبق قانون از هر صنف در هر شهر فقط یک انجمن به ثبت می‌رسد و اگر پیش از تاسیس در مبادی دیگر این انجمن ثبت شود، انجمن دیگری ثبت نخواهد شد. اگر کسی بتواند از ظرفیت‌های مختلف برای تئاتر استفاده کند، مهم است. هرکدام از مدیران ما در هر جایگاهی یک ظرفیت محدود دارند که به نظر من باید تجمیع شویم تا مکمل هم شویم.
 
وی ادامه داد:‌ من احساسم این است که با چگونگی ارائه‌ی خدمات به هنرمندان و چگونگی ارائه‌ی آن می‌تواند وحدت را بین دوستان به وجود آورد.
 
نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه نشست گفت: ما در دولت بحثی را با عنوان قوم سپاری داریم. اصناف مختلف را دولت واگذار می‌کند. مصارفی که به طور قانونی امکان واگذاری آن وجود دارد. متاسفانه در تئاتر این اتفاق هیچوقت نیفتاده،‌ زیرا انجمن صنفی‌ وجود نداشته تا این اتفاق بیفتد. بعضی از تشکل‌ها موسسه‌ی فرهنگی هنری هستند و تا حدی امکان فعالیت دارند و اصلا هم بد نیست؛ ما ده تشکل هم در حوزه‌ی تئاتر داشته باشیم این معنا را می‌رساند که اقدامات و فعالیت‌ها در این حوزه بیشتر است.
 
میرعلیرضا دریابیگی در ادامه نشست گفت: دیگر تشکل‌ها در تئاتر به واسطه‌ی ساختار تشکیلاتی دارای یک مدیر مسئول است که طبق قانون تغییر نمی‌کند، اما این انجمن فقط برای سه سال اعضای خود را انتخاب کرده و پس از سه سال دوباره رای گیری خواهد شد.
 
وی افزود: در موسسات چند منظوره مجوز به مدیر مسئول داده می‌شود و وی از سمتش کنار نمی‌رود و فقط اعضا عوض می‌شوند. ما در بند 14 ماده 25 داریم تشکیل کمیته‌های مختلف از کمیته‌های حل اختلاف و رفاهی و دیگر کمیته‌ها که اعضا برای تشکیل آن نتوانستند کاری انجام دهند، به سراغ آن رفته‌ایم. مسائل حقوقی هنرمندان باید با جدیت پیگیری شود ولی تنهایی نمی‌شود کاری صورت داد.
 
امیرحسین حریری در ادامه نشست گفت: اساسا بر روی فرهنگ تشکیل نهادهای صنفی کار نشده، یکی از این کارها تعامل با هنرمندان است که باید به لحاظ صنفی تحلیل شود و هنرمندان هم باید با آن آگاهی داشته باشند. تشکیل این انجمن صنفی یک نقطه‌ی عطف در تاریخ تئاتر معاصر کشور است که پس از انقلاب چنین اتفاقی نیفتاده و نیازمند یک سری حمایت‌ها از جانب هنرمندان است.
 
گفتنی است؛ هنرمندانی که تمایل به عضویت در این انجمن صنفی را دارند، با مدارک لازم چون کپی شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی، قرارداد کار، چهار قطعه عکس و مستندات سوابق شغلی به همراه ورودیه‌ی هر عضو به مبلغ 50 هزار تومان فقط برای یک بار می‌توانند نام نویسی کنند.
 

انتهای پیام/ اس







تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن