تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820750330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هک شدن «فیس نما» ارتباطی به انتقال میزبانی خارج به داخل ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:افتانا: مرکز ماهر، به دنبال انتشار خبر هک شبکه اجتماعی «فیس نما» اعلام کرد که دلیل وقوع حادثه، عدم پیکر بندی مناسب و به موقع سامانه بوده که منجر به ایجاد یک آسیب‌پذیری قابل بهره‌گیری توسط مهاجم شده است.




هک شدن «فیس نما» ارتباطی به انتقال میزبانی خارج به داخل ندارد


 


 

مرکز ماهر، به دنبال انتشار خبر هک شبکه اجتماعی «فیس نما» اعلام کرد که دلیل وقوع حادثه، عدم پیکر بندی مناسب و به موقع سامانه بوده که منجر به ایجاد یک آسیب‌پذیری قابل بهره‌گیری توسط مهاجم شده است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، پس از اعلام هک شدن اطلاعات بیش از ۱۱۶هزار کاربر «فیس نما»، برخی رسانه‌ها انتقال میزبانی از خارج به داخل را باعث این حادثه دانسته بودند اما بنابه گفته کارشناسان مرکز ماهر این امر هیچ ارتباطی به موضوع انتقال و میزبانی سایت مذکور نداشته و این سایت از یک سال و نیم پیش در فضای میزبانی داخل کشور بارگذاری شده است. 

بنابه اطلاعیه مرکز ماهر، امنیت هر سرویس ارائه شده بر بستر شبکه وابسته به نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای به‌کار رفته برای ارائه خدمات و همچنین پیکربندی و تنظیم درست آن‌هاست. با توجه به این‌که سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای سرویس‌دهی چه در داخل کشور و چه در خارج کشور عموما یکسان هستند لذا امنیت سرویس‌های ارائه شده عمدتا متوجه پیکربندی مناسب و به ویژه نرم‌افزارهای توسعه یافته اختصاصی برای سرویس‌دهی است. 

مرکز ماهر به تمامی کاربران این صفحه توصیه کرد تا رمزهای عبور خود را تغییر دهند و اعلام کرد که کاربران در صورت تغییر رمز دیگر مشکلی در استفاده از این صفحات نخواهند داشت و مرکز ماهر دستورالعمل‌های امنیتی لازم را برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی به مدیران و مسئولان فنی این شبکه ارائه کرده است و مقرر شده که این مجموعه استفاده از تجهیزات امنیتی مورد نیاز این قبیل شبکه‌ها را نیز به سیستم خود اضافه کنند. 

مرکز ماهر قصد دارد برای حمایت‌ها و ارائه مشاوره‌های گسترده به تمامی شبکه‌های اجتماعی داخلی توسط این مرکز  اقدام کند تا پس از این شاهد بروز چنین مسائلی در شبکه‌های اجتماعی داخلی که روبه توسعه نیز هستند، نباشیم و کاربران بتوانند در فضایی امن و مطمئن از این سرویس‌ها بهره‌مند شوند.

 


تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن