تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802955833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمايي از 12 داروي جديد دامي با منشا گياهي در دهه فجر/ تزريق نشدن پول توسط بانک ها، توليد را نابود مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ دي ۱۳۹۳ (۱۱:۲۷ق.ظ)
رييس سنديکاي توليد کنندگان دارو در گفتگو با موج؛ رونمايي از 12 داروي جديد دامي با منشا گياهي در دهه فجر/ تزريق نشدن پول توسط بانک ها، توليد را نابود مي کند گروه اجتماعي؛
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، توليد دارو و تأمين نيازهاي کشور توسط توليد کنندگان داخلي از مهم‌ترين طرح‌هايي است که در دولت‌هاي مختلف پيگيري شده اما؛ گاهي توليد دارو با حواشي خاصي از جمله واردات و قاچاق مواجه مي‌شود که تمامي اقدامات انجام گرفته را زير سؤال برده و از مسير اصلي خارج مي‌کند.
در بخش دامي اين وضع کمي وخيم تر است زيرا نظارت کم بر روي اين حوزه، باعث افزايش ميزان قاچاق داروهاي دامي شده و اين امر دامداران را نسبت به داروهاي موجود در بازار بي اعتماد کرده است.
در سال‌هاي گذشته تلاش براي ساخت داروهاي گياهي افزايش پيدا کرده و در اين موفقيت‌هاي چشم گيري نيز به دست آمده است که از آن جمله مي‌توان به رونمايي از 9 داروي جديد در مهر ماه سال جاري اشاره کرد که قدمي بزرگ در راه توليد داروهاي دامي با منشا گياهي به حساب مي‌آيد.
براي پي بردن به وضعيت توليد داروهاي دامي در کشور با حجت اله ذبيحي رييس سنديکاي توليد کنندگان و صادرکنندگان دارو هم کلام شديم که ماحصل آن را در ذيل مي‌خوانيد.

*آقاي ذبيحي کمي در مورد سنديکاي توليد کنندگان و صادرکنندگان دارو صحبت مي‌کنيد.
سنديکا داراي 83 شرکت دارويي و 160 شرکت دارويي سازنده مکمل و کنستانتره بوده و 170 هزار نفر در بخش‌هاي توليد و پخش و توزيع داروخانه اي فعال هستند. در حدود 2500 ميليارد تومان سرمايه گذاري مستقيم در اين بخش صورت گرفته و گردش مالي ما در حدود 1000 ميليارد تومان است.

*آيا براي افزايش بهره‌وري در مجموعه‌هاي دارويي، کاري مي‌توان کرد؟
بهترين کاري که ما مي‌توانيم انجام دهيم، به روزرساني و نوسازي کارخانه‌هاي توليد دارو است. با اين کار مي‌توانيم وارد بازارهاي اروپا و آمريکا شده و بازار رساني کنيم. ما داروهاي خاصي در کشور توليد مي‌کنيم که آمريکا و اروپا خواهان آن‌ها هستند، يعني توليد اين داروها در انحصار ايران است.
براي مثال داروي واروسيت، برونکوفين، ايمو نوفين، آتروفين، آنتي بيوفين، به يو هربال، پماد پستاني، اسپري‌هاي اکسي تتراسايکلين و کلرو تتراسايکلين از داروهايي هستند که توليد آن در انحصار ما قرار دارد.
آمريکا و اروپا اين داروها را ندارند و توليد آن‌ها در انحصار ايران است. از لحاظ قيمت نيز ما بي رقيب هستيم.

*آقاي ذبيحي در بازار توليد داروهاي گياهي اتفاق جديد نيفتاده است؟
بعد از رونمايي از 9 داروي جديد در 14 مهر، 12 داروي ديگر با منشا گياهي آماده شده است که در دهه فجر از آن‌ها رونمايي خواهد شد.در اين داروها 3 واکسن جديد، يک پماد پستاني، يک پماد جفت ماندگي داخل رحمي و يک داروي پروبيوتيک به چشم مي‌خورد. اين داروها تا قبل از اين از آلمان وارد کشور مي‌شد اما؛ توليد اين داروهاي گياهي ما را از واردات بي نياز خواهد کرد.

آيا تست‌ها و تأييديه هاي لازم براي اين 12 دارو گرفته شده است؟
بله. کليه تست‌هاي اوليه و مراحل کار انجام شده و همه چيز براي ورود اين داروها به بازار آماده است. ما اميدواريم مراحل ورود به بازار اين داروها به سرعت انجام شود.

در مورد ميزان صادرات دارو، آماري داريد؟
بله. در اين مدت صادرات داروي کشور 35 ميليون دلار بوده که از اين ميزان 15 ميليون دلار سهم توليد کنندگان عضو سنديکا است. از مجموع داروي صادراتي کشور 15 ميليون دلار به عراق و مابقي صادرات به کشورهاي افغانستان، ارمنستان، امارات، چين و ترکيه صورت گرفته است.

آقاي ذبيحي يکي از مشکلات توليد کنندگان دارو، بحث قاچاق است که در سال‌هاي اخير بخش توليد دارو و توليد محصولات دامي را متأثر کرده است. هنوز اين مشکل را داريد؟
صد در صد. سوداگران هميشه در کشور وجود دارند و متأسفانه کشور ما بر پايه واردات بنا شده است و نه بر اساس صادرات! مسئولان ما در خواب شيرين فرو رفته‌اند. ما هيچ نيازي به واردات دارو نداريم و آقايان اين موضوع را درک نمي‌کنند. آن ها نمي‌فهمند که کشور در حال صادرات محصولات دارويي خود به جهان است و در اين فضا، واردات بي معني است.متوليان تنها به دنبال کسب سود بيشتر هستند و تا زماني که اين سود در واردات وجود دارد، قاچاق نيز ادامه خواهد داشت.

شايد مشکل کيفيت باعث واردات داروي شده است؟
اين حرف را قبول ندارم زيرا وقتي 35 ميليون دلار صادرات دارو انجام شده است، نمي‌تواند به معني کيفيت بد محصولات ما باشد.داروهاي توليد ما به اسپانيا صادر مي‌شود و اين يعني ما استاندارد اروپا را رعايت کرده‌ايم.

تغيير دولت چه تاثيري بر روند کاري شما گذاشته است؟
اکنون به طور کامل ما فلج شده ايم. واردات دارو در دست دولت است و جالب اينکه توليد کننده ماليات و عوارض پرداخت مي‌کند تا آقايان بتوانند دست به واردات بزنند. ماليات توليد را هر روز افزايش مي‌دهند و به جز ماليات، توليد کننده ارزش افزوده مي‌دهد، پول بيمه مي‌دهد، هزينه اشتغال پرداخت مي‌کند و اين است داستان کار و توليد در ايران! وارد کنندگان ما همه رانت دارند و تقريباً هر چيزي که در کشور توان توليد دارد را وارد مي‌کنند تا توليد کننده را زمين بزنند. شما ببينيد در مورد گوشت مرغ؛ آن‌قدر واردات مرغ انجام گرفته است که مرغ داخلي را کسي 3500 تومان هم نمي‌خرد.
ما در توليد گوشت مرغ، توليد مازاد داشتيم اما دست به واردات مي‌زنيم. اين يعني خيانت به توليد! يعني دولت نمي‌داند که پروتئين توليدي در هر کشور، استقلال آن کشور را رقم مي زند. آيا نمي‌دانند که هر مرغ داري 20 شغل ايجاد مي‌کند.شرکت‌هاي شبه دولتي دست به واردات مي‌زنند و بعد با افتخار در جلسه اي با حضور وزير کشاورزي اعلام مي‌کنند که «توليدات شرکت‌هاي چيني آن‌قدر هم که مي گويند، بد نيستند!». اين يعني فاجعه در توليد کشور!

اين شرکت چه چيزي وارد کرده بود؟
کود. ما امسال 300 ميليون کود فسفاته وارد کرده‌ايم. 4 واحد توليد کود شيميايي در منطقه اقتصادي سلفچگان به علت همين واردات بي رويه تعطيل شده است. آقايان با ارز ارزان، کود را وارد مي‌کنند و زير 300 تومان در بازار به فروش مي‌رسانند. توليد کنندگان کود مي گويند اگر اين دلار ارزان را به ما بدهند، ما هم مي‌توانيم کود با قيمت کمتر از 300 تومان به بازار عرضه کنيم. تازه شايد ارزان‌تر.

شايد کيفيت محصول پايين است؟
اصلاً اين موضوع را قبول ندارم زيرا کيفيت کود توليدي در ايران بسيار بالاست. همين کود وارداتي باعث شد به علت وجود برخي مواد سمي، نتوانيم پسته توليدي را به اروپا صادر کنيم. اين خيانتي است که به بخش کشاورزي شده است.

در حال حاضر دولت تمام سعي و تلاش خود را براي کاهش تورم و خروج از رکود مي‌کند و شايد هنوز وقت به کشاورزي نرسيده است.
واقعيت اين است که دولت جديد حتي يک قدم براي کاهش تورم برنداشته است. هر کسي مي‌توانست با بستن در بانک‌ها و تزريق نکردن پول به به بازار جلوي تورم را بگيرد. اين کار مهمي نيست. با اين کار که براي کاهش تورم انجام شد، يک رکود سراسري را به کشور تحميل کردند. آيا مسئولان نمي‌دانند وقتي مانع تزريق پول به توليد و بازار شوند، توليد نابود خواهد شد؟ در حال حاضر کشور هرچه درآمد دارد از پول صادرات است و حال اگر ديگر توليدي در کشور رخ ندهد؛ چه چيز را صادر خواهيم کرد؟

محمد علي رفيعي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن