تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821187201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پايان کار پاساژ علاء الدين در گرو تامين ايمني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ دي ۱۳۹۳ (۰:۵۹ق.ظ)
پايان کار پاساژ علاء الدين در گرو تامين ايمني گروه اجتماعي
به گزارش خبرگزاري موج، پايان کار پاساژ علاء الدين در گرو تامين ايمني عنوان يادداشت معصومه آباد، رئيس کميته ايمني و مديريت بحران شهر تهران است که در آن آمده:
علاء الدين اين بار از چراغ جادوي خود، ساختماني شگفت بيرون آورد که هنوز پس از گذشت قريب به 20 سال فعاليت تجاري به علت عدم دريافت تاييديه هاي استاندارد ايمني حتي پايان کار هم نگرفته است. اين ساختمان شش طبقه در منطقه 11که چندي پيش به تخريب طبقه هفتم آن تن داد، هنوز هم روزانه جان هزاران مراجعه کننده را تهديد مي کند و متاسفانه اينگونه به جاي آنکه يک بار کاري را اصولي انجام دهيم، حاضريم چنديدن براي اصلاح آن بنيان نا ايمن زمين و زمان را زيرو رو کنيم و باز به جايي برسيم که تنها فرياد کلنگ ها بر بدنه تخلفات تيشه اجرا زنند.
از تخلفات معماري و سازه اي بنا که بگذريم، به انبوهي از مشکلات در حوزه عدم احصاء تمهيداتي به منظور حفظ و پايداري شرايط عمومي ايمني ساختمان بر ميخوريم که همچون سدي در برابر پايان کار آن ايستادگي مي کند. از عدم تامين عرض خروج استاندارد بر اساس مبحث سوم مقررات ملي ساختمان گرفته تا عدم کاربرد سيستم هاي تهويه و فن هاي فشار مثبت دود پلکان هاي بدون دور بند، با فضايي مرده و پر تردد؛ از عدم رعايت مبحث سيزدهم مقررات ملي ساختمان گرفته تا آشفتگي سيم هاي برق آويزان از داکت هاي، سقف و ديوار راهرو ها؛ از عدم تجهيز هر يک از واحدهاي تجاري به سيستم هاي اطفاي حريق گرفته تا عدم وجود علائم راهنمايي مناسب با فضا براي پيدا کردن راه خروج در موقع وقوع حادثه؛ از سيستم هاي حرارتي و برودتي در مسير معابر گرفته تا دکه ها، داکت ها و ويترين هاي موجود در پاگردها و بسياري از موارد خرد و کلان که هنوز براي آن چاره انديشي نشده و برخورد قاطعي صورت نگرفته است.
همچنين اين ساختمان داراي سازه فلزي است که بر اساس استانداردهاي IBC و NFBA لازم است تا از پوشش هايي به منظور پايداري و مقاوم سازي سازه در برابر حريق اقدام شود. اين درحاليست که بسياري از ستون هاي موجود در طبقات ساختمان عريان بوده و لزوم پوشش آن ها با استفاده از رنگ و يا مواد سيمنته محرز است. از سوي ديگر عدم تفکيک کاربري ها و واحدهاي تجاري از يکديگر منجر به ورود دود و آتش از طريق فضاهاي مشترک و ديواره هاي کاذب مي شود. در حاليکه به علت تغييرات دکوراسيون و پارتيشن بندي از سوي مالکين قابليت عملکرد سيستم هاي اعلام تحت تاثير قرار گرفته است.
در اينجا لازم است تا نظر ها را به طور مستقيم به سويي معطوف کنيم که اين سال ها کمتر به آن توجه شده است. از هر سو که به مشکلي برمي خوريم رد پايي از نقص در نظارت صحيح بر اجراي مصوبات به چشم مي خورد. سوال اساسي اين است که چرا بايد ساختمان هاي نا ايمني در سطح شهر پرجمعيتي همچون تهران هر لحظه دندان تهديد خود را براي مخاطره جان انسان ها تيزتر کنند درحالي که هنوز حتي تاييديه هاي استاندارد و پايان کارشان را دريافت نکرده اند! بهره برداري غير قانوني از اين اماکن جز ريشخند زدن به مردم هيچ پيام ديگري ندارد اگر چه ساختمان هاي نا ايمن بسياري در اين شهر وجود دارد.
بنابراين لازم است تا مسئولين ضمن اصلاح قوانين مربوطه، مالکين را از هرگونه بهره برداري و حق تصرف در بنا پيش از دريافت پايان کار و تاييديه هاي استاندرد ايمني ساختمان منع کنند. هرچند اين نوش دارويي است پس از عبور از فجايج دلخراشي که هنوز خاکستر اندوه آن بر رخ شهرمان نشسته است، اما بدين ترتيب مي توان زخم هاي نا ايمن بر بدنه ساختمان هاي بلند مرتبه، مراکز تجاري و اداري را التيام داده و گام موثري در پيشگيري از تکرار علاء الدين ها در تاريخ تهران برداشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن