تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819179165




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمايت سرمايه گذاران چشم انتظار مديران همدان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ دي ۱۳۹۳ (۹:۵۶ق.ظ)
حمايت سرمايه گذاران چشم انتظار مديران همدان در حالي که تلاش‌ها براي جذب سرمايه گذاران در استان همدان مشهود است و در محافل مختلف سخن از حمايت جدي از سرمايه گذاران به ميان مي‌آيد، اما؛ به نظر مي‌رسد همچنان عدم حمايت جدي از بخش خصوصي مانعي بزرگ براي حضور و جذب سرمايه گذاران در عرصه‌هاي مختلف اين استان است.
به گزارش خبرنگار موج، بر اساس اعتقاد کارشناسان آنچه سبب شده که سرمايه گذاران کمتر به سرمايه گذاري در همدان تمايل نشان دهند عدم حمايت مديران از سرمايه گذاران در بخش خصوصي است.
همچنين در قانون اساسي ايران بيش از سه دهه قبل اصل مترقي 44 در جهت خصوصي سازي در كشور پيش بيني شده بود، اما؛ به دليل شرايط مختلف كشور چون جنگ تحميلي و عدم ايجاد زيرساخت‌ها شايد بتوان گفت عملا به اين موضوع نگاه جدي در دهه‌هاي اخير نشد و كشور با سرمايه گذاري‌هاي دولتي و بزرگ شدن بدنه دولت مواجه شد.
با تاكيد رهبر معظم انقلاب بر لزوم اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي و تبيين اين منشور در كشور، اين موضوع موجب شده كه مهم‌ترين اولويت نماينده دولت در همدان جذب سرمايه گذار باشد، در حالي كه دولت نه تنها توان مالي سرمايه گذاري ندارد، بلكه از نظر قانوني نيز منع شده است، هر چند استان همدان در يك سال اخير با شتابي بالا به دنبال استفاده از ظرفيت‌هاي بخش خصوصي چه در بخش اقتصادي و چه در بخش گردشگري براي توسعه است، اما؛ همچنان با مشکلات عديده اي مواجه است.
در اين راستا محمد ناصر نيکبخت استاندار همدان در گفت و گويي با خبرنگار موج اظهار داشت: جاذبه‌هاي فراواني که در اين استان وجود دارد بسياري از سرمايه گذاران راجهت سرمايه گذاري در اين زمينه‌ها به سوي خود جلب مي‌کند.
وي در ادامه گفت: دولت تدبير و اميد با خزانه خالي و کاهش شديد ميزان فروش نفت با قيمت پايين اداره کشور را بدست گرفته است با تدابير اقتصادي دولت اکنون رکود اقتصادي کشور به سوي رونق حرکت مي کند و تورم 44 درصدي به زير 18 درصد رسيده است.
وي ادامه داد: اکنون سياست خارجي دولت تدبير و اميد سبب اعتماد سازي نسبت به ايران در مجامع جهاني شده و افق هاي روشني را در زمينه استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي ترسيم کرده است.

*فرش قرمز زير پاي سرمايه گذاران
وي در رابطه با جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي افزود: فرش قرمز زير پاي سرمايه گذاران پهن مي کنيم و با استفاده از ابزار قانوني از اين قشر حمايت مي شود.
استاندار همدان با اشاره به شايستگي استان همدان براي دست يابي به روند توسعه پايدار و پرشتاب گفت: همدان بهترين استان کشور براي گسترش صنعت گردشگري است و در توليد محصولات کشاورزي نيز حرف هاي زيادي براي گفتن در سطح کشور دارد.
وي ابراز کرد علاوه بر اين فعاليت در حوزه صنايع مادر مانند پتروشيمي، فولاد و ذوب آهن از ديگر مزايا و توانمندي هاي استان به شمار مي رود.
نيکبخت متذکر شد: سطح کمي و کيفي صنايع تبديلي در بخش کشاورزي در استان همدان پايين است که اميد مي رود با توجه به امضاي بيش از 30 هزار ميليارد ريال تفاهم نامه سرمايه گذاري در جريان برگزاري همايش اخير سرمايه گذاري اين کمبود نيز جبران شود.

*استان همدان شايسته ترين استان کشور براي توسعه است
وي افزود: در بخش کشاورزي افزايش کشت در دستور کار نيست، اما؛ با استفاده از آبياري تحت فشار در بيش از 12 هزار هکتار از زمين هاي زراعي استان در سال 94، بيشترين بهره وري از اين حوزه مد نظر قرار دارد.
استاندار همدان تاکيد کرد: با توجه به قابليت هاي متنوع استان همدان، طرح هاي مطالعه شده مناسب و سودآور به سرمايه گذاران حوزه اقتصادي ارائه مي شود که اين روند يک فرصت مغتنم براي سرمايه گذاران نيز محسوب مي شود.
مهندس نيکبخت خاطر نشان کرد: مهمترين مشکلات کنوني استان همدان مشکل راه، راه آهن و تامين آب است.
وي يادآور شد: استان همدان با توجه به برخورداري از 1800 اثر تاريخي، آب و هوا، اقليم و طبيعت کم نظير مي تواند شايسته ترين استان کشور براي توسعه باشد.

*استقبال از سرمايه گذار در بخش خصوصي
نيک بخت با بيان اينکه در استان همدان از سرمايه گذار بخش خصوصي استقبال مي کنيم و به دنبال اين هستيم که بخش خصوصي را علاقه مند به سرمايه گذاري در استان کنيم، ابراز داشت: اگر به دنبال ورود سرمايه گذار بخش خصوصي به همدان هستيم به خاطر شغل دار کردن جوانان است.
نيک بخت با تاکيد بر اينکه مشکل بيکاري استان همدان تا دو سال آينده حل مي شود، ابراز داشت: بيان اين مطلب به اين دليل است که سرمايه گذاري هاي انجام شده در بخش خصوصي است و اين بخش پيگير کار خود و اتمام سريع طرح ها هستند.
استاندار همدان با ذکر ضرورت و اهميت حمايت و تقويت بخش خصوصي اين امر را تنها راهکار ايجاد فرصت هاي شغلي و رفع معضل بيکاري برشمرد و افزود: تمامي نهادها بايد در زمينه جذب و حمايت از سرمايه گذار فعال شوند.
نيکبخت اضافه کرد: همچنين در بخش گردشگري که اولويت نخست استان همدان است سرمايه گذاران بخش خصوصي اقبال زيادي نشان داده و ساخت چندين هتل پنج ستاره و مجموع فروشگاهي بزرگ آغاز شده است.
رئيس كميسيون اقتصاد، سرمايه گذاري و گردشگري شوراي اسلامي شهر همدان با تاكيد بر اينكه در جذب سرمايه گذاران نبايد فرصت سوزي كرد، گفت: ايجاد فضاهاي تفريحي و گردشگري در همدان بايد با رويكرد فرهنگي باشد.
در ادامه محمد تبريزي، رئيس كميسيون اقتصاد سرمايه گذاري و گردشگري شوراي اسلامي شهر همدان، اظهار كرد: ارتقا سطح فضاي كسب و كار و سرمايه گذاري در همدان، توسعه شهري و رونق اقتصادي را به دنبال دارد.
تبريزي با تاكيد بر اينكه در جذب سرمايه گذاران نبايد فرصت سوزي كرد، افزود: عدم حمايت از سرمايه گذاران، موجب كاهش انگيزه در سرمايه گذاران مي شود.
وي با اشاره به پتانسيل هاي شهر همدان در صنعت گردشگري اضافه كرد: محور گنجنامه و عباس آباد، از جمله نقاطي از شهر است كه با توجه ويژه به اين گونه نقاط مي توان در رونق اقتصادي شهر گام برداشت.

رويكرد فرهنگي در بخش گردشگري همدان
رئيس كميسيون اقتصاد، سرمايه گذاري و گردشگري شوراي اسلامي شهر همدان بر ايجاد فضاهاي تفريحي، اقامتي و گردشگري در محور گنجنامه و عباس آباد تاكيد كرد و گفت: اين اقدامات بايد با مطالعات لازم و در خور شأن پايتخت تاريخ و تمدن ايران زمين انجام شود.
محمد تبريزي با اشاره به پيشينه تاريخي همدان افزود: ايجاد فضاهاي تفريحي و گردشگري در پايتخت تاريخ و تمدن ايران زمين بايد با رويكرد فرهنگي باشد؛ چرا كه اين اقدام در تشويق و جذب سرمايه گذاران بسيار تاثيرگذار است.
تبريزي با اشاره به اينكه خرد جمعي اعضاي شوراي اسلامي شهر همدان بر حمايت سرمايه گذاران با ايجاد بسترهاي لازم است، اظهار كرد: حمايت از طرح ها و اقدامات استاندارد كه عارضه اي بر سيما و منظر و ترافيك شهري نداشته باشد امري ضروري است.
تبريزي گفت: تاييد يك سرمايه گذار نفي سرمايه گذار ديگر نيست و حمايت سرمايه گذاران بايد با ضوابط و ساختارهاي لازم صورت پذيرد.
وي با بيان اينكه مشكلات سرمايه گذاران بايد به صورت منطقي برآورد شود، اضافه كرد: اسناد مالكيت هايي كه در سرمايه گذاري هاي مشترك مشكل دارد بايد هر چه سريعتر رفع شود.
شهردار همدان نيز با اشاره به اقدامات مديريت شهري در جذب سرمايه گذاران اظهار كرد: بايد از ظرفيت هاي گردشگري همدان همچون محور گنجنامه عباس آباد به نحو احسن بهره برد.
سيد مصطفي رسولي گنجنامه را فرصت خوبي براي رونق صنعت گردشگري دانست و افزود: ايجاد اماكن اقامتي و سفره خانه در نقاط توريستي همدان بايد با نظارت كارشناسان و مشاوران آشنا به منطقه صورت پذيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن