تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان، با نيّت خوب و اخلاق خوب، به تمام آنچه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816491721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ده‌نمكي: بچه‌هاي عمار سونامي دهه 09 هستند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ده‌نمكي: بچه‌هاي عمار سونامي دهه 09 هستند
جشنواره‌اي كه مردم آن را برگزار مي‌كنند باز هم افتتاحيه متفاوتي را پشت سر گذاشت؛ افتتاحيه‌اي كه در آن اشك‌ها و لبخند‌ها توأمان حضور داشتند.
نویسنده : محمدصادق عابديني 


جشنواره‌اي كه مردم آن را برگزار مي‌كنند باز هم افتتاحيه متفاوتي را پشت سر گذاشت؛ افتتاحيه‌اي كه در آن اشك‌ها و لبخند‌ها توأمان حضور داشتند.
به گزارش«جوان»، پنجمين جشنواره مردمي فيلم عمار چهارشنبه شب با برگزاري مراسمي مردمي در سينما فلسطين رسماً آغاز به كار كرد و در آن از دو هنرمند با‌ارزش انقلاب اسلامي تجليل به عمل آمد.
  عمار ظرفيتي انقلابي
افتتاحيه جشنواره با قرائت قرآن توسط حامد زماني همراه بود. سپس نادر طالب‌زاده دبير جشنواره مردمي عمار طي سخناني گفت: عمار يك ظرفيت انقلاب اسلامي است كه هرچه به سمت آينده مي‌رويم منظور و هدف آن بهتر شناخته مي‌شود. عمار از بدو انقلاب اسلامي وجود داشته اما پنج سال پيش كشف شد و مردم و صدا و سيما از ظرفيت آن استقبال كردند.
وي ادامه داد: با آمدن گروهك داعش و عاجز بودن جهان در برخورد با آن و دعوا بين كنگره و رئيس‌جمهور امريكا بر سر تحريم‌هاي ايران شاهد هرج‌و‌مرج در جهان هستيم. GPS جهان به هم ريخته است الا آنجا كه خط مستقيم اسلام دنبال مي‌شود. طالب‌زاده تأكيد كرد: بايد از اين ظرفيت‌هاي مردمي جشنواره عمار بيشتر استفاده شود و نيروها از روستاها گرفته شود. عقبه جشنواره عمار نخبگان جمهوري اسلامي هستند. تجمع اين افراد مهم است و در ادامه راه بيشتر ديده مي‌شود. بايد از ظرفيت‌هاي شبكه‌هاي استاني استفاده كنيم. اين جايي است كه نيروهاي انقلاب مي‌توانند ورود كنند.
طالب‌زاده از اينكه صدا و سيما برنامه‌هايي را درباره جشنواره عمار به صورت مستمر پخش مي‌كند، ابراز خوشحالي كرد و گفت: رهبر انقلاب در صحبت‌هاي خود عنوان «عمار» را كه امروز نام اين جشنواره است، كليد زدند و اينكه هر روز ديده مي‌شود كه اين جشنواره رو به رشد است، نشان از درستي راه آن دارد. در ادامه برنامه، مراسم اهداي جوايز برگزار شد كه در آن برگزيدگان بخش‌هاي پوستر، فيلمنامه بلند، فيلمنامه كوتاه، كليپ و نماهنگ برگزار شد. بعد از آن با دعوت از ننه سكينه و بعد از سخنان كوتاه وي مراسم تجليل از سيد‌مسعود شجاعي‌طباطبايي برگزار شد. با برگزاري اين بخش، قسمت دوم اهداي جوايز با تقدير از برگزيدگان بخش پژوهش، مقاله و نقد سينمايي، تيز و فيلم ما، برگزار گرديد. با پايان يافتن اين بخش نوبت به برگزاري تجليل دوم بود. ننه عصمت دستكشي را كه بافته بود به دو تن از هنرمندان تقدير شده داد.
  بچه‌هاي عمار سونامي دهه 90
مسعود ده‌نمكي بعد از دريافت دستكش اهدايي ننه عصمت پشت تريبون قرار گرفت و گفت: بچه‌هاي عمار سونامي دهه 90 هنر انقلاب هستند و نيامده لرزه به تن افرادي انداختند كه اين عرصه را (هنر انقلاب) حياط خلوت خود مي‌دانستند. ان‌شاءالله در سال‌هاي آينده ميدان‌دار اصلي خواهيد بود و ما در خدمت شما. اين جمله را از امام خميني (ره) در ذهن بسپاريد كه من از اول اين جمله را راهگشاي خود مي‌دانم. لازمه انقلابي بودن تحمل سختي‌ها است و شهيد آويني گفتند هرجا كه كار هست امكانات نيست و هرجا امكانات هست كار نيست.
وي در خاتمه تأكيد كرد: تحفه‌اي را براي بدرقه راهتان مي‌گويم؛ بر سر من هر چه آوردند در طول اين 10 سال كه در سينما كار كردم و در مطبوعات، حقم بود. بدانيد كه بين عزتي كه خدا مي‌دهد و عزتي كه ديگران مي‌دهند بايد يكي را انتخاب كنيد. با پايان مراسم تجليل از ده نمكي اكران فيلم‌هاي عمار در سينما فلسطين با نمايش فيلم «اكسيژن» آغاز شد.
   روزهاي خرداد پر‌مخاطب
در روز اول جشنواره فيلم عمار، فيلم مستند «روزهاي خرداد» با موضوع فتنه سال 88 پخش شد.
اين مستند محصول مركز مستندسازي حوزه هنري است. «روزهاي خرداد» مي‌خواهد به صورت مستقيم از اتفاقات خرداد 88 تا اتفاقات خرداد 92 واقعه نگاري داشته باشد. در اين واقعه نگاري نيز مي‌كوشد به سراغ چهره‌هاي منتسب به اردوگاه‌هاي انتخاباتي اين دو انتخابات رفته و نظرات صريح و بي‌پرده آنها را به تصوير بكشد. «روزهاي خرداد» همه اهميت خود را از رويه متعادلي مي‌گيرد كه در اثر وجود دارد و براي همين است كه حتي مخاطباني وابسته به اصلاح طلبان كه با گارد بسته به تماشاي فيلم آمده بودند نيز نتوانستند از لحن روايي اثر گاف بگيرند.
انيميشن «پسران آفتاب» كه از توليدات انجمن دفاع مقدس است ديگر اثري بود كه روز اول جشنواره را به كام مخاطبان و به‌خصوص طيف كودكان شيرين كرد. انيميشني كه با سادگي هر چه تمام‌تر قصد دارد بخش‌هايي از آنچه را كه در سال‌هاي دفاع مقدس در پشت جبهه‌ها و در ميان كودكان مي‌گذشت روايت كند. اين انيميشن به لحاظ تصويرسازي هم اثري در نوع خود قابل قبول به شمار مي‌رفت كه كودكان حاضر در سالن را به وجد آورد.
  كارگاه‌هاي متفاوت عمار
جشنواره عمار امسال اقدام به برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي كرده است كه برخي از عناوين آن را مي‌توان به عنوان نو‌آوري‌هايي در عرصه آموزش‌هاي كوتاه مدت و ورك‌شاپ‌هاي آموزشي سينما به شمار آورد. براي نمونه در روز اول اين كارگاه‌ها، محمد خزاعي، تهيه كننده فيلم قلاده‌هاي طلا به عنوان مدرس كارگاه «مديريت تهيه و توليد پروژه‌هاي داستاني» بود. در اين كارگاه به صورت موردي به بررسي تهيه فيلم قلاده‌هاي طلا نيز پرداخته شد. خزاعي در ورك‌شاپي كه برگزار كرد براي حضار جلسه از ريزه‌كاري‌هاي تهيه‌‌كنندگي در سينما گفت. به گفته خزاعي يك تهيه كننده موفق بايد علاوه بر تسلط كامل بر تخصص‌هاي سينمايي، بر موضوع تداركات فيلم نيز احاطه داشته باشد. وي حتي به حضار ياد‌آور شد كه چگونگي پذيرايي از عوامل فيلم از هنرهايي است كه تهيه‌كننده سينما بايد آن را بداند. روز گذشته نيز كارگاه‌هاي «فيلمنامه‌نويسي خلاق» توسط سيد مجتبي شريعتي و «تركيب بندي» اسفنديار شهيدي، برگزار گرديد.
جشنواره عمار تا روز 19 دي‌ماه در سينما فلسطين تهران و اكران‌هاي مردمي در سراسر كشور در جريان خواهد بود.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن