تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804522346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش دانشجو دانشگاه‌ها را تهديد مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ دي ۱۳۹۳ (۱۵:۵ب.ظ)
کاهش دانشجو دانشگاه‌ها را تهديد مي‌کند رئيس دانشگاه آزاد اسلامي تاکيد زيادي بر استفاده از منابع غير شهريه‏‌اي دارد، افزود: با توجه به اينکه در آينده با کاهش جمعيت دانشجويي روبه‌رو خواهيم بود به همين جهت دانشگاه ‏ها اگر بخواهند صرفا بر اساس شهريه پاسخگوي هزينه‏‌هاي خود باشند، ادامه حياتشان با مشکل مواجه مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي تاکيد زيادي بر استفاده از منابع غير شهريه‌اي دارد، افزود: با توجه به اينکه در آينده با کاهش جمعيت دانشجويي روبه‌رو خواهيم بود به همين جهت دانشگاه‌ها اگر بخواهند صرفاً بر اساس شهريه پاسخگوي هزينه‌هاي خود باشند، ادامه حياتشان با مشکل مواجه مي‌شود.
وي مديريت صحيح و کارآمد منابع مالي و تلاش در جهت ايجاد منابع مالي جديد غيرشهريه‌اي از جمله تأسيس شرکت‌هاي دانش بنيان را در راستاي ديگر هدف‌هاي اين واحد دانشگاهي اعلام کرد و گفت: به طور قطع مي‌توان اعلام کرد در آينده بخش اعظم هزينه‌هاي دانشگاه به همين طريق تأمين خواهد شد.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد کاشمر اظهار کرد: اگرچه تاکنون در اين راستا در واحد کاشمر اقدامي جدي صورت نگرفته، اما؛ دو طرح در قالب شرکت‌هاي دانش بنيان به منطقه ارسال شده است.
وي با بيان اين که «براي تحقق اين امر شورايي طرح شوراي سرمايه گذاري و اقتصاد مورد پذيرش قرار گرفته و در مرحله نهايي شدن مي‌باشد، بيان کرد: متاسفانه در اين واحد هنوز اين شورا را نداريم، البته در آينده نزديک اين شورا پديد خواهد آمد و اعضاي آن مشخص خواهند شد به طوري که به تمامي معاونين دانشگاه و مديران آموزشي تاکيد شده از هر گروه آموزشي دو نفر که ايده‌پرداز و اهل فن هستند به عضويت شورا درآيند.
جعفري با اشاره به اين نکته که يکي از مهم‌ترين وظايف اين شورا تأسيس شرکت‌هاي دانش بنيان خواهد بود، اظهار کرد: بودجه لازم براي اين کار در برنامه سال آينده در نظر گرفته شده است.
وي با اعلام اين که ميزان شراکت دانشگاه در شرکت‌هايي که توسط اعضاي هيأت علمي، دانشجويان، کارکنان و کساني که اهل سرمايه گذاري هستند، شکل بگيرد تا سقف 30 درصد مي‌باشد، افزود: در حال حاضر ميزان دخل و خرجمان باهم نمي‌خواند و اگر زودتر وارد اين مباحث نشويم نمي‌توانيم پاسخگوي هزينه‌ها باشيم.
رئيس دانشگاه آزاد کاشمر در ادامه با اشاره به اين که در حد توان امکانات دانشگاه از جمله فضاي دانشگاه، آزمايشگاه، کارگاه و مواردي اين چنين را در اختيار صاحبان ايده قرار مي‌دهيم، از کليه نخبگان، فرهيختگان و به ويژه دانشجويان و فارغ التحصيلان اين واحد دانشگاهي به ارائه طرح و ايده براي اين شرکت‌ها دعوت کرد و افزود: تا زماني‌که شرکت‌هاي دانش بنيان را نداشته باشيم، نمي‌توانيم از مرحله ايده تا توليد سرمايه را به طور کامل پوشش دهيم.
اگر اين افراد نياز به گرفتن وام اوليه داشته باشند، دانشگاه در راستاي هموار کردن مسير مقدمات اين کار را فراهم کرده و اين افراد را به بانک‌ها و نهادهاي مربوط معرفي مي‌کند، با تأسيس شرکت‌هاي دانش بنيان روند کار ساده‌تر و بهتر خواهد بود.
جعفري اضافه کرد: تا سقف 100 ميليون تومان وام براي صاحبان ايده جهت تبديل به ثروت در مرحله اول در نظر گرفته شده است، در بخش انتشار دانشگاه به صورت مستقيم نمي‌تواند با دانشجو قرارداد ببندد به همين جهت بايد نام يکي از اعضاي هيأت علمي و يا يک استاد راهنما در ابتدا قرار گيرد.
وي در ادامه با تاکيد بر اين که گروه‌هاي آموزشي و انجمن‌ها نقش موثري در برگزاري همايش‌ها دارند، افزود: انجمن‌هاي علمي به ياري نيروهاي جوان و مستعد خود بايد پوياتر و فعال‌تر عمل کرده و پيشرفت‌هاي علمي خوبي را باعث شوند.
رئيس دانشگاه آزاد کاشمر با اشاره به اينکه در راستاي برگزاري همايش‌ها تا زماني که انجمن‌ها و گروه‌ها به دانشگاه درخواست ندهند، دانشگاه رأسا اقدام نمي‌کند، يادآور شد شرط همايش توليد مقاله علمي و دانش جديد است، حال در هر سطح شهرستان و کشوري که باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن