تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802358481




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس دانش‌آموزی هفتم کی افتتاح می‌شود؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مجلس دانش‌آموزی هفتم کی افتتاح می‌شود؟
کد خبر: ۴۶۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹ - 31 December 2014


معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اکنون در آستانه افتتاح هفتمین دوره از مجلس دانش آموزی قرار داریم گفت: در انتظار تعیین وقت از سوی رئیس جمهور برای افتتاح هفتمین مجلس دانش‌آموزی هستیم.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا کفاش با بیان اینکه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مسائل تربیتی و فرهنگی حوزه دانش‌آموزی را پیگیری و ساماندهی می‌کند اظهار کرد: سازمان دانش‌آموزی زیرمجموعه این معاونت و یک سازمان غیرانتفاعی است و امور مربوط به تشکل‌های دانش‌آموزی را پیگیری می‌کند. اداره خبرگزاری پانا، تشکیلات پیشتازان و فرزانگان، مجلس دانش‌آموزی و شورای دانش آموزی از جمله فعالیت‌های این سازمان است.

وی با بیان اینکه اکنون در آستانه افتتاح هفتمین دوره از مجلس دانش آموزی قرار داریم گفت: در انتظار تعیین وقت از سوی رئیس جمهور برای افتتاح هفتمین مجلس دانش‌آموزی هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اردوهای دانش‌آموزی و به تعبیری تربیت اجتماعی دانش‌آموزان در قالب این سازمان که وابسته به معاونت است انجام می‌شود عنوان کرد: همین تشکیلات را در استان‌ها و مناطق داریم و این نمودار در انتها به مدرسه و تشکل‌هایی چون پیشتازان و فرزانگان می‌رسد.

کفاش در ادامه به فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: مسابقات قرآن دانش آموزی، نماز،‌ احکام،‌ برپایی و اقامه نماز و ترویج فرهنگ اسلامی در اداره کل قرآن و عترت این معاونت دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگی هنری نیز مواردی نظیر ترویج فرهنگ کتابخوانی، تجهیز کتابخانه‌های مدارس، شناسایی و پرورش استعدادهای هنری دانش آموزان، تولید فیلم، تئاتر، هنرهای تجسمی، فعالیتهای اردویی را دنبال می‌کند. حدود 2000 کانون فرهنگی و تربیتی در کشور داریم که مراکز تامین اوقات فراغت دانش آموزان هستند که اردوگاه شهید باهنر تهران، میرزاکوچک خان رامسر، شهید بهشتی اصفهان و شهید رجایی نیشابور از این جمله‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تامین،‌ ساماندهی، توانمندسازی،‌ آموزش مشاوران و مربیان پرورشی و امور مشاوره‌ای و پیگیری سلامت روان دانش آموزان نیز در اداره کل مشاوره این معاونت پیگیری می‌شود گفت: هسته‌ها و کلینیک‌های مشاوره و درمان در مناطق و استان‌ها دایر هستند و دانش‌آموزان در صورت نیاز به این مراکز ارجاع می‌شوند.

اجرای سند تحول بنیادین در دستورکار

کفاش درباره روند اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش گفت: نام اصلی سند تحول، «سند تربیت جمهوری اسلامی» است و غایت سند تربیت نسل تراز جمهوری اسلامی است و تمام فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف را به کسب ویژگی‌های منحصر بفرد و تعریف شده منتهی کرده است.

وی اضافه کرد: در حوزه پرورشی مبانی سند و راهکارهای آن را مدنظر قرار دادیم. به عنوان مثال یکی از بندهای سند به تقویت انس با قرآن و اجرای سبک زندگی ایرانی-اسلامی اشاره دارد که در راستای آن برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای هر پایه تحصیلی با مشارکت کمیسیون آموزش عمومی قرآن انجام شده است. آموزش قرائت، مفاهیم و ترجمه، آشنایی با سبک‌های مختلف در دوره‌های مختلف به فراخور سن دا‌نش‌آموزان طراحی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بر اساس راهکارهای سند، اهداف جزئی، کلی و رفتاری را تبیین کردیم عنوان کرد: مجموعه فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش را به کمک شورای عالی آموزش و پرورش در سه بخش احصا کردیم گفت: نخست فعالیت‌هایی که با سند همخوانی دارند و راهکارها را متناسب سازی و تثبیت کردیم. دوم فعالیت‌های پرورشی که با سند همخوانی ندارد و اجرای آنها را متوقف کردیم.

کفاش ادامه داد: سوم فعالیت‌های جدیدی است که در سند آمده و در برنامه‌های جاری ما موجود نبوده و در حال تهیه آن هستیم. مجموعا در حال حاضر بخشی از راهکارهای سند تحول استخراج و در حال اجراست و بخش دیگر در دست تهیه و تدوین است.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن