تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820905372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهم ترين وظيفه هيأت امنا توجه به عمق کيفيت در دانشگاه ها است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ دي ۱۳۹۳ (۱۵:۲۷ب.ظ)
رئيس مرکزهيأت امنا وزارت علوم؛ مهم ترين وظيفه هيأت امنا توجه به عمق کيفيت در دانشگاه ها است دکترسعيد سمنانيان، مشاور وزير و رئيس مرکزهيأت امنا و هيأت مميزه مرکزي وزارت علوم در سومين گردهمايي رؤساي کميسيون هاي دائمي هيأت هاي امناي دانشگاه ها مراکز پژوهشي و فناوري گفت: مهم ترين وظيفه هيأت امنا توجه به عمق کيفيت در دانشگاه ها است.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر سمنانيان، با تأکيد بر اجتناب از گسترش کمي و توجه به عمق کيفيت در دانشگاه‌ها گفت: يکي از وظايف عمده هيأت‌هاي امنا، نظارت، هدايت و حمايت در دانشگاه مي‌باشد و مهم‌ترين وظيفه ما اين است که کيفيت را در آموزش عالي جاري کنيم و هيأت‌هاي امنا بايد بيشتر کار نظارت را داشته باشند.
وي همچنين ضمن تأکيد بر لزوم اجراي برنامه‌هاي راهبردي توسط هيأت‌هاي امنا دانشگاه‌ها افزود: در کنار برنامه‌هاي راهبردي حتماً بايد برنامه‌هاي عملياتي هم وجود داشته باشد و وجود طرح جامع کالبدي براي دانشگاه ها بسيار ضروري است به‌گونه‌اي که اگر مديريت دانشگاه‌ها تغيير کرد طرح جامع دانشگاه دچار تغيير نشود.
رئيس مرکز هيأت‌هاي امنا و هيأت مميزه مرکزي وزارت علوم گفت: ما در برنامه‌هاي هيأت‌هاي امنا برداشتن برنامه مدون براي پذيرش دانشجوي خارجي، برگزاري سالانه دو جلسه رسمي و دو جلسه غيررسمي هيأت‌هاي امنا، حضور معاون پژوهشي در جلسات جهت ارتقاي کيفي، تدوين و تصويب به‌موقع بودجه تفضيلي، گزارش حسابداري بدون شرط، تبديل حسابداري نقدي و نيمه تعهدي به حسابداري تعهدي، افزايش فعاليت‌هاي بين‌المللي، اختصاص بودجه جهت اعزام استادان دانشگاه به فرصت‌هاي مطالعاتي و رسيدن به شاخص يک استاد به ازاي 17 دانشجو تأکيد مؤکد داريم.
دکتر سمنانيان در ادامه گفت: در راستاي کيفي بخشي به آموزش عالي مادر هيأت امناي حوزه ستادي با افزايش بي‌رويه دانشجو، تمديد بازنشستگي مربيان و استادياران بعد از 30 سال خدمت، پذيرش دانشجوي شبانه، استخدام تعداد زياد کارمندان و گسترش کمي گروه‌ها و بخش‌ها به‌شدت مخالف هستيم.
وي در خصوص نقش حمايتي هيئت‌هاي امنا افزود: ما حامي بودجه‌هاي تحقيقاتي بالاي 15 درصد و بودجه IT بالاي 5.2 درصد و حامي 50 درصد درآمد اختصاصي دانشگاه از محل تحقيقات کاربردي هستيم.
دکتر سمنانيان در پايان گفت: نظام آموزش عالي براي ارتقاي کيفي به مديريت برنامه نگر و آينده‌نگر نياز دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن