تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819237266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استمرار نظارت بر محصولات غذايي ضروري است/اعتماد مردم را با اطلاع‌رساني شفاف، حفظ كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ دي ۱۳۹۳ (۱۱:۳۵ق.ظ)
وزير بهداشت: استمرار نظارت بر محصولات غذايي ضروري است/اعتماد مردم را با اطلاع‌رساني شفاف، حفظ كنيم وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، گفت: استمرار نظارت بر محصولات غذايي و پيگيري در آن ضروري است.
به گزارش خبرگزاري موج، دكتر سيدحسن هاشمي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، گفت: آزمايشگاه‌هاي مرجع سازمان غذا و دارو از استانداردهاي پيشرفته دنيا برخوردار است و مورد تاييد سازمان جهاني بهداشت و اتحاديه اروپاست.
وي در ادامه افزود: اين آزمايشگاه نياز به حمايت و گسترش دارد، البته بايد مراقب باشيم كه اگر مشكل جديدي پيش آمد آنها را كشف كرده و راه حل مناسب براي رفع آن موارد پيدا كنيم.
دكتر هاشمي با تاكيد بر اينكه يکي از وظايف آز مايشگاه ها نظارت است، گفت: اميدواريم بتوانيم با تقويت بخش نظارتي، آرامش مردم را فراهم كنيم و در اين راه ما سخت‌گير هستيم و اگر مشكلي وجود داشته باشد، جلوي آن مشكل را خواهيم گرفت.
وزير بهداشت در ادامه از قاطعيت مسوولين سازمان غذا و دارو در اين زمينه قدرداني کرد و گفت: ما نيز حداكثر حمايت را از اين سازمان انجام مي‌دهيم.
دكتر هاشمي در پاسخ به سوالي در مورد «واكس ميوه» و اينكه گفته شده ميوه‌هايي نظير سيب را با پوست نخوريد، گفت: توصيه وزارت بهداشت اين است كه ميوه‌ها را قبل از مصرف به خوبي شسته و يا با مواد ضدعفوني كننده ضدعفوني کنند و البته در صورت احتياط لازم است پوست ميوه كنده شده و بعد مصرف شود.
وي در خصوص اجراي بسته خدمتي حمايت مالي از بيماران صعب‌العلاج و نيازمند در قالب طرح تحول نظام سلامت، گفت: من نگران اين هستم كه كاري را شروع كنم كه نتوانم آن را انجام بدهم، لذا درخصوص اجراي اين بسته خدمتي، منتظر تصويب بودجه 94 در مجلس هستيم كه بعد از تصويب اين بسته خدمتي نيز اجرا خواهد شد.
وزير بهداشت به كارشناس آزمايشگاه مرجع سازمان غذا و دارو نيز پيشنهاد داد كه اگر بتوانيم قند موجود در آب ميوه‌هاي توليدي صنايع را 10 درصد كاهش دهيم، مخاطرات سلامتي اين آب ميوه ها را کاهش داده ايم و البته در اين راه بايد كاري كنيم كه ذائقه مردم به سمت مصرف محصولات با قند کمتر هدايت شود.
دكتر هاشمي درخصوص سلامتي آب مصرفي نيز گفت: در صورتي كه اشكالاتي در مورد آلودگي آب مصرفي ديده شود، وزارت بهداشت قطعا در جهت مراقبت از سلامتي مردم اقدام مي‌كند.
وي درخصوص بخشنامه‌اي كه درصورت عدم دريافت ويزيت مجدد براي ديدن آزمايش‌هاي پزشكي، گفت: در اين خصوص هيچ بخشنامه‌ي جديدي ارسال نشده است و البته در صورتي كه خدمات جديد براي بيماران صورت بگيرد، پزشكان ويزيت مجدد مي‌گيرند كه بسيار طبيعي است.
دكتر هاشمي گفت: گاهي با يک ويزيت به تشخيص نهايي نمي‌رسيم كه لازم است آزمايشات متعددي نوشته شود و به عبارتي زنجيره‌اي لازم است كه پزشک را به نتيجه و تشخيص قطعي برساند.
وي در پايان بر استمرار در امر نظارت تاكيد كرد و گفت: لازم است اعتمادي كه مردم به ما كرده‌اند را از خود سلب نكنيم و با اطلاع‌رساني شفاف اين اعتماد را حفظ كنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن