تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803211713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بعد از سفر ماه عسل و خیابان بوتیک‌های خاموش نوبت به دورا برودر رسید


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


بعد از سفر ماه عسل و خیابان بوتیک‌های خاموش نوبت به دورا برودر رسید فرهنگ > کتاب - رمان «دورا برودر» نوشته پاتریک مودیانو برنده نوبل ادبی سال 2014 با ترجمه نسرین اصغرزاده منتشر شد.

به‌گزارش خبرآنلاین، پس از انتشار رمان‌های «محله گمشده»، «سفر ماه عسل» و «خیابان بوتیک‌های خاموش»، کتاب «دورا برودر» چهارمین اثر پاتریک مودیانو است که در انتشارات افراز به‌چاپ رسیده است. در این رمان به ماجراهایی مثل قتل‌عام یهودیان، دختران یهودی پاریس و تاریخ اشغال فرانسه به‌دست آلمان‌ها پرداخته شده است و تاکنون در چند روزنامه خارجی از جمله گاردین و هافینگتون‌پست به‌عنوان یکی از آثار برتر و شاهکار مودیانو معرفی شده است.

در بخشی از متن این داستان آمده است:
«ژانویه 1965 بود. شب‌ها حدود ساعت شش، چهارراه بلوار اُرنانو و خیابان شامپیون تاریک می شد. از من کاری ساخته نبود، با غروب آفتاب، در این خیابان ها خودم را گم می کردم.
کافه آخر، در انتهای بلوار ارنانو «ورس توژور» نامیده می شد که در کنار تعدادی از کافه های هم ترازش قرار داشت. سمت چپ نبش بلوار نِی، کافه دیگری بود که یک گرامافون سکه ای داشت. در چهارراه اُرنانو- شامپیون، یک داروخانه و دو کافه که یکی قدیمی تر بود نبش خیابان دوواِسم قرار داشت. آنچه که در این کافه ها می توانستم در انتظارش بمانم... تماشا ی سپیده صبحگاهی بود به هنگام سر آمدن شب و در اواخر بعدازظهر تماشای غروب. دیرهنگام، در زمان تعطیلی کافه...»

«دورا برودر» در 128 صفحه و با قیمت 7700 تومان منتشر شده است. بنابراین گزارش، این ناشر چاپ سوم «از فیلمنامه تا فیلم» اثر لیندا سیگر و ادواردجی. وتمور با ترجمه سید جلیل شاهری لنگرودی را روانه بازار نشر کرد. به اعتقاد مترجم این کتاب آموزشی مراحل ساخت یک فیلم را از زمانی که فیلمنامه نوشته می‌شود تا وقتی‌که به شکل یک فیلم در می‌آید توضیح می‌دهد. در فصل اول نوشتن فیلمنامه تشریح می‌شود و بعد تهیه کنندگی و امکانات لازم برای تهیه فیلم شرح داده می‌شود. در بخش بعد کارگردانی فیلم آموزش داده خواهد شد. همچنین بخشی از این کتاب درباره هنرپیشگی و انتخاب بازیگر است که باید چه شخصیت و ویژگی‌هایی داشته باشند. در این فصل برخی ویژگی‌ها که باعث می‌شود یکسری رفتار یا عکس‌العمل خاص یک هنرپیشه شود برای مطالعه‌کنندگان توضیح داده شده است. در قسمت بعدی درباره پشت صحنه، طراحی تولید، آرایش و طراحی صحنه فیلم‌برداری و همچنین تدوین فیلم مطالبی گنجانده شده است. در فصل بعد درباره آهنگ‌سازی و اینکه آهنگ چطور باید هماهنگ با فیلم ساخته شود و در فصل آخر درباره مخاطب فیلم و این‌که چه مخاطب فیلم چه کسی است و چه واکنشی دارد توضیح داده شده است.
لنگرودی درباره ویژگی شاخص این کتاب عنوان کرد:‌ «از شاخصه‌های این اثر که باعث شده این کتاب به عنوان یک مرجع آموزشی برای دوره کارشناسی ارشد فیلم‌نامه‌نویسی شود این است که در هر فصل که به یک بخش تولید فیلم اختصاص دارد، مصاحبه با یک هنرمند معروف در سطح جهان آمده است. این کتاب همگام با ساخت فیلم مطالعه کننده‌اش را پیش می‌برد و مراحل مختلف را به طور کامل تشریح می‌کند.»

کتاب «از فیلمنامه تا فیلم» نامزد نهایی کتاب سال 1386 و نامزد نهایی کتاب سال خانه سینما بوده است. چاپ سوم کتاب «از فیلمنامه تا فیلم» در 372 صفحه و با قیمت 22500 تومان منتشر شده است. 6060

کلید واژه ها: معرفی کتاب - بازار ترجمه - بازار کتاب - ادبیات جهان - جایزه نوبل -




شنبه 6 دی 1393 - 18:25:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن