تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805467941




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كلينيك كنترل خشم امروز هم افتتاح نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: كلينيك كنترل خشم امروز هم افتتاح نمي‌شود
در حالي كه قرار بود نخستين كلينيك كنترل خشم بعد از چندين بار وعده و مدت‌ها انتظار امروز در تهران راه‌اندازي شود، مديركل طرح‌هاي جوانان وزارت ورزش و جوانان از تعويق چندباره اين افتتاح خبر مي‌دهد.
نویسنده : زهرا چيذري 


در حالي كه قرار بود نخستين كلينيك كنترل خشم بعد از چندين بار وعده و مدت‌ها انتظار امروز در تهران راه‌اندازي شود، مديركل طرح‌هاي جوانان وزارت ورزش و جوانان از تعويق چندباره اين افتتاح خبر مي‌دهد.  اگر سري به زندان‌ها يا كانون‌هاي اصلاح و تربيت بزنيد با افرادي مواجه مي‌شويد كه خيلي‌هايشان فقط براي يك لحظه ناتواني از كنترل خشم يك عمر است كه پشيمانند. بر همين اساس قرار بود كلينيكي براي آموزش كنترل خشم افتتاح شود. نخستين بار قرار بود افتتاح اين كلينيك در هفته جوان باشد. تاريخ بعدي، ‌بعد از عيد فطر اعلام شد. در نهايت هم سوم دي ماه همزمان با اول ربيع‌الاول يعني امروز به عنوان روز افتتاح اين كلينيك رسانه‌اي شد اما ظاهراً به دليل همزماني با تعطيلات تاريخ افتتاح يك بار ديگر به تعويق افتاده است. دكتر نجم‌الدين محمدي دليل اين بدقولي‌ها را انجام كاري بين بخشي مي‌داند كه قرار است با همكاري چند سازمان از جمله سازمان روانشناسي، ‌وزارت ورزش و جوانان و شهرداري تهران انجام‌گيرد. وي به «جوان» مي‌گويد: در همكاري‌هاي بين بخشي اين مسائل پيش مي‌آيد. ضمناً اين نخستين تجربه ماست و حساسيت‌ها و نظرات تمام مسئولان امر بايد در آن لحاظ شود.  تقريباً همه ما اين احساس را تجربه كرده‌ايم؛ بسياري از تنش‌ها و چالش‌هاي اجتماعي و حتي قتل و خونريزي همه و همه ريشه در ناتواني از كنترل خشم دارند. دكتر نجم‌الدين محمدي مديركل طرح‌هاي ملي جوانان وزارت ورزش و جوانان در اين‌باره به «جوان»‌ مي‌گويد: در حال حاضر موضوع خشونت در كنار آسيب‌هايي مانند طلاق و اعتياد به عنوان يكي از چالش‌هاي مهم در حوزه جوانان مطرح مي‌شود كه بايد در اين خصوص كارهاي پيشگيرانه و مداخلات به‌هنگام انجام داد. بنا‌به اظهار وي كلينيك‌هاي كنترل و پيشگيري از خشم علاوه بر مشاوره در حوزه كنترل خشم براي مراجعين و افرادي كه به اين مراكز ارجاع داده مي‌شوند، در حوزه آموزش به مربيان، اولياي مدارس و مربيان نيز با برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي فعاليت خواهد كرد. محمدي رصد موضوع خشم را از ديگر سرفصل‌هايي مي‌داند كه براي اين كلينيك‌ها در نظر گرفته شده است تا با آسيب‌شناسي موضوع بتواند راه‌هاي پيشگيري را ارائه دهد.
مديركل طرح‌هاي ملي جوانان وزارت ورزش و جوانان در برابر اين نكته كه يك كلينيك چگونه مي‌خواهد كنترل خشم را به يك جامعه آموزش دهد، افتتاح يك كلينيك را براي اجراي آزمايشي طرح مي‌داند و تأكيد مي‌كند‌: با توجه به موافقت معاونت اجتماعي شهرداري تهران در ماه‌هاي بعد كلينيك‌هاي ديگري هم افتتاح شود. در ساير كلانشهرها هم با همكاري استانداري‌ها قرار است كلينيك‌هاي كنترل خشم توسعه پيدا كند.   در كشور ما ترس از خوردن برچسب و انگ خيلي وقت‌ها مانع از اين مي‌شود كه افراد با وجود ابتلا به بيماري‌هاي رواني از مراجعه به روانشناس يا روانپزشك خودداري كنند. با حاكميت چنين فرهنگي اقبال به كلينيك‌هاي خشم چگونه خواهد بود؟ مدير طرح‌هاي جوانان وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به اين سؤال مي‌گويد: در اين زمينه حتماً به اطلاع‌رساني و آگاه‌سازي نياز داريم اما مي‌شود از سيستم‌هاي ارجاع هم كمك گرفت تا از مدارس، ‌مراكز اصلاح و تربيت و مراكز مشاوره و روانشناسي به اين مراكز ارجاع داشته باشيم.
با تمام اين تفاسير بي‌ترديد مراجعه به كلينيك‌هاي كنترل خشم آنقدر گسترده نيست تا بتواند منجر به ارتقاي سلامت رواني جامعه شود. در حالي كه با بهره‌گيري از ظرفيت مساجد، ‌مدارس و دانشگاه‌ها مي‌توان كنترل خشم را به سطح گسترده‌تري آموزش داد. محمدي هم تأكيد مي‌كند: قرار است در مدارس، ‌مساجد و ساير جاهايي كه امكان برگزاري كارگاه و آموزش و مشاوره وجود دارد توسعه پيدا كند. البته تمام اينها در صورتي است كه اين كلينيك پس از چندين بار وعده افتتاح شود.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن