تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803021651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري همايش نكوداشت فعالان بخش خصوصي در عرصه حمل و نقل ريلي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۱۵ب.ظ)
برگزاري همايش نكوداشت فعالان بخش خصوصي در عرصه حمل و نقل ريلي مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران گفت: در ۱۳ ماه اخير شركت هاي مسافري ريلي ۵۵ درصد ، لوكوموتيو ۶۱ درصد و شركت هاي باري ريلي ۳۸ تا ۴۰ درصد افزايش درآمد داشته اند.
به گزارش خبرگزاري موج، محسن پورسيدآقايي در همايش نكوداشت فعالان بخش خصوصي در عرصه حمل و نقل ريلي افزود: اين افزايش درآمدها از طريق افزايش بهره وري، افزايش سرعت و كاهش قيمت تمام شده حاصل شده است، البته تلاش ما نيز اين بوده است كه هزينه هاي بخش خصوصي كاهش و سود آنها افزايش يابد.
وي گفت: سال گذشته حق دسترسي راه آهن، ۵۷ درصد سهم حمل بار بود كه هدف گذاري كرديم در برنامه اي چهار ساله ۲۰ درصد كاهش يابد كه با افتخار مي گويم هم اكنون اين رقم در بالاترين حق دسترسي در واگن هاي لبه بلند ۳۶ درصد و در واگن هاي لبه كوتاه ۱۴ متري يا كانتينرهاي حمل بار اين حق دسترسي به صفر رسيده است.
مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران گفت: براي افزايش سرعت حركت قطارها از سال گذشته رديف ۱۵۰۰ ميليارد توماني اختصاص يافت كه با اختصاص آن بخش زيادي از طرح ها در اين باره عملياتي شد. البته امروز نيز دو خطه كردن بيشتر مسيرهاي خط آهن كشور آغاز شده است به ويژه در گلوگاه مركزي كشور عمليات اجرايي آن را آغاز كرده ايم.
پورسيدآقايي با اشاره به آغاز بازسازي خط راه آهن جنوب گفت: تاكنون ۴۰ كيلومتر از اين مسير بازسازي كامل شد تا پايان امسال ۶۰ كيلومتر ديگر بازسازي مي شود و تا پايان سال آينده بازسازي كل محور جنوب تكميل خواهد شد.
وي افزود: براي جذب سرمايه هاي جديد شركت هايي را كه واگن هاي نو خريداري مي كنند، مشمول معافيت قرار داديم كه براين اساس از حق دسترسي به مدت ۴۲ ماه يا ۴ ميليون كيلومتر معاف خواهند بود. همچنين مصوبه اي در مجلس داشتيم كه براساس آن با افزايش ۲۰ درصد به قيمت گازوئيل ۱۰ درصد اين افزايش به حمل و نقل ريلي و ۱۰ درصد ديگر آن به حمل و نقل جاده اي اختصاص خواهد يافت.
پورسيدآقايي همچنين گفت: در بخش حمل و نقل ريلي شركت هايي كه اقدام به خريد واگن نو كنند به ازاي هر نفر كيلومتر جابجايي، معادل گازوئيل صرفه جويي شده در اختيار شركت ها قرار مي گيرد.
در اين مراسم موسوي نژاد رئيس هيأت مديره انجمن صنفي شركت هاي حمل و نقل ريلي نبود ضمانت كافي براي سرمايه گذاري در بخش ريلي انباشت مطالبات راه آهن از شركت هاي حمل و نقل ريلي و درخواست براي استمهال مطالبات، نبود نهاد تنظيم مقررات و مشكل ساختاري راه آهن را از موانع بر سر راه بخش خصوصي در اين صنعت بيان كرد.
آقاي كامياب نماينده بخش باري راه آهن نيز خواستار سوق دادن تسهيلات از حمل و نقل جاده اي به حمل و نقل ريلي شد.
همچنين آقاي فخاري نماينده بخش مسافري حمل و نقل ريلي نيز در اين همايش عمر ۳۰ ساله ناوگان موجود در حمل و نقل ريلي را اصلي ترين مشكل در اين صنعت برشمرد و دو خطه كردن خطوط راه آهن با امكان جذب حداكثري مسافر، حذف هزينه هاي گمرگي از قطعات وارداتي واگن، تأمين ارز دولتي براي قطعات واگن، معافيت توليد كنندگان واگن از پرداخت ماليات و خريداران واگن از پرداخت ماليات بر ارزش افزوده، پيگيري براي حذف ماليات از فعاليت هاي حمل و نقل ريلي و تلاش براي كاهش قيمت بليت را از مسؤولان خواستار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن