تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804321326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزيدگان چهارمين دوره جايزه مديريت سلامت اداري اعلام شدند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ آذر ۱۳۹۳ (۲۲:۲۸ب.ظ)
برگزيدگان چهارمين دوره جايزه مديريت سلامت اداري اعلام شدند چهارمين دوره جايزه مديريت سلامت اداري 26 آذر ماه 1393 در سازمان ايراني مجامع بين المللي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، چهارمين دوره جايزه مديريت سلامت اداري: چهارمين دوره جايزه مديريت سلامت اداري26 آذر ماه 1393 در سازمان ايراني مجامع بين المللي برگزار شد.
دبيرخانه اين نظام ارزيابي با رويکرد پيشگيري از بروز مفاسد اداري در قالب نظامهاي مديريت راهبردي، فرآيندي، سرمايه انساني، فناوري و نظامهاي نظارتي از سازمان هايي که عملکرد بهتري داشتند تقدير کرد.
شهاب الدين پاک بين؛ دبير اجرايي چهارمين دوره جايزه سلامت اداري با اشاره به اين که برگزيدگان جايزه سلامت اداري،‌ سازمان هايي هستند که در مسير ارتقاي سلامت اداري سرعت بيشتر و عملکرد بهتري داشته اند و انتخاب ايشان به معناي عدم وجود فساد اداري در آن سازمان ها نيست، گفت:دبيرخانه جايزه مديريت سلامت اداري در راستاي جلوگيري نظام مند از فرصتهاي بروز مفاسد اداري و تقدير از سازمانهاي موفق در اين حوزه از سال 89 به‌شکل مستقل، آغاز به کار کرده و تاکنون در چهار دوره برگزاري اين جايزه بيش از 100 بنگاه اقتصادي و سازمان خدمات عمومي بزرگ کشور را مورد بررسي قرار داده است.
بازخورد ارزيابي سازمان ها به گفته پاک بين به شکل گزارش هاي سالانه توسط شوراي سياست‌گذاري جايزه مديريت سلامت اداري منتشر شده است.
همچنين دبير اجرايي چهارمين دوره جايزه سلامت اداري با توجه به چشم انداز 5 ساله اين شورا اظهار داشت: دبيرخانه جايزه با هدف ايجاد شبکه سلامت اداري توانسته است در اين راستا، زيرساخت هاي شبکه تعاملي سلامت اداري را طراحي کند.
هم چنين ايشان با توجه به نبود يک منبع منسجم براي آشنايي با مفاهيم حوزه سلامت اداري يا مبارزه با فساد اداري از راه اندازي "دانشنامه برخط سلامت اداري"خبر دادند؛ اين دانشنامه همراه با معرفي و عضويت سازمان ها در شبکه سلامت اداري در دهه نخست ارديبهشت سال 1394 هم زمان با سالروز صدور فرمان هشت ماده اي مقام معظم رهبري رونمايي خواهد شد.
پاک بين از برگزيدگان اين دوره جايزه سلامت اداري خواست تا در تبليغات و اخبار سازمان خود به طور صرف از سطح و زمينه برگزيدگي خود استفاده کنند و دبيرخانه تنها پشتيباني خود را تنها در زمينه کسب شده خواهد داشت.
در ادامه دکتر رضا شفيعي ثابت؛ رييس شوراي سياست‌گذاري جوايز مديريت، کسب رتبه سازمان ها در جايزه سلامت اداري را به معناي فقدان فساد مالي يا اداري در آن سازمان ها ندانسته و عنوان کرد اين مجموعه‌ها توانسته‌اند زيرساخت هاي مقابله با پديده فساد اداري و مالي را ايجاد کنند.
اين مراسم با برگزاري دو پانل تخصصي شامل عارضه‌يابي و شناسايي عوامل بروز فساد اداري در بخش خدمات عموميدر پانل اول و عارضه‌يابي و شناسايي عوامل بروز فساد اداري در بخش پولي و بانکي در پانل دوم به صورت مباحث کارشناسي ارايه شد.
پانل نخست اين برنامه با موضوع عارضه‌يابي و شناسايي عوامل بروز فساد اداري در بخش خدمات عموميبا رياست دکتر رضا شفيعي ثابت و حضور دکتر دارياني؛ معاون توسعه منابع انساني شهرداري تهران، دکتر محسني بندپي؛ رييس سازمان بيمه سلامت ايران قائم مقام مديرعامل توزيع برق تهران بزرگبرگزار شد.
محسني بند پي؛رييس سازمان بيمه سلامت ايران، اولين سخنران پانل نخست، با اشاره به بند الف ماده 38 قانون اساسي مبني بر اين که دولت مکلف است تا نسبت به پوشش بيمه آحاد جامعه اقدامات لازم را انجام دهد و معوق ماندن اين بند تا سال 1392، اعلام کردند که طي شش ماه کار پژوهشي افرادي که فاقد پوشش بيمه اي بودند شناسايي شدند و از 8 ميليون و 300 هزار نفر که در سامانه ثبت نام کردند، تاکنون 7 ميليون و 300 هزار نفر صاحب دفترچه شدند.
ايشان با اشاره به اين که ميزان دريافت و پرداخت بيمه بايد يکسان سازي شود افزود: ايجاد اداره کل توانمندسازي بيمه شدگان، جلوگيري از سليقه اي شدن،‌استفاده از راهنمايي هاي باليني، آي تي کردن فرآيندهاي بيمه و دارو، توزيع مناسب دارو به سراسر کشور، جلوگيري از فروش چندباره دارو، شناخت، پاسخگويي مناسب، کنترل بازار دارو را راهکارهايي براي مبارزه با فساد اداري در بخش بيمه است که به انجام رسيده است.

شهرداري راهبرد پيشگيري از فساد اداري را انتخاب کرده است
دکتر دارياني؛ معاون توسعه منابع انساني شهرداري تهران، با معرفي شهرداري از جمله سازمان هاي قديمي که قدمت آن به صد سال مي رسد گفت: بيشتر سازمان ها به طور عمده يک موضوع را دنبال مي کنند شهرداري با موضوعات مختلفي روبروست. هم چنين موضوع سلامت اداري از جهت اين که شهرداري ها در ارتباط مستقيم با مردم نيز هستند از اهميت ويژه اي برخوردار خواهد بود.
دارياني افزود: شهرداري با برنامه ريزي براي ايجاد سازمان ارتقاي سلامت از دو راهبرد پيش رو يعني راهبرد پيشگيرانه يا راهبرد مبارزه و برخورد، راهبرد نخست و پيشگيرانه را براي انجام اقدامات لازم انتخاب کرده است.
دارياني وجود رشوه را يکي از معضلات جدي نظام اداري دانست و افزود: در برخي از دستگاه ها اين امر شيوع پيدا کرده و تبديل به عادت شده است.
هم چنين معاون توسعه منابع انساني شهرداري تهران، براي شناسايي، کشف و مقابله با پديده رشوه گفت: عامل پنهان بودن رشوه و منتفع شدن دو طرف و برگزيدن نام هايي چون هديه و ... از عواملي است که اهميت دارد.
دارياني پديده رشوه را پديده اي فراگير دانسته و آن را متعلق به کشور خاصي ندانست و گفت: رشوه زيان آور است و مانع جدي رشد و توسعه است. هم چنين قابل کنترل است و مي توان آن را با وضع قوانين جديد و اعمال سخت گيرانه قوانين موجود کنترل کرد.
به گفته دارياني، اقدامات اساسي شهرداري در حوزه سلامت اداري شامل اصلاح قوانين و مقررات، اصلاح ساختار و تشکيلات، شناسايي گلوگاه ها، اتوماسيون، ارايه خدمات غيرحضوري، جابجايي و گردش نيروهاي گلوگاه ها، عدم اعطاي امضاي طلايي و برخورد قاطع است.

خوب و بد را تشخيص دادن فلسفه ضروري نظام سلامت اداري است
در ادامه قائم مقام مديرعامل توزيع برق تهران بزرگ بعنوان آخرين سخنران پانل در زمينه سلامت در بخش انرژي گفت: صد در صد تجهيزات توزيع برق در داخل ايران توليد مي شود و فضاي خدمات رساني به گونه اي هدايت مي شود که سيستم پاسخ گو باشد.
قائم مقام مديرعامل توزيع برق تهران بزرگ سيستم پاسخ گويي به مشترکان و پاسخ گو بودن به افراد و کارکنان را دو عامل اصلي براي سلامت اداري دانست و افزود: خوب و بد را تشخيص دادن فلسفه ضروري نظام سلامت اداري است.فضاي کلي جامعه را نمي توان کنترل کرد اما مي توان مجموعه خود را کنترل کرد.
از جمله راهکارهاي ارايه شده توسط توزيع برق تهران بزرگ در سلامت اداري مي توان به اعلام مناقصات در سايت، پاسخ گو بودن به دستگاه هاي نظارتي، صرفه جويي و رعايت الگوي مصرف، سازگار کردن قوانين با شرايط روز، راه اندازي سامانه 121، راه اندازي سيستم پيام کوتاه و نظرسنجي اشاره کرد.
در ادامه پانل دوم اين برنامه با موضوع عارضه‌يابي و شناسايي عوامل بروز فساد اداري در بخش پولي و بانکي با رياست دکتر رضا شفيعي ثابت و حضور دکتر آيت اله ابراهيمي؛ مديرعامل بانک انصار، دکتر تقي نتاج؛‌مديرعامل بانک مهر اقتصاد، دکتر فتحعلي؛ رييس هيئت مديره بانک اقتصاد نوين، دکتر فدوي؛ عضو هيئت مديره بانک ملت، دکتر حاجيان؛ عضو هيئت مديرهو معاون مطالعات اقتصادي بانک پاسارگاد، برگزار شد.

سلامت اداري در سطوح فردي، سازماني و ملي بايد بررسي شود
دکتر حاجيان؛ عضو هيئت عاملو معاون مطالعات اقتصادي بانک پاسارگاد، اعلام کرد بانک پاسارگاد در سه دوره گذشته سلامت اداري جزو رده هاي برتر بوده است و هم چنين طي تحقيقات بانک مرکزي، بانک پاسارگاد رتبه برتر را کسب کرده است.
حاجيان ضمن اشاره به اصل سوم قانون اساسي و ايجاد فضايل اخلاقي اشاره کرد: اخلاقيات، شفافيت و جريمه ها معادله فساد را کاهش مي دهد، وجود انسان ها، عدم صلاحيت ها فساد را افزايش مي دهد. ايران متاسفانه در سطح بين المللي در زمينه فساد رتبه خوبي ندارد از بين 175 کشور ايران رتبه 144 را دارد.
عضو هيئت عاملو معاون مطالعات اقتصادي بانک پاسارگاد افزود: سلامت اداري در سطوح فردي، سازماني و ملي بايد بررسي شود و هم چنين براي اجرايي شدن مقررات بانک مرکزي، بانک ها بايد مشارکت بيشتري در بحث مقررات را داشته باشند.
در ادامه دکتر تقي نتاج؛‌مديرعامل بانک مهر اقتصاد، به جايگاه ويژه منابع جذب شده بانک مهر اقتصاد اشاره کرد و گفت: اين بانک از نظر پرداخت تسهيلات به اقشار کم درآمد جايگاه خوبي دارد.

مردم مهم ترين عنصر نظارتي هستند
دکتر فتحعلي؛ رييس هيئت مديره بانک اقتصاد نوين، با موضوع استقلال دستگاه هاي نظارتي به سخنراني پرداخت.
دکتر فتحعلي، تفاوتي بين بانک هاي دولتي و غيردولتي قايل نشد و گفت: عمده ذي نفعان بانک ها مردم هستند و اگر دستگاه هاي نظرارتي را بر آن بنشانيم خيلي بهتر از دستگاه هاي نظارتي داخل بانک خواهد بود.
رييس هيئت مديره بانک اقتصاد نوين، مردم را مهم ترين عنصر نظارتي دانست و امکان برقراري تماس تلفني مردم با بانک خود و پاسخگويي بانک نسبت به مردم را عاملي براي سلامت اداري دانست.
دکتر فتحعلي افزود: براي حفظ سلامت اداري لازم است که تمام واحدها به موضوعات خود رسيدگي کنند چرا که اگر تنها يک واحد به موضوع رسيدگي نکند امکان شکل گيري تباني صورت مي گيرد.
دکتر آيت اله ابراهيمي؛ مديرعامل بانک انصار، به نظام ها و ساختارهايي اجرايي شده در بانک انصار که نتايج خوبي را در بر داشته است اشاره کرد.
ابراهيمي بررسي فساد اداري از فرد تا سطوح جامعه را لازم دانست و افزود: نگاه خطي نسبت به موضوع فساد نگاه اشتباهي است.

سخنگوي کميسيون قضايي مجلس: آيا تنها با تصويب قوانين سلامت اداري مان تامين خواهد شد؟
پس از پايان يافتن پانل هاي تخصصي چهارمين دوره جايزه مديريت سلامت اداريدکتر اسفناني؛ سخن‌گوي کميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي، سخنراني کرد.
اسفناني، وضعيت سلامت اداري را مطلوب ندانسته و خواست تا اين زمينه ارتقا يابد.
سخن‌گوي کميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي گفت: مقابله با فساد در قانون آمده است که به طور دقيق نقطه مقابل سلامت اداري است.
اسفناني سخنراني خود را با مطرح کردن پرسش هايي چون آيا تنها با تصويب قوانين سلامت اداري مان تامين خواهد شد؟ علت اصلي اين فساد چيست و چرا به اين ميزان اهيمت دارد؟ چرا ما شاهد کم تر شدن فسادها نيستيم به رغم اين که سال ها پيش با فساد به شکل جدي مقابله مي شد؟ آيا فقط مجازات و ضمانت اجرايي کيفري کفايت مي کند؟ اگر اين طور است چرا جواب مثبت نگرفتيم؟ چرا در کشورهاي ديگر اين گونه نيست؟
سخن‌گوي کميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي افزود: ارتکاب فساد مالي و اقتصادي بايد به سختي در جامعه انجام شود و اگر مسئول يا زيردستي مرتکب فساد شد نبايد تنها به تشکيل پرونده بسنده کنيم. بايد ضمانت مدني براي سلامت اداري داشته باشيم.
در ادامه دکتر مجتبي رحماندوست؛ عضو کميسيون اجتماعيمجلس شوراي اسلامي، عامل انساني در فساد را بسيار اثر گذار دانست.رحماندوست خودکنترلي عامل انساني را داراي نقش به سزايي در نبود فساد اداري دانست. هم چنين افزود: اگر در نظام کشورمان ديديم که فساد وجود دارد يعني کارمان را درست انجام داده ايم و بايد کنار برويم.
عضو کميسيون اجتماعيمجلس شوراي اسلامي ادامه داد: شايد برخي بگويند رفتار انسان ها که کنترل شدني نيست و شايد بتوان کارگروه هايي راه اندازي کرد. چون اگر افراد به درستي رفتار کنند مشکلات حل مي شود.
بايد کاري کرد که آدم ها از اين که در پيشگاه خدا کار نادرستي کنند خجالت بکشند.
در ادامه برنامه اختتاميه از برگزيدگان اين دوره جايزه سلامت اداري تقدير شد.
از جمله برگزيدگان اين دوره جايزه مديريت سلامت اداري بانک پاسارگاد (سازمان برتر در راهبري و کيفيت مديريت سلامت اداري)، بانک انصار (سازمان برتر در حوزه نظام‌ها و ساختارهاي مديريت سلامت اداري)، بانک مهر اقتصاد (سازمان برتر در حوزه سرمايه انساني و مديريت سلامت اداري)، بانک ملت (سازمان برتر در حوزه فناوري و مديريت سلامت اداري، سازمان ملي استاندارد ايران؛ اداره کل استاندارد و تحقيقات صنعتي استان تهران (سازمان خدمات عمومي برتر در راهبري و کيفيت مديريت سلامت اداري)، شهرداري تهران(سازمان خدمات عمومي برتر در حوزه نظام‌ها و ساختارهاي مديريت سلامت اداري)
سازمان بيمه سلامت ايران(سازمان خدمات عمومي برتر در حوزه فناوري و مديريت سلامت اداري)، بانک دي(بنگاه اقتصادي پيشرو در حوزه سرمايه انساني و مديريت سلامت اداري)، بانک توسعه صادرات ايران(بنگاه اقتصادي پيشرو در در حوزه نظام‌ها و ساختارهاي مديريت سلامت اداري)، بانک رفاه کارگران(بنگاه اقتصادي پيشرو در در حوزه فناوري و مديريت سلامت اداري)، بانک اقتصاد نوين(بنگاه اقتصادي پيشرو در راهبري و کيفيت مديريت سلامت اداري)، شرکت توزيع نيروي برق تهران بزرگ(سازمان خدمات عمومي پيشرو در مديريت سلامت اداري)، شهرداري شيراز(سازمان خدمات عمومي پيشرو در مديريت سلامت اداري)هستند.
يادآوري مي شود دو عامل نيروي انساني ونظام ها و ساختارهاي سازماني از عوامل اصلي ايجادکننده مفاسد اداري به شمار م يآيند. در اين نظام ارزيابي عملکرد سازمان ها در حوزه استقرار و اصلاح نظام هاي مديريتي که زمينه هاي ارتقاء سلامت اداري را فراهم مي آورد مورد بررسي قرارگرفته‌اند.

اسامي ساير برگزيدگان چهارمين جايزه سلامت اداري:‌
شرکت گاز استان اصفهان (سطح يک پيشرو درمديريت سلامت اداري)
شرکت گاز استان تهران (سطح يک پيشرو در مديريت سلامت اداري)
شرکت بيمه پارسيان (سطح يک پيشرو در مديريت سلامت اداري)
شرکت بيمه ما (سطح دو پيشرو در مديريت سلامت اداري)‌
شرکت توزيع نيروي برق استان کردستان (سطح دو پيشرو در مديريت سلامت اداري)
شرکت توزيع نيروي برق شهرستان تبريز (سطح دو پيشرو در مديريت سلامت اداري)
شرکت توزيع نيروي برق شهرستان مشهد (سطح دو پيشرو در مديريت سلامت اداري)
شرکت برق منطقه‌اي فارس (سطح دو پيشرو در مديريت سلامت اداري)
شرکت ليزينگ اقتصاد نوين (سطح دو پيشرو در مديريت سلامت اداري)
شرکت توزيع نيروي برق جنوب استان کرمان (سطح سه پيشرو در مديريت سلامت اداري)
شهرداري نيشابور (سطح سه پيشرو در مديريت سلامت اداري)
شرکت گاز استان سمنان (سطح سه پيشرو در مديريت سلامت اداري)
شرکت گاز استان اردبيل (سطح سه پيشرو در مديريت سلامت اداري)
شرکت پالايش گاز بيد بلند (سطح سه پيشرو در مديريت سلامت اداري)
شرکت توزيع نيروي برق استان هرمزگان (سطح سه پيشرو در مديريت سلامت اداري)
شرکت توزيع نيروي برق استان خراسان رضوي (سطح سه پيشرو در مديريت سلامت اداري)
شرکت توزيع نيروي برق استان قم (سطح سه پيشرو در مديريت سلامت اداري)
شرکت گاز استان مازندران (سطح سه پيشرو در مديريت سلامت اداري)
شرکت توزيع نيروي برق استان گيلان (سطح پيشگام در مديريت سلامت اداري)
شرکت مخابرات استان خوزستان (سطح پيشگام در مديريت سلامت اداري)
شرکت مديريت توليد برق خليج فارس (سطح پيشگام در مديريت سلامت اداري)
شرکت گاز استان هرمزگان (سطح همگام با مديريت سلامت اداري)
شرکت بازرگاني گاز ايران (سطح متعهد به مديريت سلامت اداري)













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن