تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801704660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استانداردهاي منطقه اي راهکاري براي بهبود وضعيت محيط زيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ آذر ۱۳۹۳ (۱۰:۳۳ق.ظ)
استانداردهاي منطقه اي راهکاري براي بهبود وضعيت محيط زيست مديرکل حفاظت محيط زيست اصفهان در همايش ملي محيط زيست وصنعت سبز تدوين استانداردهاي منطقه اي را براي بهبود وضعيت محيط ريست ضروري دانست
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي سازمان حفاظت محيط زيست اصفهان، حميد ظهرابي مديرکل حفاظت محيط زيست اصفهان به عنوان يکي از سخنرانان اصلي در آيين افتتاحيه همايش ملي محيط زيست و صنعت سبز با بيان علل وضعيت موجود محيط زيست در استان اصفهان اظهار داشت: طرح آمايش سرزمين براي نخستين بار در دهه ۵۰ براي ايران بيان شد و در آن زمان قانوني به نام ممنوعيت استقرار صنايع آلاينده در شعاع ۵۰ کيلومتري مطرح بود، اما با ايجاد اصلاحاتي بر اين قانون ۱۲ شهرک صنعتي در اطراف اصفهان ايجاد شد.
طهرابي افزود در آن زمان به اشتباه دورتا دور شهراصفهان را براي توسعه صنعتي انتخاب کرديم حتي در اين زمينه نيز پا را فراتر گذاشته و با توسعه شهرک‌ها صنايع را گسترش داديم.
مديرکل حفاظت محيط زيست اصفهان با اشاره به اينکه اکنون بحث آمايش سرزمين در اصفهان با جديت بيشتري در حال پيگيري است، اضافه کرد: استقراراين تعداد واحد صنعتي و تمرکز ۷۵ درصد از جمعيت استان در شعاع ۵۰ کيلومتري شهر اصفهان نيزباعث تجمع آلودگي و موجب افزايش آلودگي بيشتر محيط زيست شده است.
وي افزود: در سال گذشته ۲۶۹ روزسالم، ۶۹ روز ناسالم و ۷ روز خطرناک داشته‌ايم و با اجراي برنامه جامع کنترل کيفي هواي اصفهان عليرغم شدرايط اقليمي نامساعد به افزايش روزهاي سالم و کاهش تعدادروزهااي ناسالم و بهبود کيفي هوا به ميزان ۱۸ درصد دست يافته‌ايم. مهندس ظهرابي با تاکيد بر اينکه محور توسعه استان اصفهان بايد گردشگري باشد، گفت: اين کار کمترين ضرر را به محيط زيست مي‌رساند و توجيه اقتصادي بالايي نيز دارد.
مديرکل حفاظت محيط زيست اصفهان با بيان اينکه شرايط اقليمي هر استان متفاوت است، ادامه داد: بايد بين براي استانداردهاي استان‌ها تفاوت قائل شد زيرا شرايط اقليمي هر استان خاص است و نياز به برنامه ريزي خاص نيز دارد.
همايش ملي محيط زيست وصنعت سبز که با مشارکت دانشگاه اصفهان، اداره کل حفاظت محيط زيست استان اصفهان و ديگر مراکز اجرايي تحقيقاتي و با هدف ارتباط بين صنعت و دانشگاه برگزار شده است .













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن