تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805028989




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توضیح یک عضو شورای شهر درباره واریز 8 میلیاردی به حساب راستگو


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


توضیح یک عضو شورای شهر درباره واریز 8 میلیاردی به حساب راستگو جامعه > شهری - فاطمه دانشور، عضو شورای شهر تهران چندی پیش در حاشیه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، درباره برخی حواشی شورای شهر توضیح داد.

امید کریمی، امید سلیمی بنی: این عضو شورای شهر در حاشیه بازدید از غرفه خبرآنلاین درباره وجوهی توضیح داد که به گفته او، نزدیک به 8 میلیارد تومان می شود و در حساب الهه راستگو، رییس ستاد ساماندهی سازمان های مردم نهاد است. قصه اختلافات فاطمه دانشور و الهه راستگو، شاید به روز رای گیری نخست انتخابات هیات رئیسه شورای شهر برسد. روزی که فاطمه دانشور، به رای الهه راستگو به ریاست مهدی چمران اعتراض کرد ولی وقتی احمد مسجدجامعی رای آورد، دانشور خیلی مسئله را بازگو نکرد. ولی وقتی باز هم راستگو به گزینه جناح رقیب در انتخابات شهردار رای داد، دانشور به میان خبرنگاران آمد و راستگو را نواخت. اکنون که ۱۵ ماه از آن روزها می گذرد، ماجرای تذکر عبدالحسین مختاباد در صحن علنی شورای شهر درباره واریز وجوه میلیاردی به حساب یکی از اعضا، باعث شد تا باز هم اختلافات سر باز کند. این بار دانشور گفته نزدیک به 8 میلیارد تومان پول به صورت غیرقانونی در حساب راستگو واریز شده و بخش قابل توجهی از این پول، به جای سازمانهای مردمنهاد، خرج کارمندانی می شود که از راستگو حقوق می گیرند. پیش از این و مانند بقیه گفتگوهای بلند خبرآنلاین؛ خبری کوتاه (بریکینگ نیوز) از این گفتگو منتشر شده بود (اینجا). ستاد ساماندهی سمن ها، به آن خبر پاسخی داد که البته در خبرآنلاین هم منتشر شد (اینجا). پس از آن خانم دانشور در پایگاه منصوب به خود پاسخی به این توضیحات ستاد سمن ها داد که در بخشی از آن خبرآنلاین به کوتاهی در انتشار کامل گفتگو متهم شد. خبرآنلاین مطابق مرام نامه خود تمامی گفتگوها را با تایید گفتگوشونده منتشر می کند، متن کامل این گفتگو را نیز برای خانم دانشور ارسال کرده تا با تایید ایشان منتشر شود، باوجود نرسیدن پاسخی از طرف خانم دانشور برای تایید گفتگو، سایت ایشان خبری را مبنی بر انتشار کامل گفتگوی وی با خبرآنلاین منتشر کرد. این خبر کوتاه، مارا مجاب می کند این مصاحبه را بدون کم و کاست و همانطور که برای ایشان ارسال شده است، منتشر کنیم. ضمنا فایل صوتی این گفتگو هم در خبرآنلاین موجود است و در صورت لزوم منتشر می شود. مشروح این مصاحبه را در ادامه بخوانید: شما وعده های جالب و رای آوری برای کم کردن آسیبهای اجتماعی قبل از انتخابات تهران دادید. آیا این وعده ها محقق شده؟ این را باید در نظر داشت شورا سیاستگذار است و نهاد اجرایی نیست. در بحث اجرایی اشکالاتی که وجود دارد به عهده سازمان رفاه و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران گذاشته شده. در موضوع کاهش آسیبهای اجتماعی در برنامه پنجساله هم آورده ایم باید به ضرورت وجود مددکاری اجتماعی و تشکیل پرونده کامل برای کارتنخوابها تاکید شود. ما با مسئولان سمن های فعال ددر حوزه مددکار اجتماعی که حدود 60 سازمان بودند، جلسه گذاشتیم و سندی در این رابطه تدوین کردیم که نه تنها در مراکزی که کارتنخوابها را سرپرستی می کنند بلکه در سایر جاها نیز به کار گرفته شود. از جمله در پایانه های اتوبوسرانی که دخترفراریها حضور دارند. یعنی تدوین سند و دعوت از سمن های فعال، عملکرد شما در قبال شعارهایتان بود؟
متاسفانه بنا به دلایلی مانند بروکراسی در ساختار سازمان رفاه و عدم حساسیت کافی مدیران این سازمان با همه تاکیدها، این مهم اتفاق نیفتاده، یکی از ایرادهای شورای شهر این است که بدنه شهرداری به موقع به ما پاسخ نمی دهد. در این باره گزارش خواستیم و این گزارش دادن ماهها طول می کشد و وقتی گزارش را مطالعه می کنیم مفاد آن قابل اطمینان نیست. چون آمارها در باره آسیب اجتماعی در تهران متفاوت است. این ما را با چالش مواجه می کندو به این نتیجه می رسیم در موضوع کاهش آسیبهای احتماعی از متخصصان کمک نمی گیریم و افرادی که حضور دارند با سعی و تجربه می آیند ولی اثربخش نیست. ستاد ساماندهی سمن ها هم تقریبا این کارها را می کند. ناامید شده اید از کاهش آسیبها در تهران؟
من اصلا ناامید نیستم و با وجود سختی کار چند کار خوب درباره کودکان کار انجام دادیم. ترجیح دادم وقتی اینقدر مشکلات زیاد است هر چه می توانیم کار کنیم و نتایج عملی و کارهایمان را مردم ببینند. از گفتن و بحث کردن و حرف زدن در جاهایی که لازم است مردم آگاه باشند استفاده می کنیم. دانستن درباره همه مسایل شورا حق مردم است. مثلا درباره بودجه ستاد ساماندهی سمن ها آقای مختاباد صحبتهایی گفتند که واقعیت دارد. ساختار ستاد سمن ها پر از خلا است و در این خلاها اتفاق می افتد. چه اتفاقاتی افتاده که آقای مختاباد می گوید پول میلیاردی ستاد سمن ها به حساب یکی از اعضای شورای شهر رفته؟
صحبت آقای مختاباد درباره قانون ستاد ساماندهی سمن هاست که مصوبه سال 87 است و در این قانون آمده ظرف مدت دو ماه باید آیین نامه های اجرایی و مالی برای این ستاد نوشته شود. این اتفاق نیفتاده و هیچ آیین نامه ای تدوین نشده. آن زمان آقای طلایی رئیس کمیسیون مربوطه بوده و به صورت مشترک با آقای روزبهانی، دبیر وقت این تشکیلات، حسابی را به نام سمن ها در بانک شهر باز می کنند ولی بخش زیادی از پول ستاد سمن ها، در دوره سوم هزینه نمی شود. زمانی که شوراها وارد دوره چهارم می شود، 80 درصد این بودجه مانده است. در دوره جدید آیین نامه ها تدوین می شود و در مصوبه ای که ما می دانیم پر از خلاء قانونی است، گفته شده از سمن ها باید حمایت شود و خود ستاد نباید وارد کار اجرایی شود. یعنی الان این پول کجا هزینه می شود؟
الان و همچنین در دوره قبل شوراها، ستاد سمن ها وارد کارهای اجرایی شده است. یعنی ستاد سازمان سمنها به صورت سازمان آمده و کار اجرایی می کند. بخش زیادی از این پول، یعنی بیش از یک میلیارد تومان صرف نیروی انسانی می شود. بودجه امسال این ستاد هم 3.5 میلیارد می شود که با رقمهای قبلی حدود 8 میلیارد تومان پول در حساب مشترک خانم راستگو و دبیر تشکیلات مربوطه تحت عنوان مسئولان ستاد وارد می شود و نظارت بر این حساب جای ابهام است. شما که عضو دیگر این ستاد هستید، چرا موضوع برای تان جای ابهام دارد؟
بله، خودم نیز عضو ستاد ساماندهی سمن ها هستم و هنوز صورت هزینه ها را دریافت نکرده ام. واقعیت ماجرا این است که ایرادات زیادی در این کار وجود دارد که در آیین نامه ها باید اصلاح شود. همین قصه درباره ستاد شورایاری ها که فعلا آقای طلایی مسئول آن هستند، وجود دارد. صحت دارد آقای مختاباد درباره این تذکر قانع شده و عذرخواهی کرده؟
نه، اینطور نیست. آقای مختاباد درباره تذکرشان نه قانع شده و نه عذرخواهی کرده. چنین چیزی نبوده است. باید درنظر داشت قوانین بالادستی، اعضای شوراهای شهر و روستا را از دسترسی مستقیم به وجوه، منع می کند و مشخص نیست این دسترسیها چطور ایجاد شده است. چرا الان این مسایل را می گویید؟ چرا دردوره ریاست آقای مسجدجامعی این سخنان نگفتید؟
زمان آقای مسجدجامعی جایگاه شورا ارتقا پیدا کرده بود و در صحن علنی حضور وزرا و مقامات ملی را داشتیم که منجر به تشکیل کانونهای کاری مشترک می شد و اکنون اینها تقریبا تعطیل شده. این رویه اگر ادامه پیدا می کرد خوب بود و خیلی از مسایل اجتماعی در تعامل با دولت و سایر دستگاه ها قابل حل است. قبلا از خانم راستگو انتقاد می کردید، ولی مثل اینکه این روزها، سکوت را ترجیح می دهید؟
شاید خسته شده ام. از مشکلات که خیلی زیاد است خسته شده ام. بیشتر از همه ناراحت اخلاقی هستم که در این چند ساله ضربه خورده است. کشور ما از بحث بداخلاقی ها و بی اخلاقیها و مشکلات در سطح مسئولان خیلی آسیب دیده. راست است شما کمکهایی از شهردار تهران در اعتبارات قالب اعتبارات ماده 17 برای موسسه کارآفرین گرفته اید؟
بودجه ماده 17 چیست؟ نه، چنین کاری نکرده ام. نمی خواهید به مجلس از استان مرکزی یا تهران بروید؟
نه، سایر دوستانمان می خواهند ولی ما نمی خواهیم وارد شویم. 47231

کلید واژه ها: شورای شهر تهران -




چهارشنبه 26 آذر 1393 - 10:03:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن