تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798494419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو شورای شهر: تخریب و تغییر کاربری ساختمان ثابت پاسال، منافعی برای شهر و شهروندان تهران ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: عضو شورای شهر: تخریب و تغییر کاربری ساختمان ثابت پاسال، منافعی برای شهر و شهروندان تهران ندارد تهران - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: تخریب ساختمان ثابت پاسال با داشتن یک معماری خاص و زیبا و ساخت یک برج عظیم به جای آن، هیچگونه سود و منافعی برای شهر تهران و شهروندان تهرانی ندارد.


"محمد حقانی" روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری به شهر باید فرهنگی باشد، تصریح کرد: معماری ساختمان ثابت پاسال برگرفته از کاخ ورسای فرانسه است که به طور طبیعی تخریب این بنا، بخشی از زیبایی های شهر تهران را از بین خواهد برد.
وی اظهار کرد: تهران به عنوان پایتخت ایران، شهری گردشگر پذیر است که جاذبه ها و ظرفیت های بسیاری برای رشد و توسعه صنعت گردشگری دارد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هویت کالبدی یک شهر وابسته به ساختمان های تاریخی، قدیمی و زیبای آن است، گفت: آثار و بناهای زیبا و تاریخی با نمادها و ویژگی های خاص معماری و فرهنگی، از جمله جاذبه های قابل توجه برای جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری است.
حقانی با اشاره به اینکه ساختمان ثابت پاسال از معماری خاصی برخوردار است، گفت: درختان کهنسال بسیاری در محوطه این ساختمان وجود دارد که بسیاری از آنها به دلیل بی توجهی و عدم آبیاری به موقع، خشک شده و از بین رفته اند.
عضو کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ساختمان ها تنها به دلیل قدمت و یا تاریخی بودن نگهداری نمی شوند، افزود: برج آزادی، یک برج و بنای قدیمی نیست بلکه به دلیل برخورداری از معماری خاص مورد توجه مردم قرار گرفته و به نماد شهر تهران به ویژه برای گردشگران خارجی تبدیل شده است.
حقانی گفت: ساختمان ثابت پاسال نیز به دلیل نوع معماری و همچنین وسعت، موقعیت و زیبایی خاصی که دارد، می تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری مورد توجه شهرداری و میراث فرهنگی باشد.
به گفته وی، در دنیای امروز بسیاری از ساختمان های موجود در شهر به واسطه داشتن یک ویژگی خاص به فرهنگسرا، موزه و محلی برای نگهداری آثار و اشیا تاریخی تبدیل می شوند که ساختمان ثابت پاسال نیز این ویژگی برای حفاظت و استفاده به عنوان یک مکان فرهنگی را دارد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: درهمین ارتباط می توان به حفاظت و نگهداری از خانه های مفاخر و یا شخصیت های برجسته و شناخته شده در حوزه های مختلف علمی، فلرهنگی، سیاسی و اجتماعی به عنوان یک مقوله مورد توجه و عنایت مردم و گردشگران اشاره کرد.
وی تاکید کرد: دراین زمینه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید با همکاری شهرداری تهران زمینه برای حفاظت از این بنا و تغییر کاربری آن برای استفاده در حوزه های فرهنگی را فراهم کند.
حقانی با اشاره نوع و ویژگی مصالح خاص بکار رفته در ساختمان ثابت پاسال، گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید ساختمان های که ظرفیت پایداری برای خدمت به شهروندان را دارند، شناسایی و حفاظت کند.
ساختمان ثابت پاسال معروف به "کاخ ورسای ایران" در سال 1340 احداث شده است، معماری این بنا از قصر "لو پتی تریانون" یکی از کاخ های جانبی ورسای در فرانسه کپی برداری شده و اشیای به کار رفته در آن نیز بسیار ارزشمند است.
به تازگی اخباری مبنی بر تخریب و تغییر کاربری این ساختمان برای احداث یک برج عظیم تجاری، اداری مطرح شده است.
تهرام/7561/ 1625


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن