محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1843122539
«کودک و سرباز» ميرکريمي نقد و بررسي شد
واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:
۲۵ آذر ۱۳۹۳ (۱۹:۳ب.ظ)
«کودک و سرباز» ميرکريمي نقد و بررسي شد رضا ميرکريمي در نشست نقد و بررسي فيلم «کودک و سرباز» در سينماتک خانه هنرمندان ايران گفت: عجله جوانان براي ساختن فيلم را درک نميکنم.
به گزارش خبرگزاري موج، در هفتاد و هفتمين برنامه سينماتک خانه هنرمندان ايران، فيلم «کودک و سرباز» اثر رضا ميرکريمي دوشنبه 24 آذر در تالار استاد ناصري خانه هنرمندان ايران به نمايش درآمد و پس از پخش فيلم رضا ميرکريمي کارگردان فيلم و احمد طالبينژاد منتقد سينمايي در حضور کيوان کثيريان مدير سينماتک خانه هنرمندان ايران به نقد و بررسي اين فيلم نشستند.
در ابتداي اين نشست طالبينژاد به بيان حس و حال خود پس از تماشاي مجدد اين فيلم پرداخت و گفت: اکنون که پس از پانزده سال فيلم را ديدم، آن حس خوب و خاطره خوش برايم دوباره زنده شد. به نظرم اين امر به درونمايه و اجراي بسيار خوب فيلم بر ميگردد که باعث ميشود، فيلم زنده باقي مانده و تاريخ مصرف نداشته باشد، ميرکريمي توانسته در اين فيلم بدون شعارزدگي، حس اعتماد و توکل را به خوبي در فيلم نشان بدهد.
وي فيلم «کودک و سرباز» را فيلمي جزئينگر دانست و ادامه داد: فيلم به خوبي به جزئيات پرداخته، گرهافکني مناسبي دارد و روند شکلگيري شخصيتها هم خوب است، از همين فيلم بود که توجهام به رضا ميرکريمي جلب شد.
در ادامه رضا ميرکريمي کارگردان فيلم، برگزاري چنين برنامهاي را تجديد خاطرهاي هيجانانگيز دانست و گفت: بخشيهايي از اين فيلم را در شرايط بسيار دشواري ساختيم، اما؛ چنين زحماتي هيچ گاه هدر نميرود و سرمايه و وقتي که درست مصرف شود باعث ميشود يک پلان تا ساليان سال ديده شود. در آن زمان به من مجوز تهيهکنندگي نميدادند و از وحيد نيکخواه آزاد که بهشکل صوري تهيهکنندگي اين فيلم را بر عهده گرفت تشکر ميکنم.
طالبينژاد بحث را با ذکر اين نکته ادامه داد که چند موضوع قابل بحث در فيلم وجود دارد، از جمله اينکه اين فيلم اگرچه تا حدودي آرمانگراست، ام؛ در مقايسه با فيلمهاي بعدي ميرکريمي که آرمانگراتر هستند، پاياني تلخ و ناتوراليستي دارد در واقع تم رستگاري در همه فيلمهاي ميرکريمي ديده ميشود و طبق آن انتظار ميرود که شخصيت کودک در فيلم نيز دچار تحول شود، ولي اين اتفاق نميافتد، ضمن اينکه به نظر ميرسد اين پايانبندي تعارضي با آغاز فيلم دارد که گويي قرار است شاهد فضايي تازه و سرزنده باشيم. در واقع پايانبندي ناتوراليستي فيلم با رئاليسم درحال رشد در آغاز فيلم کمي مغايرت دارد. در ابتداي فيلم گويي کارگردان ميگويد رنگهاي کدر را از خود دور کنيم و آسمانيتر بنگريم.
ميرکريمي چنين چيزي را نتيجه تلاقي ديدگاه خودش و محمد رضاييراد دانست که پيش از اين نيز مجموعه «بچههاي مدرسه همت» را در کنار هم ساخته بودند.
وي ادامه داد: من اصراري بر چنين پايانبندي نداشتم و همسفري اين دو شخصيت فيلم، بهعنوان مأموريت کوچک قصه برايم کافي بود و دنبال اهداف بزرگتري نبودم، ضمن اينکه در آن دوران بحث بزهکاري کودکان خيلي مطرح ميشد و شايد اين پايانبندي هم ميتوانست به اين شکل در اذهان باقي بماند، اين دو شخصيت در پايان فيلم ديگر آن دو شخصيت ابتداي فيلم نيستند، آنها تجربههاي شان را به هم منتقل ساختهاند و آنچه برايم ارزش داشت همين رابطه ميان اين دو نفر بود.
کارگردان فيلم «خيلي دور،خيلي نزديک» در ادامه نشست و در پاسخ به سؤال يکي از حضار درخصوص چگونگي پيگيري روند فيلمسازي يک کارگردان در صورت نوشته شدن فيلمنامه بهدست شخصي ديگر گفت: حتي اگر کارگردان خود نويسنده فيلمنامه نباشد، اما؛ از انتخابهاي او ميتوانيد به نگاه و دنياي ذهني او پي ببريد، ساخت سريال «بچههاي مدرسه همت» همراه با محمد رضاييراد موجب نزديکي ما به هم شده بود و اين باعث شد در اين فيلم هم با هم همکاري کنيم و او نويسندگي را برعهده بگيرد.
وي در ادامه سخنانش به انتقاد از جواناني پرداخت که براي فيلمسازي عجله دارند و ادامه داد: عجله جوانان براي ساختن فيلم را درک نميکنم، من نخستين فيلم کوتاه خود را در سال 1367 ساختم که موفقيتهايي نيز کسب کرد، و بعد از آن نخستين فيلم بلند خود را در سال 1379 ساختم. در اين فاصله زماني چندين فيلمنامه داراي مجوز نيز بهدستم رسيد ولي چون احساس ميکردم اين فيلمها نميتواند به من تعلق داشته باشد، از ساخت آنها صرفنظر کردم، اما؛ در حال حاضر شاهديم که جوانان بدون ساخت حتي يک فيلم کوتاه، براي ساخت فيلم بلند عجله به خرج ميدهند.
در ادامه طالبينژاد به توصيف ويژگيهاي اين فيلم پرداخت و گفت: چنين فيلمهايي را نميتوان داستانمحور دانست؛ چرا که در واقع داراي ساختار پازلمحور يا اشراقي هستند که هرچه در آنها پيش ميرويم به کشف و شهود ميرسيم اين نقطه قوت فيلم محسوب ميشود و کارگردان بهخوبي توانسته قطعات پازل را کنار هم بچيند، فيلم در واقع در ژانر جادهاي ساخته شده که ژانري مناسب براي بيان مفاهيم اخلاقي و عرفاني است.
اين منتقد سينمايي ادامه داد: متاسفانه تصور غلطي از نظريه مؤلف در سينماي ايران جا افتاده است، به اين معنا که اگر کارگردان خود نويسنده فيلمنامه نباشد مؤلف محسوب نميشود، فيلمسازان بزرگي همچون هيچکاک و جان فورد هم که نويسنده فيلمنامه نبودند، اما؛ بر روند نوشتن آن نظارت داشتند بهعنوان کارگردانان مؤلف در دنيا شناخته ميشوند؛ چرا که در واقع آنچه در اينجا اهميت دارد، حاکم بودن جهانبيني و ديدگاه فيلمساز در فيلم است.
طالبينژاد در پاسخ به سوالي در مورد واقعگرايي و آرمانگرايي در سينما گفت: اساسا در رئاليسم هنرمند به نفع ايدههاي خود در واقعيت دخل و تصرف ميکند در ناتوراليسم نيز با واقعيت سر و کار داريم، اما؛ در اينجا مخاطب با يک بنبست روبرو ميشود و اين حق کارگردان است که براي بکارگيري هر يک از اينها دست به انتخاب بزند، بهعنوان مثال آنچه در داستانهاي احمد محمود ميبينيم، ناتوراليسم محسوب ميشود و در عرصه سينما نيز فيلمهاي شهيدثالث نمونهٔ خوبي بهشمار ميرود.
سپس ميرکريمي در پاسخ به سوالي در مورد بر عهده گرقتن تهيهکنندگي فيلمهاي کارگردانان جوان و ضبط اين فيلمها در شهرستانها گفت: متاسفانه مکانيزم درستي براي ديده شدن فيلمها وجود ندارد، اگرچه پخش فيلمهاي سينماي هنر و تجربه نشان داد که امکان استقبال از چنين فيلمهايي نيز وجود دارد.
ضمن اينکه برخي از فيلمها بهعنوان پديدهاي فرهنگي اگرچه کمتر اکران ميشوند، اما؛ در جاهاي ديگر بسيار ديده ميشوند. به نظر من ضبط فيلم در اتوبانهاي تهران به هيچوجه کار دشواري نيست، از اينرو ترجيح ميدهم کار ساخت فيلم در شهرستانها و مکانهاي کمتر ديده شده را ادامه دهم.
گاهي اوقات جبر اجتماعي و ناامنيهايي وجود دارد که به فيلمساز اجازه نميدهد قلمرو کارش را بزرگتر کند، گاهي اوقات نيز تنبلي فيلمساز است که عامل اصلي بهشمار ميرود.
در انتهاي نشست مير کريمي در پاسخ به انتقاداتي در خصوص چند پلان از فيلم و پرسش از ضرورت وجود چنين صحنههايي در فيلم گفت: اين فيلم تجربه اول من در ساخت فيلم بلند بود و اشکالات برخي از صحنهها را ميپذيرم. وقتي پس از چند سال فيلم را ديدم، احساس کردم با خيلي از جاهاي فيلم مشکلدارم، اما؛ همه اين مسائل به مهارت کارگردان برميگردد که تا چه اندازه به يک موضوع نزديک شود و کجا بايستد و چنين مهارتي نيز تنها از طريق ساخت فيلمهاي متعدد حاصل ميآيد.
اگر با دانش امروزم اين صحنهها را طراحي ميکردم قطعاً جزئياتي را به فيلم اضافه ميکردم، صادقانه بگويم که اين فيلم ميتوانست خيلي بهتر از آنچه هست باشد.
وي درخصوص بازيگران اين فيلم نيز گفت: به غير يکي دو نفر، بقيه بازيگران غيرحرفهاي بودند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]
صفحات پیشنهادی
رضا میرکریمی با «کودک و سرباز» به خانه هنرمندان میآید
رضا میرکریمی با کودک و سرباز به خانه هنرمندان میآیدهفتاد و هفتمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم کودک و سرباز ساخته رضا میرکریمی اختصاص دارد به گزارش خبرگزاری فارس در این برنامه که دوشنبه 24 آذر ساعت 18 در تالار استاد ناصری برگزار میشود پس از نمایشبه همراه نقد و بررسی «میهمان داریم» «تابور» و «بیداری برای سه روز» مهمان هفت می
به همراه نقد و بررسی میهمان داریمتابور و بیداری برای سه روز مهمان هفت میشونددر این هفته از برنامه تلویزیونی هفت علاوه بر حضور کارگردانان فیلم های بخش هنر و تجربه فیلم سینمایی میهمان داریم به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور نقد و بررسی می شود به گزارش خبرگزاری فارس در برنامه هفتبازیگران در نشست نقد و بررسی سریال پرده نشین + تصاویر
بازیگران در نشست نقد و بررسی سریال پرده نشین تصاویر نشست نقد و بررسی سریال پرده نشین بازیگران در نشست نقد و بررسی سریال پرده نشین بازیگران در نشست نقد و بررسی سریال پرده نشین بازیگران در نشست نقد و بررسی سریال پرده نشین بازیگران در نشست نقد و بررسی سریال پرده نشین بازیگران دنشست نقد و بررسی نمایش اسب مرده
کانون ملی منتقدان تئاتر برگزار میکند نشست نقد و بررسی نمایش اسب مرده در ادامهی برنامهی دوشنبههای نقد تئاتر کانون ملی منتقدان تئاتر ایران دوشنبه 24 آذر نشست نقد و بررسی نمایش اسب مرده به نویسندگی و کارگردانی سیدسعید هاشمزاده را برگزار میکند به گزارش حوزه تئاتهمایش نقد و بررسی جریانات تکفیری شیعه در قم برگزار شد
همایش نقد و بررسی جریانات تکفیری شیعه در قم برگزار شد قم - ایرنا - همایش نقد و بررسی جریانات تکفیری شیعه روز سه شنبه در سالن اجتماعات شیخ مفید دانشگاه قم با حضور دانشجویان و اساتید این استان برگزار شد به گزارش ایرنا حجت الاسلام علیرضا ایمانی عضو هیات علمی دانشگاه ادیان وکتاب «عاشقی به سبک ون گوگ» نقد و بررسی می شود
کتاب عاشقی به سبک ون گوگ نقد و بررسی می شود تهران - ایرنا - نهمین نشست باشگاه کتاب فرهنگسرای انقلاب اسلامی به نقد و بررسی رمان عاشقی به سبک ون گوگ با موضوع انقلاب اسلامی نوشته محمدرضا شرفی خبوشان اختصاص یافته است به گزارش ایرنا محمدرضا شرفی خبوشان نویسنده رمان عاشقی به سبک ون گونقد و بررسی «میهمان داریم» در «هفت» -
نقد و بررسی میهمان داریم در هفت شناسهٔ خبر 2436336 جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳ ۳۹ هنر > سینمای ایران برنامه تلویزیونی هفت در برنامه این هفته خود علاوه بر میزبانی کارگردانان فیلمهای بخش هنر و تجربه به نقد و بررسی فیلم سینمایی میهمان داریم به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور میویشکا آسایش, هومن برق نورد و محسن کیایی در جلسه نقد و بررسی سریال پرده نشین
ویشکا آسایش هومن برق نورد و محسن کیایی در جلسه نقد و بررسی سریال پرده نشین سریال پرده نشین براساس طرحی از عبدالرسول گلبن طراحی شده است در خلاصه داستان پردهنشین آمده است که هُدی پس از سالها برای دریافت ارثیه پدریاش میآید اما سریال پرده نشین به کارگردانی بهروز شعیبی ودر نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «دلشکسته» عنوان شد دلایل توقیف «دلشکسته» از زبان بازیگرش/ماجرای گریه خسرو شکی
در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی دلشکسته عنوان شددلایل توقیف دلشکسته از زبان بازیگرش ماجرای گریه خسرو شکیبایی در صحنه فیلمبازیگر فیلم دلشکسته با اشاره به ممیزی این فیلم گفت این فیلم 4 سال توقیف بود و تصور میکنم دلیل توقیف آن حرفهایی بود که جلوتر از زمان خودش زده شد و درک ادر آستانه اربعین حسینی صورت گرفت مناظره وایبری نقد و بررسی شیوه های تبلیغ دین در جامعه
در آستانه اربعین حسینی صورت گرفتمناظره وایبری نقد و بررسی شیوه های تبلیغ دین در جامعهنقد و بررسی شیوه های تبلیغ دین و نقش دستگاه تبلیغ درتوسعه جامعه موضوع یک مناظره وایبری است که در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی با حضور و مشارکت فعال محمد صادق افراسیابی دکتر حسن نجفی سولاری دکترمان روضه نوح نقد وبررسی میشود
درنشست هفت شهرقلم رمان روضه نوح نقد وبررسی میشود رمان روضه نوح نوشته حسن محمودی روزنامه نگار و منتقد ادبی با حضور طلا نژاد حسن و محمد حسینی دوشنبه 17 آذر ساعت 17 در فرهنگ سرای ارسباران نقد و بررسی میشود به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرفيلم «مستانه» در فرهنگ سراي هنگام نقد و بررسي مي شود
۲۳ آذر ۱۳۹۳ ۱۰ ۹ق ظ فيلم مستانه در فرهنگ سراي هنگام نقد و بررسي مي شود فيلم سينمايي مستانه آخرين ساخته محمدحسين فرح بخش پس از نمايش در فرهنگ سراي هنگام نقد و بررسي مي شود به گزارش خبرگزاري موج اين نشست دو شنبه 24 آذر با حضور گروه بازيگر ميلاد کي مرام فرهاد اصلاني سحر دوبرپایی نشستهای نقد و بررسی فیلم در دو مرکز و اکران یک مستند -
سه خبر از سینما برپایی نشستهای نقد و بررسی فیلم در دو مرکز و اکران یک مستند شناسهٔ خبر 2438567 دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳ ۴۹ هنر > سینمای ایران برگزاری نشست های نقد و بررسی فیلم در خانه موزه انتظامی و فرهنگسرای رسانه و همچنین اکران مستند صفر و بیست و یک در گروه سینمایی هنر وگزارش جلسه نقد و بررسی فیلم های سینماحقیقت در روز دوم جشنواره
گزارش جلسه نقد و بررسی فیلم های سینماحقیقت در روز دوم جشنواره خبرگزاری پانا در دومین روز از برپایی جشنواره بین المللی سینماحقیقت فیلم های مستند سخت مثل آب امپراطور هستهای مالکیه و ملاقات با داعش با حضور شاهین امین و مازیار فکری ارشاد مورد نقد و بررسی قرار گرفتند ۱۳۹۳ چهارش«مستانه» در فرهنگسرای هنگام نقد و بررسی میشود
مستانه در فرهنگسرای هنگام نقد و بررسی میشودفیلم سینمایی مستانه آخرین ساخته محمدحسین فرحبخش پس از نمایش در فرهنگسرای هنگام نقد و بررسی میشود به گزارش خبرگزاری فارس این نشست دو شنبه 24 آذر ماه با حضور گروه بازیگر میلاد کی مرام فرهاد اصلانی سحر دولتشاهی و عبداله علیخانی ته«رودخوانی» در فرهنگسرای اندیشه نقد و بررسی میشود
رودخوانی در فرهنگسرای اندیشه نقد و بررسی میشودجدیدترین اثر محمدمهدی سیار عصر امروز با حضور مصطفی علیپور سعید بیابانکی و ناصر هاشمزاده در فرهنگسرای اندیشه مورد نقد و بررسی قرار میگیرد خبرگزاری فارس - گروه ادبیات انقلاب اسلامی نشست نقد و بررسی کتاب «رودخوانی&raquجلسه نقد و بررسی آلبوم «اشارت نظر» برگزار شد درخشانی: برخی بزرگان پاپ سواد خواندن نت ندارند/ تاجبخش: «اشارت نظ
جلسه نقد و بررسی آلبوم اشارت نظر برگزار شددرخشانی برخی بزرگان پاپ سواد خواندن نت ندارند تاجبخش اشارت نظر شبیه آثار چارتار نیستمیلاد درخشانی گفت میدانیم چقدر مهم است که خواننده حتی یکی از لایکهایش را از دست ندهد ولی ما چنین رویکری نداریم بسیاری از اسمهای بزرگ موسیقی پا-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها