تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819137409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقف با ساختاري بومي و مردمي ارتقاء دهنده عدالت اجتماعي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۵:۳۷ب.ظ)
قائم مقام سازمان اوقاف: وقف با ساختاري بومي و مردمي ارتقاء دهنده عدالت اجتماعي است قائم مقام سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: برخي مواقع رسانه ها موضوع وقف را به چشم يک نهاد و سازمان مي نگرند در حالي که وقف حکمي الهي است که براي بشريت و ارتقاي شاخص هاي عدالت اجتماعي صادر شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، عبدالرضا عابد، قائم مقام سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اينکه وقف را مي توان به عنوان يک فرهنگ همسو و همگام با بحث توسعه مورد توجه قرار داد، اظهارداشت: وقف با ساختاري بومي و همگام با چارچوب هاي اقتصاد مقاومتي مي تواند به تسريع توسعه کشور بي انجامد از طرفي ساختار تعريف شده براي وقف، مي تواند ضامن ايجاد يک توسعه پايدار با حداقل هزينه در سطح جامعه باشد.
قائم مقام سازمان اوقاف اضافه کرد: حضور پررنگ باورها و ارزش هاي ديني و اسلامي به ويژه فرهنگ بخشش و کارهاي عام المنفعه در بين اقشار گوناگون جامعه موجب شده است تا از گذشته هاي بسيار دور، وقف به عنوان يک باقيات الصالحات و به شکل فعاليت اجتماعي پسنديده در تار و پود اين جامعه نهادينه گردد به گونه اي که در اغلب شهرها و حتي روستاهاي کشور، مي توان آثاري از نيات واقفين و رقبات وقفي را مشاهده کرد.
وي با بيان اينکه از ديرباز خيرين به وقف ملک و زمين خود اقدام مي کردند، گفت: عمده موقوفات کشور در قالب املاک مسکوني و اراضي کشاورزي با نيات گوناگون مي باشند که نوع بهره برداري از اين موقوفات نيز از گذشته عمدتاً به صورت ساخت و سازهاي سنتي بوده است و اين نگاه سنتي موجب شده است تا وقف تنها در بين افراد و گروه هايي از جامعه که ملک و يا زميني را تحت تملک خود دارند، صورت پذيرد و افرادي از جامعه که از توان مالي کمتري برخوردار هستند، علي رغم تمايل بسيار کمتر بتوانند در اين امر خداپسندانه مشارکت نمايند.
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خيريه اضافه کرد: از سوي ديگر با توجه به ساختار سنتي حاکم در امر بهره برداري از موقوفات کشور شاهد بهره وري و کارايي کمتر از حد انتظار از اين پتانسل هستيم که اين در حالي است که حجم بسيار بالايي از رقبات و موقوفات با نيات گوناگون واقفين موجب شده است تا ظرفيت بالايي براي پوشش نيازهاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و حتي علمي کشور فراهم شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن