تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804599513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخشش لباس مریلا زارعی با نقش های کاملا ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: درخشش لباس مریلا زارعی با نقش های کاملا ایرانی

درخشش لباس مریلا زارعی با نقش های کاملا ایرانی

تمایل داشتم این لباس در جوایز "آسیا پاسیفیک" حتما شاخصه ایرانی داشته باشد، اما نه به معنی یک لباس محلی، بنابراین تصمیم به استفاده از اِلمان‌های معماری گرفتم.

مریلا زارعی به خاطر لباسی از طرح گل‌های لاله عباسی در قالی با رنگ لاجوردی که در یکی از رویدادهای سینمایی بین‌المللی بر تن داشت، مورد توجه قرار گرفت و بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی او را به خاطر استفاده از طرح‌های سنتی ایرانی که در لباسش به کار برده شده ستایش کردند.

«آنا ثانی»، طراح لباس مریلا زارعی در جوایز فیلم "آسیا پاسیفیک" است و در طراحی کت این لباس تلفیقی از چاپ، گلدوزی و تکه‌دوزی را بر روی اشکال هندسی پیاده کرده است. او از سال 1374 طراح لباس و صحنه در سینماست و همچنین لباسی را که باران کوثری در جشنواره فیلم برلین بر تن کرده بود، طراحی کرده است.






وی درباره طراحی این لباس که تلفیقی از معماری ایرانی و مدرن است گفت: مدت‌ها بود فکر و پیگیری می‌کردم تا هنرمندانی که به هر عنوان از ایران خارج می‌شوند چه پوشیده‌اند و یا چرا لباسی را که پوشیده‌اند انتخاب کرده‌اند؟ چون به عنوان طراح لباس دوست دارم آنها چه بپوشند. در کل به این جمع‌بندی رسیدم، شاید انتخاب لباس محلی خام که شبیه به یک خطه‌ی ایران است چندان جالب نباشد، البته نه به این معنا که من برای این دسته لباس‌ها ارزشی قائل نیستم؛ بلکه فکر می‌کنم مقطعی رسیده که باید نگاه‌مان به طراحی لباس کمی متفاوت‌تر و فراتر از همان نمونه‌های بومی باشد.

او ادامه داد: تمایل داشتم این لباس در جوایز "آسیا پاسیفیک" حتما شاخصه ایرانی داشته باشد، اما نه به معنی یک لباس محلی، بنابراین تصمیم به استفاده از اِلمان‌های معماری گرفتم.

ثانی افزود: بسیاری از بِرندهای دنیا به شکل‌های متفاوت از طرح معماری ایران ‌بهره برده‌اند، زیرا کشور ما از نظر هنر غنی است و می‌تواند یکی از گزینه‌های طراحی از هرجای دنیا باشد؛ بنابراین در کلکسیون‌های دنیا هم می‌بینیم که برداشت‌هایی از این نوع معماری شده است، اما این‌بار تصمیم گرفتم با توجه به اینکه ایران کشور خودم است و شناخت بیشتری از رنگ‌ها، معماری و نوستالژی آن دارم، آن را از منظر خودم به تصویر بکشم.




این طراح همچنین درباره رنگ لباس اضافه کرد: ترجیح دادم با توجه به شباهت‌های رنگی لباسی که خانم زارعی در جشنواره فیلم فجر پوشیده بود، باز هم به سراغ خانواده‌ رنگ‌های آبی بروم و به روی لاجوردی تاکید کردم.

او با بیان اینکه همه پروسه تولید پارچه را خودش انجام داده است، درباره چاپ پارچه آن اظهار کرد: چاپ پارچه لباس را در مدت زمان 10 الی 15 روزه انجام دادم. ما در کشورمان و در پروسه چاپ پارچه بسیار فقیر هستیم و این مسئله اجازه نمی‌دهد کار در این زمینه را از آنِ خود کنیم. درست است که این کار را انجام می‌دهیم و همیشه باید تابع تولید و مد کشورهای دیگری مانند ترکیه و چین باشیم تا پارچه را به ما بدهند و آن را تبدیل به لباس کنیم، اما این کار تحمیلی و جذاب نیست. متاسفانه سالهاست که نساجی کشور ما به فراموشی سپرده شده است.

ثانی بیان کرد: در این لباس از یک‌سری تولیدات محدود برای جنس پارچه در ایران استفاده کردم که تن‌خور درستی داشته باشد، گرچه با مشکلاتی هم برخورد کردم تا نهایت به نتیجه مطلوب رسیدم. با توجه به جنس پارچه که ایرانی است به این فکر می‌کردم که چطور می‌توانم در این معماری خالص ساختارشکنی کنم. بنابراین به نظرم آمد که گل لاله عباسی و قالی‌های ایرانی متعلق به مقطع تاریخی خاص و بعد از اسلام هستند و با هم همخوانی دارند و می‌توانم آنها را تلفیق کنم. از طرفی نقش زمینه لباس هندسی بود و من نیاز به یک نرمش زنانه‌تر داشتم.

وی افزود: اتفاق جالب دیگر این بود که توانستم رقصی از نقش‌ها و رنگ‌ها و صلابت و پایداری از خطوط هندسی را انجام دهم و هنگامی که شروع به پیاده کردن گل‌های لاله عباسی روی پارچه کردم به نظرم رسید کار صحیحی را انجام دادم و این ساختار شکنی و تلفیق نقش قالی و معماری را دوست داشتم.

او بیان کرد: علاقه‌مند بودم در بحث اقتباس صرفا از یک فرم خاص در معماری بهره نگیرم و در بین نقوش هندسی با اقتدار به دنبال نرمش زنانه‌ای می‌گشتم که آن را در طرح لاله عباسی فرش جستم و این گونه طرح قالی و معماری به هم گره خورد. درباره طیف رنگی هم دقت کردم تا کار با هم ادغام شود و در عین حضور، نرمش و قرابت رنگی کنار هم داشته باشند؛ بنابراین گل قالی هم به خانواده لاجوردی‌ها پیوست.

ثانی ادامه داد: موضوع مهم دیگری که در شاخص لباس زیبا است نیاز به جزئیات بیشتری مانند کیف و کفش و جواهرات بود؛ بنابراین کیف و کفش هم با توجه به رنگ‌بندی پارچه و از همان جنس انتخاب شد.



این طراح لباس ابراز امیدواری کرد، هر عزیزی که به عنوان نماینده‌ از ایران به کشور دیگری می‌رود زیبا پوش باشد.

او درباره استفاده از هنر و سنت ایرانی در لباس گفت: تعصبی در این زمینه ندارم، از آنجایی که هنوز در آمد و شدها به روی نشانه‌های ایرانی تاکید گذاری نشده، احساس می‌کنم جای کار وجود دارد و احتمال اینکه در آینده و طراحی‌ لباس‌های پیش‌رو از هنر ایران استفاده کنم بسیار است؛ زیرا معتقدم در این زمینه کار بسیاری انجام نداده‌ایم و احساس می‌کنم می‌توانیم با توجه به منابعی که داریم مانور بدهیم. در نهایت چیزی که برایم اهمیت دارد، طراحی یک لباس درست است؛ حال منشا حسی آن می‌تواند از هر مفهومی الهام گرفته باشد.

او با تاکید بر اینکه یکی از اصل‌های مهم خروجی این کار، زحمات یک گروه از دوستان و همکاران در مجموعه ما است، گفت: باید از همه آنها تشکر کنم، زیرا یک خروجی درست مستلزم همکاری جمعی صحیح است.

مهرو رهبری نیز که کیف و کفش مریلا زارعی در جشنواره "آسیا پاسیفیک" را تولید کرده است به خبرنگار ایسنا، گفت: شرکت تولید و بازرگانی "عالی‌خان" محصولات چرمی را به صورت عمده تولید می‌کند و از قبل با خانم ثانی گفت‌وگوهایی داشتیم که کلکسیون‌های او را در رابطه با طراحی‌های لباس هنرمندان کامل کنیم.

دبیر انجمن چرم ایران ادامه داد: یک هفته قبل از اینکه خانم زارعی به جشنواره برود تصمیم گرفته شد که این کیف و کفش طراحی شود، بنابراین با توجه به منابع و حساسیت‌های بالایی که داریم، همچنین بهره‌گیری از اساتید مختلف در زمینه کیف و کفش، توانستیم در مدت زمان کوتاهی آن را تولید کنیم.

او با اشاره به اینکه برای تولید این کیف 24 ساعت نخوابیده است، بیان کرد: خوشحالم که از صفر تا 100 لباس‌ خانم زارعی کاملا ایرانی شد.

رهبری گفت: همچنین تلاش کردیم از بهترین قالب‌های موجود برای تولید کفش استفاده کنیم و با توجه به اینکه ماشین‌آلات و دستگاه‌هایمان به روز است، مشکلی در این زمینه پیش نیامد و خدا رو شکر خانم زارعی هم از آن راضی بود.








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سبک زندگی
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن