تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805022241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازگشت 500 هزار زائر اربعين به کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آذر ۱۳۹۳ (۱۵:۳۴ب.ظ)
رئيس سازمان حج و زيارت اعلام کرد: بازگشت 500 هزار زائر اربعين به کشور رئيس سازمان حج و زيارت از بازگشت 500 هزار زائر ايراني اربعين به ميهن اسلامي تا پايان شب گذشته خبر داد و گفت: براي بازگشت زائران به کشور 4500 دستگاه اتوبوس سازمان راهداري بکار گرفته مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، سعيد اوحدي گفت: تا پايان شب گذشته 500 هزار زائر ايراني اربعين از سه مرز مهران، شلمچه و چزابه وارد کشور شده اند و امروز مرزهاي کشور بويژه مرز مهران با ترافيک بيشتري در بازگشت زائران به کشور مواجه خواهند بود.
وي در خصوص چاره انديشي براي بازگشت زائران به کشور افزود: بر اساس مصوبه ستاد اربعين وزارت کشور مقرر شد سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي، 4500 دستگاه اتوبوس را براي عمليات بازگشت زائران به مرزها منتقل کند ضمن اينکه 800 دستگاه اتوبوس نيز از طريق راهيان نور و منطقه تأمين شده است.
رئيس سازمان حج و زيارت در خصوص وضعيت مرزهاي کشور بيان کرد: مرزهاي شلمچه و چزابه وضعيت آرامي دارند و مشکلي در اين مرزها نداريم اما مرز مهران با توجه به نزديکي به عتبات با ترافيک و ازدحام بيشتري همراه است.
وي ابراز اميدواري کرد: با تلاشي که سازمان راهداري در افزايش تعداد اتوبوس ها خواهد کرد، مشکلات در مرز مهران نيز مرتفع شود.
مهندس اوحدي اظهار داشت: ترافيک نقطه صفر مرزي تا مهران نيز بدليل انبوه زائراني است که آن مسير را پياده طي ميکنند که اميدواريم با تدبير قرارگاه و ستاد اربعين در مهران، ترافيک زائران در آن محدوده هم مديريت شود.
رئيس سازمان حج ضمن تقدير از تلاش هاي کليه دستگاه هاي خدمتگزار در خدمات دهي به زائران اربعين گفت: در اربعين امسال حماسه اي با حضور مردم به ثبت رسيد، کسي تصور نمي کرد جمعيتي بيش از يک ميليون و 500 هزار نفر از ميهن اسلامي عازم کربلا شوند. همچنين حضور جمعيت بيش از 20 ميليون نفر در کربلا حکايت از يک اتفاق بزرگ در جهان تشيع و دنياي امروز دارد که قطعاً پيام ها و پيامدهايي ارزشمند را نيز به دنبال خواهد داشت.
وي در خصوص تدابير انديشيده شده توسط نيروي انتظامي و هلال احمر در مرز مهران گفت: در مرز مهران 50 گيت ورودي ايجاد شده که نسبت به سال گذشته افزايش 7 برابري داشته است، همچنين هلال احمرجمهوري اسلامي ايران چادرهاي امدادي را به فاصله هاي 10 کيلومتري در مسير ايلام مستقر کرده تا در صورت نياز به زائران اربعين در مسير بازگشت خدمات رساني کند.
وي در خصوص تمهيدات انديشيده شده در خصوص حمل و نقل زائران در بازگشت به کشور گفت: در جلسه ستاد اربعين وزارت کشور مصوب شد که سازمان راهداري وزارت راه مسووليت حمل و نقل زائران را عهده دار باشد که اميدواريم با افزايش تعداد اتوبوس ها خصوصا در ايلام مشکل زائران در بازگشت مرتفع شود، همچنين در اين رابطه تماسي نيز با ارتش جمهوري اسلامي داشتيم تا از امکانات آنها در خرم آباد و کرمانشاه نيز براي انتقال زائران از ايلام بهره مند شويم.
مهندس اوحدي اضافه کرد: در مرز شلمچه و چزابه امکانات خوبي هست و برنامه ريزي ما اين بود که از نقطه صفر مرزي تا اولين شهر، زائران را بوسيله اتوبوس هايي که از طريق شهرداري ها تأمين شده، انتقال دهيم که اين اتفاق در مرز شلمچه و چزابه افتاد و زائران به شهرها منتقل مي شوند و ترافيکي را در جاده هاي منتهي به اين مرزها شاهد نيستيم.
وي ادامه داد: در مرز مهران بدليل ازدحام جمعيت، افراد خيلي منتظر اتوبوس نمي مانند و در مسير جاده به سمت مهران حرکت کردند که اميدواريم با تمهيداتي که در مهران و ايلام انديشيده شده است و با تدابير سازمان راهداري و با بکارگيري اتوبوس هاي در نظر گرفته شده توسط اين سازمان، انتقال زائران در مرز مهران نيز با سرعت بيشتري انجام گيرد.
رئيس سازمان حج عنوان کرد: زائران براي بازگشت به کشور عجله نکنند زيرا مهر ورود به کشور عراق تا پايان ماه صفر معتبر است.
وي بيان کرد: قطعاً زائران در سفر با مشکلاتي مواجه بوده اند، سه روز راهپيمايي کردند و جمعيت بالايي در کربلا حضور داشتند و زائران با محدوديت امکانات در کربلا مواجه بودند، يک بارندگي را هم در کربلا داشتيم که اين دلايل باعث شده تا زائران روزهاي اول را براي بازگشت به کشور انتخاب کنند.
وي با اشاره به سيل خروشان محبان اهل بيت(ع) در کربلاي معلي که حتي اهل سنت و اقليت هاي مذهبي نيزدر اين همايش حضور داشتند، اظهار داشت: قطعا اين حرکت برکات زياد و پيام هاي زيادي را براي دنيا خواهد داشت، دنيا تلاش کرد تحت عنوان واهي ائتلاف براي مبارزه با داعش اقداماتي انجام دهد اما اين ائتلاف زيباي 20 ميليوني با قلب هايي مملو از عشق به اهل بيت(ع) به عنوان بزرگترين راهپيمايي صلح آميز در جهان پيام هاي عظيمي را براي جهان بهمراه داشت.
مهندس اوحدي در اين باره افزود: همايش اربعين پيام بزرگي را براي دنياي استکبار داشت و نشان داد افرادي که بدون هيچ تبليغي با پاي پياده براي حضور در همايش اربعين به کربلا آمدند، اينها هستند که براي جهان اسلام تصميم مي گيرند و بزودي در آينده برکات اين راهپيمايي را در منطقه شاهد خواهيم بود.
وي در خصوص تأمين امنيت زائران اربعين گفت: دولت عراق موفق شد تا امنيت زائران را بخوبي حفظ کند و کار عظيمي در اين خصوص صورت گرفت که جاي تقدير دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن