تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816447098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت توجه به تمامي ابعاد تفکر امام (ره)


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آذر ۱۳۹۳ (۱۳:۳۷ب.ظ)
سيد حسن خميني تاکيد کرد: ضرورت توجه به تمامي ابعاد تفکر امام (ره) رئيس توليت آستان امام خميني(ره) گفت: تفکر امام در بردارنده تمام ابعاد استقلال، آزادي و دين‌داري است؛ اما گاهي اوقات فقط به يک بعد توجه مي‌شود.
به گزاش خبرگزاري موج، حجت الاسلام سيد حسن خميني که به منظور شرکت در سومين يادمان رحلت عالم مجاهد، آيت‌الله حاج شيخ محمد هاشميان به رفسنجان سفر کرده بود، در جمع فعالان سياسي استان کرمان اظهار داشت: در فرهنگ اسلام تقوا و سابقه ايمان معيار تمايز ميان افراد شناخته مي‌شود؛ چنان که در قرآن نيز کساني که قبل و بعد از فتح ايمان آورده‌اند، يکسان تلقي نشده‌اند.
وي با اشاره به آيات سوره فتح، گفت: بنابر آيات سوره فتح، وقتي باد به پرچم مي‌خورد، مردم فوج فوج مي‌گرويدند که ارزشمند است، اما ايمان کساني که قبل از فتح، در دوره غربت پيامبر(ص) و در حالي که آن زمان خبري از حتام دنيا نبود، متفاوت است.
رئيس توليت آستان امام خميني(ره) با اشاره به سختي‌هاي پيامبر(ص) در آغاز انجام رسالت خويش و تفاوت ميان ايمان آورندگان در دوران سختي‌ها و مومنين پس از فتح پيامبر(ص) متذکر شد: امروز هم اگر کساني از امام سخن مي‌گويند خوب است، اما امروز بيان اين حرف‌ها ساده است؛ زيرا از امام گفتن ديگر حبس و شکنجه ندارد و وضعيت آنان متفاوت با کساني است که نه چشم‌اندازي از آينده داشتند و نه منصب و اموالي پيش رويشان بود.
وي يادآورد شد: آيت‌الله شيخ حسن صانعي از قديمي‌ترين يار امام نقل مي‌کنند که وقتي امام تبعيد شدند، من و پدرت (مرحوم سيد احمد خميني) روزها در خانه مي‌نشستيم، اما کسي در آن خانه را هم نمي‌زد. در نجف هم کساني که الان هم هستند، وقتي امام به حرم اميرالمؤمنين(ع) مي‌رفتند به ايشان پشت مي‌کردند.
سيد حسن خميني با بيان اين که امام به عنوان يک مکتب تلاقي سه آرزوي ديرينه استقلال، آزادي و دين‌داري است، تاکيد کرد: بايد مراقب بود که نه استقلال فداي آزادي نه دينداري فداي آزادي و نه آزادي فداي دينداري شود؛ زيرا تفکر امام در بردارنده تمام اين سه بعد است؛ اما گاهي اوقات فقط به يک بعد توجه مي‌شود.
وي با بيان اين که اسلام ما کاريکاتوري است، گفت: از ديد پيامبر برخي گناهان از برخي ديگر بزرگترند، اما در جامعه امروز ما اين گونه نيست. در انديشه پيامبر اکرم(ص) شرب خمر کجا و آبروي مومن کجا؟ تهمت و دروغ کجا و بي‌حجابي کجا؟ لذا براي يک فرد ممکن است شرب خمر مهم باشد و با کسي که اين کار را انجام مي‌دهد رفاقت نکند، اما؛ با کسي که غيبت مي‌کند زندگي هم مي‌کند. اين فرد دينش کاريکاتوري شده است اما امام اين گونه نبود و اگر کسي غيبت مي‌کرد، انگار هزار بار شرب خمر کرده و اگر کسي تهمتي مي‌زد، انگار بدترين کارها را انجام داده است.
وي ادامه داد: مراقب باشيم به بهانه آزادي، دينداري و به بهانه دينداري؛ آزادي هاي مشروع مخدوش نشود و به بهانه آزادي، استقلال سياسي از بين نرود.
يادگار امام تاکيد کرد: دينداران جامعه بايد بيش از همه دغدغه ابعاد متعدد انديشه امام را داشته باشند و انديشه امام را به عنوان پلي که هر کدام از پايه‌هاي آن جاي خود را دارند به آن نگاه کنند که به امام تاريخ‌ساز نياز داريم که راه را به ما نشان دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن