تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803208344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ريشه بسياري از مشکلات انحراف در عقايد است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ آذر ۱۳۹۳ (۲۲:۳۲ب.ظ)
آيت الله استادي: ريشه بسياري از مشکلات انحراف در عقايد است اگر خدمات علما نبود ما نيز مانند بسياري از کشورها دچار گرفتاري هاي بسياري بوديم، جوامعي که از اهل بيت (ع) و معارف حقيقي آنها دور ماندند دچارانحراف ومشکل شدند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت الله استادي در دومين سالگرد ارتحال آيت الله مجتبي تهراني، با بيان اين مطلب افزود: علما پدران روحاني ما هستند وازما خواسته اند درهرپست ومقامي که هستيم، متدين باشيم يعني در محيط خانه، محل کار، جامعه ويا هر جاي ديگرکه هستيم به دستورات الهي عمل کنيم.
عضو شوراي عالي حوزه، با برشمردن فضائل وابعاد برجسته اخلاقي اين عالم وارسته ادامه داد: يکي ازامتيازات مرحوم آيت الله تهراني اين بود که در کنار فقه و اصول به فکر دين، اخلاق و تهذيب مردم نيزبود و مداوم براين مسئله تأکيد مي نمود.
اين استاد حوزه افزود: ديگرامتياز آيت الله مجتبي تهراني تطابق سخنان او با قرآن کريم و روايات است ولذا لازم است مردم و به ويژه نسل جوان که علاقه به معنويت دارند براي کسب فيوضات سعي کنند در مجلسي حاضر شوند که تنها سخنان اهل بيت عصمت و طهارت(عليهم السلام) گفته مي شود.
وي گفت: آيت الله تهراني وقتي پس از درس و موعظه به خانه مي رفتند تأمل مي کردند که آيا خودشان به حرف هايي که براي مردم مي زنند عمل مي کنند يا خير.
آيت الله استادي با بيان اين که در طول تاريخ هر وقت علما احساس تکليف مي کردند وارد عرصه قيام و مبارزه مي شدند يادآورشد: آن دسته از علما که در دوران صفويه با شاهان در ارتباط بودند هيچگاه به دليل اين ارتباط احکام خدا را تعطيل نکردند و يا تغييري در آنان ايجاد نکردند.
وي افزود: آن دسته ازعلما که کارهاي شاخص وبرجسته تري ارائه داده اند، کساني هستند که معارف، اعتقادات و اخلاق را با سيره وعمل شان به مردم منتقل کردند به گونه اي که در کنار تأليف کتاب و تدريس، دانايي و تهذيب مردم را که هدف اصلي است به جامعه ي مخاطب و مردم تزريق نمودند.
آيت الله استادي با بيان اين که ريشه بسياري از گرفتاري ها اعتقادات انحرافي است، گفت: اگر خدمات علما نبود ما نيز مانند بسياري از کشورها دچار گرفتاري هاي بسياري بوديم، جوامعي که از اهل بيت (ع) و معارف حقيقي آنها دور ماندند دچارانحراف ومشکل شدند.
اين استاد برجسته حوزوي گفت: اميرالمومنين مولاعلي بن ابيطالب عليه السلام فرموده اند سزاوارترين علم، علمي است که عمل ما بدون آن اصلاح نمي شود و واجب ترين علم آن است که فرداي قيامت از شما درباره آن سوال مي کنند و لازم ترين علم بر شما علمي است که مشخص مي کند در دين تان تا چه ميزان سالم هستيد و لذا براساس اين روايت علمي مفيد است که صلاح و سلامتي قلب انسان را مشخص کند.
آيت الله استادي درادامه با اشاره به توصيه امام راحل(ره) تصريح کرد:بنيان گذارجمهوري اسلامي امام خميني (ره) در کتاب چهل حديث فرموده اند سراغ افرادي برويد که در شما اثر ديني داشته باشند و اگر کساني را اين چنين نيافتيد ازکتب سيد بن طاووس، علامه مجلسي و مانند اينها بهره بگيريد.
استاد برجسته حوزه هاي علميه درپايان لزوم آشنايي با فقه و احکام اسلام درامر تجارت را مورد تأکيد قرارداده و گفت: متأسفانه کم توجهي به رساله فقهي در جامعه احساس مي شود و بسياري از افراد درکسب و کار و تجارت سر و کاري با رساله فقهي ندارند در حالي که توصيه شده اول فقه را ياد بگيريد، بعدا تجارت کنيد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن