تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819091695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چين و آمريکا پاي ميز مذاکره ي تجارت فناوري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آذر ۱۳۹۳ (۱۶:۴۴ب.ظ)
چين و آمريکا پاي ميز مذاکره ي تجارت فناوري درمذاکرات حذف عوارض محصولات فناوري اطلاعات چين وايالات متحده آمريکا به توافق دست يافتند؛ توافقي که راه را براي نخستين پيمان مهم حذف تعرفه‌ها طي چند سال گذشته درسازمان جهاني تجارت(WTO)باز مي کند.
به گزارش خبرگزاري موج، اين توافق سبب مي‌شود تا مذاکرات توافق فناوري اطلاعات(ITA) که اواخر امسال درWTO و در شهر ژنو انجام مي‌گيرد سريع به نتيجه برسد. در واقع تعرفه‌هاي جهاني روي محصولاتي چون تجهيزات پزشکي، افزاره‌هاي جي‌پي‌اس، دسته‌هاي بازي‌هاي ويديويي و نيمه‌رساناهاي نسل آينده کاهش خواهد يافت. اين خبر براي روابط چين و آمريکا دلگرم‌کننده است و در واقع نوعي همکاري براي پيشبرد دستور کار اقتصادي دوجانبه است که حمايت از نظام تجارت چندجانبه را هم در دل خود دارد.
ITA که از سال 1997 به اجرا در‌آمد، هم‌اکنون طبق گزارش دولت آمريکا بيش از چهار تريليون دلار تجارت سالانه را تحت پوشش دارد. امضاکنندگان ITA تعهد کرده‌اند که تعرفه‌هاي اقلامي چون رايانه، نرم‌افزار، تجهيزات مخابراتي و ساير محصولات فناوري پيشرفته را حذف کنند. پيمان بسط‌يافته ITA مي‌تواند تعرفه‌هاي فروش حدود يك تريليون دلار محصولات فناوري اطلاعات را حذف کند. بيش از 200 مورد تعرفه طبق قرارداد جديد به صفر کاهش خواهد يافت.
در واقع بعد از امضاي ITA در 2 دهه قبل، محصولات جديد بسياري توليد شده و بسط دادن اين پيمان ضروري است، اهميت تجاري اين مذاکرات آشکار است. مذاکرات روزآوري پيمان تجارت فناوري WTO در تابستان 2013 به علت عدم توافق راجع به حوزه‌‌ پوشش آن به شکست انجاميد. از آن به بعد چين و آمريکا در تکاپو بوده‌اند تا اختلافات‌شان در اين حوزه را کاهش دهند. آمريکا و ساير کشورها اميدوار بودند که چين با گسترش دادن پيمان ITA طي اجلاس آپک موافقت کند. واشنگتن چين را که بزرگ‌ترين صادرکننده‌ محصولات فناوري اطلاعات است متهم کرد که با درخواست معافيت‌هاي بيش از حد، مذاکرات را به شکست کشاند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن