تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805026604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملیات عمرانی در تهران یک منبع اصلی تولید ذرات معلق است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاد علوم تحقیقات آزاد اسلامی : عملیات عمرانی در تهران یک منبع اصلی تولید ذرات معلق است تهران- ایرنا- استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: یکی از منابع اصلی ذرات معلق در شهر تهران عملیات عمرانی شهرداری ها و ساخت و سازهای بی رویه است که تهران را به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل کرده است.


به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، ذبیح الله منصوری روز سه شنبه در میزگرد بررسی رابطه بانکداری الکترونیک و ردپای اکولوژیک افزود: تهران از بین 100 کلان شهر دنیا از لحاظ تراکم در ردیف هفتم تا هشتم قرار دارد یعنی جزو شهرهای پر تراکم دنیا از نظر نسبت جمعیت بر کیلومتر مربع است.
وی اظهار کرد: تهران جزو آلوده ترین شهرها در بین شهرهای آلوده دنیا است که متاسفانه بدون توجه به این موضوع، همچنان تراکم و ساخت و ساز بی رویه در آن انجام می شود.
منصوری با اشاره به اینکه منابع مختلف و پارامترهای هواشناسی مانند باد و پایداری جوی دلایل آلودگی هوای تهران است گفت: 50 درصد سال هوا در تهران پایدار و ساکن است، از سوی دیگر جزو شهرهای پرتراکم دنیا است در حالی که باید یک سوم تراکم کنونی را داشته باشد، این عوامل در کنار هم تهران را به شهری آلوده تبدیل کرده است.
وی تاکید کرد: ساخت و سازی های بی رویه ای که بدون رعایت کردن حقوق شهروندی در شهر انجام می شود به منابع تولید ذرات معلق تبدیل شده اند، همچنین حدود 4 میلیون خودرو در تهران تردد می کند که نسبت به بسیاری از کلان شهرهای دنیا کمتر است بنابراین علت چنین شرایطی ناهماهنگ بودن زیر ساخت ها، رعایت نکردن حقوق شهروندی و عدم توجه به حفظ محیط زیست است.
منصوری اظهار کرد: قطعا توسعه دولت الکترونیک موجب کاهش سفرهای درون شهری و ترافیک می شود که به دنبال آن کاهش آلودگی را به همراه خواهد داشت.
استاد دانشگاه علوم تحقیقات با اشاره به اینکه محیط زیست مشکل تمام دنیا است گفت: امروزه تمام دنیا بیش از ظرفیت به محیط زیست فشار وارد می کند، کشورهایی که سطح رفاهشان بالاتر است فشارش به محیط زیست نیز بیشتر است اما باید سعی کنیم رفاه اجتماعی افزایش و فشار بر محیط زیست کاهش یابد.
وی افزود: فشار بر محیط زیست موجب آسیب رساندن به چهار بخش می شود که تولید گازهای گلخانه ای و به تبع آن گرم شدن زمین، تغییر اقلیم، ذوب شدن یخ ها ، از بین رفتن برخی گونه های گیاهی و جانوری یک بخش است است، بخش دیگر آسیب زدن در سطح ملی است زیرا وقتی بیش از توان محیط زیست از آن استفاده کنیم به اقتصاد ملی نیز فشار وارد می شود چون موجب هدررفت انرژی خواهد شد.
منصوری ادامه داد: بخش سوم آسیب در سطح شهری است، وقتی قواعد و مقررات محیط زیستی رعایت نشود قطعا به بخش های مختلف شهری فشار وارد می شود، بخش چهارم خانواده است به عنوان مثال اگر سیستم گرمایش در یک خانه درست عمل نکند تمام خانواده تحت فشار قرار خواهند گرفت.
وی به بخش سوم یعنی آسیب در سطح شهری تاکید بیشتری کرد و گفت: این بخش از اهمیت بیشتری برخوردار است، متاسفانه برخی از سازمان ها و نهادها با عملکردشان عرصه محیط زیستی را بر مردم تنگ می کنند.
منصوری افزود: یکی از مراکزی که با حقوق شهروندی و محیط زیستی مردم ارتباط مستقیم دارد، شهرداری است، این نقش حتی از سازمان محیط زیست هم پررنگ تر است، شهرداری در این زمینه کارهای زیادی مانند ایجاد فضای سبز انجام داده است اما برخی اقدامات هم تهدید کننده زندگی شهری سالم است.
وی ادامه داد: فروش تراکم حتی در ارتفاعات یکی از این اقدامات است که شهر را به جایی رسانده که دیگر امیدی به بهبود آن نیست و فقط می توانیم آنرا در همین حد نگه داریم.
منصوری گفت: قطعا هر فردی در محل زندگی خود همواره با ساخت و سازهایی در اطراف منزل مواجه است در حالی که دیگر ظرفیت تهران برای ساخت و ساز به پایان رسیده است.
وی تاکید کرد: اجرای پروژه های متعدد نیز این شهر را به یک کارگاه عمرانی تبدیل کرده است، متاسفانه بسیاری از پروژه ها نیز ارزیابی زیست محیطی ندارند که این مساله باید مورد توجه جدی مسوولان قرار گیرد.
منصوری اظهار کرد: بحث آموزش در زمینه حفظ محیط زیست موضوع مهمی است که در کشور بسیار کم رنگ است و آنطور که باید به آن پرداخته نشده است در حالی که باید عموم مردم، سازمان ها و به ویژه رسانه ها توجه ویژه ای به محیط زیست داشته باشند.
مدیرکل دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست نیز پیش از اظهارات منصوری گفت: بیش از سه برابر ظرفیت اکولوژیک موجود در کشور استفاده می کنیم این در حالی است که اگر تمام ظرفیت را به کار گیریم فقط برای 25 میلیون جمعیت گنجایش دارد.
«زهرا جواهریان» در این میزگرد گفت: سرانه ظرفیت زیستی کشور ما 0.84 در هکتار جهانی است این در حالی است که میزان رد پای اکولوژیک ما یعنی اندازه مصرف ما از ظرفیت زیستی 2.66 است.
علمی ( 3 ) **9014**1599


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن