تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805023611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دومین شهر زیارتی خراسان نیازمند تخصیص اعتبار در بخش زیارت است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دومین شهر زیارتی خراسان نیازمند تخصیص اعتبار در بخش زیارت است مشهد - ایرنا - کاشمر دومین شهر زیارتی خراسان رضوی پس از مشهد مقدس با ظرفیت قابل توجه گردشگری مذهبی به منظور تامین امکانات رفاهی برای پذیرایی زائران نیازمند تخصیص اعتبار است.


کاشمر واقع در جنوب غرب استان خراسان رضوی در زمینه زیرساختهای لازم صنعت گردشگری مذهبی حتی از داشتن یک هتل و یا مسافرخانه مناسب و درخور نیز محروم است و به همین خاطر میزان ماندگاری مسافران در این خطه بسیار کم می باشد.
فرماندار کاشمر می گوید: این وضعیت در حالی است که توجه لازم به ظرفیتهای موجود گردشگری مذهبی می تواند مسیر توسعه این شهرستان را شتاب دهد.
"مهدی فروزان" روز سه شنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: کاشمر بخاطر وجود بارگاه امامزادگان واجب التعظیم "سیدمرتضی" برادر امام رضا(ع) شایسته آن است که همچون "شاهچراغ شیراز" رونق یابد.
وی وجود بارگاه امامزادگان "سیدحمزه و سیدمحمد" از نوادگان حضرت موسی بن جعفر(ع) و نیز آرامگاه شهید آیت الله سیدحسن مدرس را از دیگر جاذبه های معنوی گردشگری مذهبی در شهرستان کاشمر برشمرد.
فرماندار کاشمر افزود: گرچه سالانه این شهرستان پذیرای سه میلیون زائر است اما امکانات مناسبی جهت پذیرایی از این خیل عظیم در کاشمر موجود نیست.
وی با اشاره تشکیل کارگروه زیارت و تخصیص اعتبارات ملی در دولت پیشین ادامه داد: بر این اساس قرار بود یک میلیارد ریال به بارگاه امامزادگان سیدحمزه و سیدمرتضی اختصاص یابد تا صرف بهسازی صحن و سرای آنها شود اما چنین اعتباری هیچگاه تخصیص نیافت.
فروزان گفت: از مسوولان استان انتظار می رود با توجه به اینکه در سفر شهریور ماه گذشته رییس جمهوری و اعضای هیات دولت به خراسان رضوی موضوع احیا کارگروه زیارت مورد عنایت قرار گرفت و سهم خراسان در قالب بودجه زیارت 120 میلیارد ریال اعلام شد، مبلغی از این بودجه نیز به کاشمر به عنوان دومین شهر زیارتی استان اختصاص یابد.
وی افزود: در صورت تحقق این امر و بر اساس اولویتهای مشخص شده "تکمیل پروژه سیدمرتضی، اجرای طرح بلوار حرم تا حرم و ساخت سوئیتهای ارزانقیمت برای زائران" مدنظر است تا شاهد توسعه صنعت گردشگری مذهبی در کاشمر و پیرو آن رونق اشتغال و اقتصاد منطقه باشیم.
شهردار کاشمر نیز با تاکید بر ضرورت توجه شایسته به جاذبه های گردشگری مذهبی این شهر گفت: در سفر اخیر استاندار خراسان رضوی به کاشمر درخواست مساعدت و تخصیص اعتبار برای اجرای طرحهای گردشگری مذهبی مطرح شد.
"جعفر سلیمانی" افزود: در "سند توسعه کاشمر" نیز بر صنعت گردشگری مذهبی آن به عنوان یک فرصت تاکید شده است.
در همین چارچوب وی از تدوین "طرح گردشگری بلوار سیدمرتضی" به طول چهار کیلومتر خبر داد که شهرداری کاشمر نسبت به اجرای مرحله نخست آن اقدام نموده است.
وی تاکید کرد: در نظر است "طرح حرم تا حرم مسیر امامزاده سید حمزه تا امامزاده سیدمرتضی" به یکی از جذابترین جاذبه های گردشگری تبدیل شود اما در این خصوص با توجه به بنیه مالی کم شهرداری کاشمر نیاز به تخصیص اعتبار استانی است.
بقعه متبرک امامزاده سیّد حمزه(ع) در باغی به وسعت حدود هشت هکتار در مرکز شهر کاشمر قرار دارد. سیّد حمزه فرزند موسی کاظم(ع) و برادر امام رضا (ع) است.
پیشتر این باغ بزرگ دارای درختان انار و انگور بود که جهت زیباسازی محوطه آن به درختان زینتی متنوع و انواع گلها نیز مزین شد و با ساخت حوضها، آبنماها، فواره های بلند و کفسازی هم اینک به صورت باغی جذاب درآمده که می توان از لحاظ جذابیت آن را در ردیف باغ مقبره شاه نعمت الله ولی در ماهان کرمان و باغ فین کاشان محسوب نمود.
این بنای متبرک که به سبک معماری صفوی بنا شده همچنین دارای موقوفات بسیاری است که در رونق و آبادانی این مجموعه نقش بسزایی دارد.
زیارتگاه امامزاده سیّدمرتضی(ع) نیز در پنج کیلومتری شمال کاشمر در ناحیه ای کوهستانی از چشم اندازی زیبایی و منحصربفرد برخوردار است.
آرامگاه شهید سیدحسن مدرس نیز مکانی زیارتی سیاحتی در جنوب شهر کاشمر است.
امامزاده سیّدمحمد(ع) نیز در دو کیلومتری غرب کاشمر در کنار جاده خلیل آباد، مدفن یکی از نوادگان امام موسی کاظم(ع) و مورد توجه خاص مردم است.
همچنین مزار رویین در روستای نامق، مزار فرشه در روستای فرشه و مزار پیرطوقان در پنج کیلومتری شرق کاشمر کنار روستای عارف آباد طی روزهای چهارشنبه تا جمعه هر هفته زیارتگاه مردم است.
شهرستان 195 هزار نفری کاشمر در 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.
7497/660


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن