تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد كه بدترين بدها، علماى بدند و بهترين خوبان علماى خوبند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820245595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نیاز به قانونگذاری نداریم زیرا با وجود تصویب قوانین متعدد هنوز به حداقل ایده آل ها نرسیده ایم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: یک استاد دانشگاه: نیاز به قانونگذاری نداریم زیرا با وجود تصویب قوانین متعدد هنوز به حداقل ایده آل ها نرسیده ایم تهران - ایرنا - استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: نیاز امروز ما قانونگذاری نیست چرا که در ایران همواره بیشترین قوانین را تصویب کرده ایم اما تا به امروز حتی به حداقل ایده آل های مدنظر خود هم نرسیده ایم و این فاصله همچنان زیاد است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، نعمت الله فاضلی روز سه شنبه در همایش ملی رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه، به بسط سومین مبحث کلیدی سیاست گذاری آتی رفاه و توسعه کشور، تحت عنوان تحول گفتمانی سیاست های رفاه از گفتمان عمرانی به گفتمان اجتماعی، انسانی و فرهنگی پرداخت.
مدیر گروه مطالعات فرهنگی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نقطه آغازین این فرآیند را از ارزیابی صحیح در چیستی مسئله ذکر کرد و افزود: پیشنهاد بنده آن است که ببینیم مسئله بدواً از درون چه گفتمانی برمی خیزد، باید دانست که برنامه ریزی و سیاست گذاری تنها به معنی تکنیک، سرمایه اقتصادی و پول نیست، بلکه نوعی دانش و گفت گو است. در حالی که همواره از اولین دوره های روند سیاست گذاری تنها روح عمرانی حاکم بوده است.
وی با ماکتی خواندن مدل های برنامه ریزی عمرانی، ساخت و ساز غیرمسئولانه و سخت افزاری را تنها دغدغه این مدل خواند و تصریح کرد: این روش از برنامه های اجتماعی، تنها مدل مورد توجه بوده و حتی در بخش های کلیدی و انسانی نظیر آموزش و پرورش، روش های یادگیری و یاددهی تنها طبق این الگو تنظیم شده که این خود منجر به برنامه ریزی های نمایشی در این بخش و بخش های مشابه دیگر شده است.
وی گفتمان عمرانی در توسعه را به علت غلبه میزان بودجه و وجوه مادی، گفتمانی فسادگرا دانست که اقتصاد سیاسی شده در آن موج می زند و در این راستا، اظهار داشت: فسادهای چند سال گذشته همگی در پشت گفتمان عمرانی صورت گرفته است.
وی توسعه را تسهیل تبدیل پذیری سرمایه های اجتماعی و سیاسی به یکدیگر دانست و افزود: ما زمانی توسعه می یابیم که هنرمند ما بتواند با هنرش ثروتمند و ثروتمند ما بتواند هنرمند شود و آبرو نه تنها تعارف که ثروت باشد.
فاضلی در پایان گفت: برنامه ریزی خوب باید زمینه تبدیل سرمایه ها به یکدیگر را فراهم کند.
اقتصام(3)9123**1558


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن