تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802983427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه كلانشهر اهواز نيازمند سرمايه گذاری خصوصی/تصويب اولين مشاركت خصوصی در شورا -


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: صفری عنوان کرد:
توسعه كلانشهر اهواز نيازمند سرمايه گذاری خصوصی/تصويب اولين مشاركت خصوصی در شورا

رودخانه کارون


اهواز - خبرگزاري مهر: معاون مشارکت های اقتصادی شهرداری اهواز، آهنگ توسعه و پيشرفت اين كلانشهر را در گرو جذب سرمايه گذاری های خصوصي دانست. به گزارش خبرنگار مهر، محمد صفري پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه معاونت سرمايه گذاري در يك سال اخير فعاليت هاي خوبي انجام شده ولی با اين حال نياز به توجه ويژه سرمايه گذاري در كلانشهر اهواز احساس مي شود زیرا منابع نقدي شهرداري محدود است.وي افزود: اين منابع عمدتا دريافتي هاي بخش عوارض است و به سختي جوابگوي هزينه هاي نگهداري يك كلانشهر را مي دهد. به جرات مي توان گفت اگر به سرمايه گذاري خصوصي رو نياوريم؛ توسعه شهر پيشرفتی نخواهد داشت.معاون مشاركت هاي اقتصادي شهرداري اهواز عنوان كرد: اهواز ديرتر از كلانشهرهاي ديگر در بحث سرمايه گذاري وارد شده است. در دوره چهارم شورا و دوره تصدي شهردار فعلي اهواز، يكي از راهبردهاي اصلي توجه به مشاركت خصوصي در اين معاونت است.صفري بيان كرد: تمام تلاش خود را در تدوين زيرساخت هاي قانوني مشاركت خصوصي مردم در توسعه شهر اهواز فراهم كرديم زیرا تا پيش از اين هيچ قانوني در حمايت از مشاركت خصوصي در پروژه هاي شهرداري تعريف نشده بود.

خلا قانوني مشاركت خصوصيوي با اشاره به خلا قانوني مشاركت خصوصي در شهرداري اهواز اظهار كرد: حتي يك تبصره، ماده و لايحه اي براي سرمايه گذاري خصوصي وجود ندارد و مردم در گذشته براي مشاركت با خلا قانوني مواجه بودند.معاون مشاركت هاي اقتصادي شهرداري اهواز بيان كرد: شيوه نامه سرمايه گذاري، آئين نامه ها و فرايندهاي قانوني را براي تسهيل سرمايه گذاري خصوصي تهيه كرديم.صفري اين شيوه نامه را در جذب مشاركت تاثير گذار دانست و افزود: با اين شيوه نامه اگر سرمايه گذار با شهرداري وارد يك مشاركت اقتصادي شود هيچ گونه دغدغه قانوني نداشته و در سايه امنيت و قانون مي تواند كار خود را پيش برد و بعد از بسترسازي قانوني سرمايه گذاري،   فضاي مديريتي استان براي استقبال از سرمايه گذاري هاي خصوصي آماده شود.وی با اشاره به نياز سرمايه گذار به يك فضاي امن عنوان كرد: سرمايه ها تنها به جايي سوق داده مي شوند كه يك فضاي امن و آرام براي آنها ايجاد شده است، سرمايه گذار هم به دنبال فعاليت هايي است كه علاوه بر سودآور بودن در فضاي امن و قانوني صورت گيرند.معاون مشاركت هاي اقتصادي شهرداري اهواز بيان كرد: دستگاه هاي مديرتي، نظارتي و ديگر سازمان ها بايد دست در دست هم، همصدا و همراه با هم و با يك ميثاق مشترك و در پي يك هدف اين فضاي سرمايه گذاري را در اهواز ايجاد كنند.صفري خبر داد: اين حركت به صورت نسبي انجام و استان مهياي جذب سرمايه گذاري خصوصي شده است. گام بلندي در اين راستا نيز برداشته و با استفاده از تجربيات كلان شهرهاي ديگر براي اهواز برنامه ريزي كرده ايم.

اولين تجربه هاي مشاركت خصوصي در اهواز

وي افزود: ديروز در شورا دو لايحه مهم تصويب شده كه اولين پروژه  آن، ساحل بزرگ كيانپارس، شامل يك هتل  پنج ستاره،   مجتمع تجاري، اداري و مسكوني ويژه و پاركينگ طبقاتي است كه با توجه به مجاورت اين پروژه به رودخانه كارون پيش بيني مي شود ضمن تامين نيازهاي مردم اهواز فرصتي براي شكوفايي اراضي ساحلي كارون و بهره برداري مناسب از آنها نيز باشد.

معاون مشاركت هاي اقتصادي شهرداري اهواز اظهار كرد: حجم سرمايه گذاري خصوصي در اين پروژه ها به 200  ميليارد تومان و با محاسبه ارزش زمين و پروانه ساختماني اعتبارات آن به 350 ميليادر تومان نيز مي رسد.

صفري تاكيد كرد: با تصويب شورا ظرف كوتاهترين مدت و با بازه زماني كم بعد از انجام مطالعات لازم براي شروع كار اقدام مي شود.

وي به اولين مشاركت خصوصي و با  اين حجم مالي وسيع در اهواز اشاره كرد وگفت: اين اولين پروژه اي است كه در تاريخ اهواز با مشاركت گسترده سرمايه گذار خصوصي در شهرداري تصويب مي شود و اين نقطه عطفي در جذب سرمايه گذاري هاي خصوصي به سمت پروژه هاي شهرداري است و بدين گونه مي توان بسياري از پروژه ها را با مشاركت خصوصي عملي كرد و سرمايه گذاران را وارد ميدان كرد.

معاون مشاركت هاي اقتصادي شهرداري اهواز خبر داد: گروه ساختماني تدبير وابسته به ستاد اجرايي فرمان امام، به عنوان سرمايه گذار خصوصي در اين پروژه حضور دارد همچنين 40 پروژه ديگر در شهرداري تعريف شده كه مطالعه و امكان سنجي آنها انجام و آماده ايم با مشاركت خصوصي آنها را در كلانشهر اهواز انجام دهيم.

وي بيان كرد: در بحث اطلاع رساني و تبليغ تا پايان سال جاري و يا ابتداي سال جديد همايشي را بعد از شناسايي سرمايه گذاران خارجي و داخلي در اهواز برگزار مي كنيم كه در حاشيه آن نمايشگاهي از فرصت هاي سرمايه گذاري در شهر معرفي و نيز امكان انعقاد قرارداد و تفاهم نامه اوليه را در همان محل  فراهم مي كنيم تا اينگونه به سرمايه گذاران خارجي در اهواز فرصت مشاركت داده مي شود.

صفري افزود: در صدا و سيما و شبكه هاي برون مرزي در امر مشاركت خصوصي نيز اطلاع رساني خواهد شد.

معاون مشاركت هاي اقتصادي شهرداري اهواز عنوان كرد: دو پروژه ديگر، نمايشگاه مبلمان و مال تجاري، تفريحي با مساحت 10 هكتار در دو طبقه و يك  پاركينگ به تصويب رسيده كه سرمايه گذار آن شركت ايرانيان اطلس است.

وي با اشاره به اعتبارات اين دو پروژه بيان كرد: هر دو پروژه با اعتبار 300 ميليارد تومان پيش بيني شده كه مال در كيانشهر و نمايشگاه مبلمان در محل ميوه و تره بار قديم(خيابان كارون) احداث مي شود.

صفري گفت: اميد مي رود با ادامه اين روند، سرمايه گذاران داخلي و خارجي در عمران وتوسعه شهر اهواز با شهرداري مشاركت كنند.   
 




سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن