تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که بخواهد از راه گناه به مقصدی برسد ، دیرتر به آروزیش می رسد و زودتر به آنچه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799304751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه ششم توسعه واقع بينانه و اجرايي باشد/ دوري از تدوين برنامه توهمي و تخيلي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آذر ۱۳۹۳ (۱۱:۲ق.ظ)
برنامه ششم توسعه واقع بينانه و اجرايي باشد/ دوري از تدوين برنامه توهمي و تخيلي وزير دادگستري گفت: انتظار ما اين است که در تدوين برنامه ششم توسعه، به اجرايي بودن و واقع بينانه بودن برنامه توجه شده و از اتخاذ سياست هاي تخيلي و توهمي دوري شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مصطفي پور محمدي در همايش ملي رفاه اجتماعي در برنامه ششم توسعه با بيان اين مطلب گفت: بايد برنامه ششم توسعه به گونه اي تدوين شود که فاصله ميان عدم اجرا تا نهايي شدن برنامه اندک باشد.
وي افزود: مسوولان بايد در تدوين اين برنامه از خيال و آرزوها دوري کرده و با توجه به شرايط تحريم ها برنامه اي را تدوين کنند که قابليت اجرا داشته باشد.
وزير دادگستري توجه به موضوعات اجتماعي را نياز امروز جامعه ايران دانست و خاطرنشان کرد: نياز است که در حوزه اجتماعي به يک ديدگاه روشن، فراگير و جامع دست پيدا کرده و به گونه اي برنامه ريزي شود که با ارزشهاي جامعه مطابقت داشته باشد.
پورمحمدي با تاکيد بر سه اصل عدالت، امنيت و رفاه به عنوان اصول مهم هر جامعه اظهار داشت: اصلي ترين نياز هر جامعه اين سه فاکتور است و اگر بتوانيم آنها را در کشور عملياتي کنيم مي توانيم انتظار داشته باشيم که آينده مطلوبي در انتظار مردم کشور باشد.
وزير دادگستري خواستار اجرايي شدن يکسان سازي طبقات در کشور شد و گفت: بايد براي کاهش فاصله دهک هاي موجود در جامعه برنامه ريزي شود و با اتخاذ برنامه هاي اساسي طبقه متوسط بزرگ برخوردار در جامعه شکل گيرد.
پورمحمدي ادامه داد: لازمه اين اتفاق قدرتمندشدن هرچه بيشتر سازمان تامين اجتماعي است و اين موضوعي است که بايد مورد توجه تمام مسئولان قرار گيرد.
وي با تاکيد بر ضعف موجود در نظام برنامه ريزي و اجرايي کشور اذعان داشت: متاسفانه يکي از مشکلات اساسي که همواره در جامعه ايران مشاهده شده ضعف در نظام برنامه ريزي و اجرايي کشور است و نياز داريم در تدوين برنامه ششم توسعه با عبرت گرفتن از ضعف هاي برنامه چهارم و پنجم برنامه اي جامع را به تدوين برسانيم.
وي با اشاره به حاکميت نگاه ملوک الطوايفي در کشور تصريح کرد: در حال حاضر در بسياري از نهادها مسئولان به روش ملوک الطوايفي وظايف خود را پيش مي برند و اين يک ضعف بزرگ براي نهادهاي دولتي است.
وي ادامه داد: اين نگاه يک نوع عقب ماندگي مديريتي و نگاهي باستاني است که به تاريخ ايران بازمي گردد.
وي با بيان اين مطلب که در مدل مديريتي به يک نوع پيش فعالي مواجه شده ايم، خاطر نشان کرد: در حال حاضر شاهد هستيم که در هر وزارتخانه مسئولان آن مي خواهند که تمام فعاليت ها را در وزارتخانشان انجام داده و اعتقادي به کمک گرفتن از متخصصان ساير دستگاه ها ندارند.
وزير دادگستري در خصوص صحبت هاي روز گذشته وزير امور خارجه آمريکا و رجزخواني هاي اخير وي براي ملت ايران اظهار داشت: آمريکا 35 سال است که هر کاري از دستش برآمده در حق ملت ايران کرده است و بنا بر فرموده حضرت امام (ره) آمريکا هيچ غلطي نخواهد کرد.
پورمحمدي با تاکيد بر اهميت اجرايي شدن مقوله رفاه درجامعه بيان داشت: اگر موفق شويم برنامه هاي رفاه اجتماعي را به درستي پياده کنيم مي توانيم تحريم ها را به فرصت تبديل کرده و جامعه را براي مردم کشور مطلوب تر سازيم.
وي با مهم دانستن راه اندازي بانک جامع اطلاعاتي در تمام مقوله ها در کشور گفت: بدون شک اجراي هيچ برنامه اي بدون داشتن بانک اطلاعاتي جامع به خوبي ميسر نيست و انتظار ما اين است که مسوولان در تدوين برنامه ششم توسعه توجه ويژه اي نيز به بهره گيري از بانک هاي اطلاعاتي داشته باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن