تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819101349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انیمیشن رستم و سهراب بار دیگر مردم را به سینماها کشاند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: انیمیشن رستم و سهراب بار دیگر مردم را به سینماها کشاند بروجرد- ایرنا- بعد از سال ها دوری مردم با فضای سینما، تهیه و اکران انیمیشن "رستم و سهراب" بار دیگر مخاطبان هنر هفتم را به سینماها کشاند.


به گزارش ایرنا انیمیشن "رستم و سهراب" هفتم آذر ماه برای نخستین بار در ایران در شهر بروجرد اکران شد و تنها سینمای بروجرد مخاطبان سال های دور و مخاطبان نسل جدید خود را در آغوش کشید.
هر چند که این فیلم به صورت انیمیشن و برای کودکان و نوجوانان تهیه شده ولی هم اکنون قشرهای مختلف مردم در سنین جوانان و بزرگسالان نیز از مخاطبان این انیمیشن زیبا و به یاد ماندنی تاریخی هستند.
هم اکنون دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در بروجرد از تماشاچیان این انیمیشن بوده و برخی، بارها این انیمیشن را مشاهده کرده اند.
تولید و توزیع لوازم تحریر با عکس های مرتبط با این انیمشین، بر جذابیت این هنر سینمایی افزوده و توانسته با جذب بسیاری از کودکان و نوجوانان به شخصیت های قهرمان و تاریخی کشور خودمان، لوازم تحریر با نقش شخصیت های کارتونی غرب را از برخی مدارس و خانواده ها جمع کند.
یکی از شهروندان بروجرد در این باره گفت: سالهاست که جای خالی این نوع فیلم ها در سینمای ما احساس می شد.
"مریم معظمی گودرزی" افزود: با اینکه انیمیشن رستم و سهراب فیلمی تاریخی است و موضوعات تاریخی نیز مخاطبان شاید محدود تری داشته باشند، ولی این انیمیشن به قدری قوی و غنی بود که کودکان و نوجوانان درک بهتری نسبت به موضوع داشته و برای بزرگسالان نیز بعد از سالها فیلمی جذاب بود.
یکی دیگر از شهروندان بروجرد اکران انیمیشن رستم و سهراب را یک موفقیت بزرگ برای شهرستان بروجرد دانست و افزود: از آنجا که کارگردان و تهیه کننده و تعداد زیادی از عوامل آن از هنرمندان بروجرد هستند و این فیلم قرار است در کشورهای دیگر نیز اکران شود، نام بروجرد بار دیگر جهانی می شود.
"محمد رضا کرمی" گفت: حدود 30 سال است که سینما نیامده ام، ولی تعریف هایی که دیگران از این انیمیشن داشتند، من و خانواده را بار دیگر به سینما کشاند.
وی با اشاره به اینکه این فیلم دیدنی نشان دهنده ذوق و هنر هنرمندان بروجرد است، اضافه کرد: ساخت و اکران این انیمشین نشان داد که مردم هنوز دلبسته به شخصیت های اصیل ایرانی بوده و با خارج کردن فیلم ها از حالت کلیشه ای و تکراری و ضعیف، سالن سینماها همیشه به روی مردم باز است.
وی گفت: این انیمشین نشان داد که مردم با هنر هفتم قهر نبوده و نیازمند کارهای فرهنگی غنی هستند.
انیمیشن رستم و سهراب محصول مشترک مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، استودیو انیمیشن آریا و صنعت تخیل بروجرد می باشد.
این انیمیشن به تهیه کنندگی "داریوش دالوند" و کارگردانی "کیانوش دالوند" در بیش از 100 کشور خارجی در حال اکران و پخش است.
رستم و سهراب با همکاری بیش از 100 هنرمند عرصه انیمیشن کشور در شهر بروجرد تولید و موسیقی این فیلم توسط الیزا ایپ و آکادمی موسیقی موتزارت تنظیم شده است و در بازار سال گذشته فیلم کن، جهت پخش جهانی به یک کمپانی فیلم انیمیشن با تضمین چند میلیون دلاری واگذار گردید.
انیمیشن رستم و سهراب داستان بسیار زیبا و ارزشمند از کتاب شاهنامه ابوالقاسم فردوسی است که به دو زبان انگلیسی و فارسی تولید شده که تمام جزییات و محصولات جانبی آن در ایران ساخته و پرداخته شده و در حال آماده شدن برای اکران همزمان در سه کشور آمریکا، روسیه و امارات متحده است.
اکران عمومی انیمیشن رستم و سهراب، این اثر سینمایی ایرانی در سه کشور آن هم در یک فرآیند طبیعی در سینمای بعد از انقلاب بی سابقه یا حداقل کم سابقه بوده و این موضوع وقتی اهمیت زیادی پیدا می کند که بدانیم «رستم و سهراب» در شرایطی در سه کشور خارجی اکران می شود که داستانی کاملا ایرانی دارد که از کتب کهن ما سرچشمه می گیرد.
یکی از مهمترین کار های نمایشی درباره این داستان شاهنامه، اپرای "رستم و سهراب" است که توسط "بهروز غریب پور" کارگردانی شده و آهنگسازی آن را "لوریس چکناواریان" یکی دیگر از مفاخر بروجرد، بر عهده داشته است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد در خصوص این انیمیشن گفت: حضور انیمیشن "رستم و سهراب" به عنوان نخستین نماینده انیمیشن ایرانی روی پرده های سینماهای خارجی می تواند تبلیغ خوبی برای آشنایی مخاطبین انیمیشن با توانایی های هنرمندان ایرانی باشد و از سوی دیگر راهگشای حضور سایر تولیدات ایرانی و رقابت آنها با انیمیشن های ساخته شده در کشورهایی مانند آمریکا و ژاپن است.
"نادر ارجمندی" افزود: این فیلم در هفته نخست پر فروش بوده و با استقبال خوب شهروندان مواجه شده است و دانش آموزان نیز به صورت نیم بها در سه سانس مختلف به تماشای این فیلم نشستند.
وی با بیان اینکه فیلم های تازه ساخته شده ابتدا در سینماهای بزرگ کشور اکران می شوند، گفت: نخستین اکران انیمیشن رستم و سهراب در سینمای بروجرد افتخار بزرگی برای این شهر محسوب می شود.
وی اضافه کرد: اکران این فیلم تا دو هفته آینده در سینما فلسطین بروجرد ادامه دارد و اگر استقبال مردمی ادامه داشته باشد، اکران تا 45 روز نیز تمدید می شود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد با اشاره به تولید انبوه لوازم تحریر با عکس شخصیت های داستان های کهن از جمله رستم و سهراب گفت: خوشبختانه این لوازم تحریر سال تحصیلی جاری مورد استقبال خانواده ها و دانش آموزان قرار گرفته و نوشت افزار با عکس و طرح شخصیت های کارتونی غربی کمتر در بازار دیده شد.
وی افزود: هم اکنون هشت شرکت فیلم سازی در بروجرد بطور رسمی فعالیت می کنند.
شهرستان بروجرد به لحاظ سابقه در فعالیت های حوزه انیمیشین از میان استانها و شهرهای بزرگ کشور، خرداد ماه سال 89 طی آیینی به عنوان "پایتخت انیمیشن ایران" نامگذاری شد.
7189/7279/630


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن