تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805159023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ملتي که حافظه ندارد، آينده ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آذر ۱۳۹۳ (۹:۲۲ق.ظ)
ملتي که حافظه ندارد، آينده ندارد معاون صنايع دستي کشور در مراسم اختتاميه هشتمين جشنواره سينما حقيقت با تاکيد بر نقش مهم سينماي مستند در حافظه فرهنگي جامعه، سينما را تريبوني سترگ براي معرفي صنايع دستي ايران دانست.
به گزارش خبرگزاري موج، هشتمين جشنواره بين المللي فيلم مستند ايران (سينما حقيقت) در حالي به کار خود پايان داد که در بخش مستندهاي صنايع دستي اين رويداد آثار برتر معرفي شدند و جوايز خود را از بهمن نامورمطلق معاون صنايع دستي کشور دريافت کردند و وي دقايقي در خصوص اهميت اين رويداد به سخنراني پرداخت.
نامور مطلق در اين مراسم گفت: سينما مي تواند صداي بلند هنرمندان صنايع دستي و هنرهاي سنتي باشد. صدايي که نياز به يک بلندگوي سترگ مانند سينما دارد. زيرا بايد اقرار کرد که سينما پيچيده ترين و کاملترين نظام هاي نشانه اي و بياني را به طور همزمان مورد استفاده قرار مي دهد. سينما سخنگوي هنرهاست.
وي افزود: در اين ميان سينماي مستند نقش ويژه اي ايفاء مي کند؛ زيرا اين سينما به واقعيت و به حقيقت نزديکتر است. سينماي مستند نسبت خاصي با حافظه جمعي دارد. سينماي مستند حافظه فرهنگي جامعه است. و ملتي که حافظه ندارد آينده ندارد. بخش و حوزه اي مانند صنايع دستي و هنرهاي سنتي اگر حافظه نداشته باشد آينده و چشم انداز نخواهد داشت.
نامور مطلق تاکيد کرد: ما علاقمند و بلکه نيازمند هستيم با سينماي مستند صنايع دستي و هنرهاي سنتي را خاطره دار و حافظه دار کنيم. صنايع دستي را تثبيت و از آن متني ماندگار خلق کنيم. ثبت کنيم تا نه فقط فراموش نشود بلکه به واسطه انباشتگي متني بلندقامت تر و غني تر شود. اما دستاورد سينماي مستند براي ما به ثبت خاطره محدود نمي شود. اين سينما با نگاه تيز بين خود مي تواند واقعيت را به صورتي در معرض تماشا قرار دهد که گريزي از پاسخ و اصلاح نباشد. سينمايي منتقد و مسوول، دلسوز و جسور و اين امر مهم به بهترين وجه توسط سينما ممکن مي شود. زيرا سينما امکان روايت پذيري و قهرمان پروري را ميسر مي سازد. هنرمندان محجوب و گوشه گير را محبوب و عالمگير مي کند. گفتمان هنرهاي بومي و سنتي را جهاني مي گرداند. جلوه هاي فرهنگي ما را فراگير مي کند. به ويژه اينکه اگر اين سينما دوبله شود.
معاون صنايع دستي تاکيد کرد: همچنين سينما با هنرهاي سنتي نه فقط معنويت را تکثير و توزيع مي کند بلکه خود نيز جلوه معنويت مي شود. بايد يادآوري کرد که هنرهاي سنتي، هنرهايي بر پايه معنويت و حقيقت استوار است. بنابر اين سينماي مستند هنرهاي سنتي جلوه اي از حقيقت و معنويت خواهد بود. اميد است سينماي مستند در يک تعامل تنگاتنگ با هنرهاي سنتي و صنايع دستي موجب آشنايي سازي اين هنرها و استانداردسازي خود شود.
گفتني است در اين مراسم که شامگاه ۱۶ آذرماه ۱۳۹۳، با حضور جمعي از مديران، مستندسازان، ميهمانان خارجي، اصحاب رسانه و علاقمندان سينماي مستند در تالار انديشه برگزار شد، برگزيدگان بخش صنايع دستي و هنرهاي سنتي هشتمين جشنواره سينما حقيقت به شرح ذيل معرفي شدند: بهترين پژوهش: لوح تقدير و جايزه نقدي به مبلغ ۴ ميليون تومان به «عليرضا قاسم‌خان» پژوهشگر و کارگردان فيلم مستند «درخت سخنگو»، جايزه سوم شامل لوح تقدير و جايزه نقدي به مبلغ ۴ ميليون تومان به «سيّدمحمدصادق جعفري» کارگردان فيلم مستند «بافندگان خيال»، جايزه دوم لوح تقدير و جايزه نقدي به مبلغ ۵ ميليون تومان به «محمدعلي يزدان‌پرست» کارگردان فيلم مستند «همه آنچه که من دارم» و جايزه اول لوح تقدير و جايزه نقدي به مبلغ ۶ ميليون تومان به «علي جلالي» کارگردان فيلم مستند «عمو اوغلي» اهدا شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن