تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799171131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازی مناطق آزاد انرژی نو از ضروریات سیستان و بلوچستان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: راه اندازی مناطق آزاد انرژی نو از ضروریات سیستان و بلوچستان زاهدان- ایرنا- سیستان و بلوچستان با داشتن انواع انرژی های تجدید پذیر به کلکسیونی از انرژی های نو تبدیل شده است از این رو برای بهره وری بیشتر و رفع موانع سرمایه گذاری در این زمینه راه اندازی مناطق آزاد انرژی نو در این استان ضروری به نظر می رسد.


به گزارش ایرنا، عرضه و تقاضای انرژی در جهان به صورت یکی از مسائل روز در آمده است زیرا انرژی های فسیلی مانند نفت ، گاز و زغال سنگ روزی تمام خواهند شد و با پایان یافتن آنها چرخ تمدن بشری که بستگی مستقیم به انرژی دارد متوقف خواهد گشت.
این مساله موجب شده که کشورهای توسعه یافته صنعتی با جدیت هر چه بیشتر استفاده از سایر انرژی های تجدید پذیر موجود در طبیعت مانند انرژی خورشید، باد، گرمای درون زمین و جزر و مد را مورد توجه قرار دهند.
اخیراً پیشرفت های زیادی در مورد استفاده از انرژی باد حاصل شده است این انرژی اغلب در دسترس بوده و هیچ نوع آلودگی بر جای نمی گذارد و می تواند از نظر اقتصادی نیز در دراز مدت قابل مقایسه با سایر منابع انرژی باشد.
استان سیستان وبلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیک خاص خود در راستای استفاده از انرژی باد و خورشید در تامین نیازهای اساسی و زیر بنایی کشور اهمیت بسیاری دارد.
سیستان و بلوچستان اگرچه نعمت هایی نظیر نفت، گاز و جنگل های انبوه ندارد، اما نعمت های خدادادی همچون باد، تابش خورشید و معادن به این استان هدیه شده و این نعمت ها استان را به مجموعه ای بی نظیر از انرژی های نو در ایران تبدیل کرده است.
مسیر بادهای پر قدرت سیستان، انرژی تابشی خورشید با بیش از شش کیلووات ساعت بر مترمربع در روز، دو انرژی تجدیدپذیر خدادادی است که بهترین شرایط را در این منطقه به وجود آورده است.
همچنین می توان به موارد بالا انرژی زمین گرمایی آتشفشان نیمه خاموش تفتان و بلندی های بزمان، انرژی امواج اقیانوسی دریای بزرگ چابهار با ارتفاع بیش از 12 متر در فصل مونسون و انرژی بیومس منطقه کشاورزی و گاوداری های زابل، بمپور و باهوکلات را نیز اضافه کرد.
مطالعات نشان داده است که سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه فلات سیستان بالاترین پتانسیل استفاده از انرژی باد را دارا است از این رو شواهد تاریخی نشان دهنده بهره برداری گذشتگان از این انرژی لایزال در مناطق روستایی باستانی منطقه است که هنوز آثاری از آن در منطقه موجود است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: سیستان و بلوچستان از نظر برخورداری از انرژی باد و خورشید رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
"محب علی قزاق جاهد" افزود: این استان از نظر انرژی زمین گرمایی و انرژی دریا و انرژی جزر و مد با توجه به دارا بودن 300 کیلومتر مرز آبی در موقعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.
وی ادامه داد: پیشنهاد ما به دولت با توجه به وجود ظرفیت های بالای منطقه ایجاد سه منطقه آزاد انرژی نو در سیستان و بلوچستان است به این ترتیب که با توجه به قابلیت های استان منطقه ویژه انرژی بادی در سیستان، منطقه ویژه خورشید در زاهدان و منطقه ویژه انرژی امواج و دریا در جنوب راه اندازی شود.
وی گفت: هر یک از مناطق ویژه انرژی نو در صورت راه اندازی، نیازمند مدیریت خاص در همان منطقه است به طوری که با مطالعه منطقه، رفع موانع و مشکلات و گرفتن مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری، زمینه سرمایه گذاری را در هر منطقه فراهم می کند.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این مرجع نمی تواند در مرکز کشور(تهران) به دلیل بعد مسافت طولانی استان با آن مستقر باشد از این رو ضروری است برای رفع موانع سرمایه گذاران مدیریت این مناطق در استان مستقر باشند تا هر منطقه با توجه به متفاوت بودن مطالعات خود به وظایف ذاتی شان بپردازند.
جاهد خاطر نشان کرد: مناطق ویژه انرژی نو در سیستان و بلوچستان می توانند با دانشگاهها و مراکز پژوهشی که قابلیت مطالعه مناطق را دارند زمینه را برای سرمایه گذاری فراهم کنند.
7316 / 653


18/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن