تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819776136




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظارت بر سلامت اداری نیازمند تفکر بسیجی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نظارت بر سلامت اداری نیازمند تفکر بسیجی است قزوین-ایرنا- رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، بر لزوم حاکمیت تفکر بسیجی در قانون گذاری و اجرای آن تاکید کرد و گفت: حقوقدانان بسیجی می توانند با نگاه حقوقی و اصلاح مدارانه خود، نظارت بیرونی دقیقی بر روند سلامت اداری در دستگاه های مختلف داشته باشند.


به گزارش ایرنا «محمدعلی پورمختار» روز دوشنبه در چهارمین همایش بسیج حقوقدانان که در سالن اجتماعات دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، افزود: مبارزه با فساد یکی از مهمترین مسائل پیش روی کشور است و تحقق آن در دستگاه های اجرایی نیازمند همت بالا از سوی تمام دست اندرکاران است و در این راه جامعه بسیج حقوقدان در شناخت روزنه ها و ارایه پیشنهادات نقش موثری دارند.
وی اضافه کرد: یکی از مشکلات مهم در مبارزه با فساد اداری این است که هر کدام از دستگاه های اجرایی فساد را مربوط به خارج از سازمان خود دانسته و از سازمان متبوع خود غفلت می کنند، که همین موضوع آسیبی جدی در این راه است.
پور مختار، نظارت از بیرون بر امور دستگاه ها را مهم دانست و افزود: در این راستا همین جامعه بسیج حقوقدان به عنوان سازمانی غیر حزبی و غیرسیاسی و تنها با نگاه اصلاح مدارانه، می تواند نظارت از بیرون را عملی و کمکی برای دستگاه ها باشد.
وی صریح کرد: تفکر بسیجی نیاز امروز مدیریت داخلی کشور است و همانطور که در جنگ تحمیلی موجب پیروزی بر دشمنان شد، امروز نیز تمام مسوولان با تمسک بر آن می توانند برای گذار از شرایط سخت جنگ روانی و اقتصادی دشمن موفق باشند.
وی با اشاره به موقعیت حساس کشور و وجود بسیاری از بحران هایی که از سوی دشمنان جهت ساقط کردن نظام طراحی شده است، اظهارکرد: به لحاظ اثربخشی در عرصه های بین المللی و موقعیت مطلوب علمی در حوزه های علمی داخلی، اکنون به الگویی موفق برای حاکمیت نظام اسلامی ثابت کرده ایم توان اداره کشور را داریم.
پورمختار ادامه داد: برهمین اساس جهت مقابله با تهدیدات و شرارتهای دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی، نیازمند سیاستگذاری و تعیین نقشه راه و اجرای مقتدرانه آن هستیم و در جنگ روانی و اقتصادی دشمن باید طوری عمل کنیم تا حربه از دست دشمنان خارج و اصول و ارزش های ما حفظ شود.
وی مسایل اقتصادی را از مهمترین مشکلات کشور یاد کرد و افزود: در حال حاضر کنترل رکود و تورم از مسایل جدی ما در این حوزه است و البته سیاست دولت بیشتر بر کنترل تورم بوده است تا رکود، البته اخیرا لایحه خروج از رکود توسط دولت ارایه شده که بیشتر یک سیاستگذاری و نقشه راه است و معتقدم در کوتاه مدت اثرگذار نیست ولی امیدواریم زمینه های کاهش رکود را فراهم کند.
این مسوول یادآور شد: در شرایط سخت تحریم های غیرقانونی علیه ایران، ما تاکنون در هیچ مرجع صالحه بین المللی طرح دعوا نکرده ایم تا آثار آن را بر بشریت مطرح کنیم، لذا با توجه به مشغولیت های کاری وزارت امور خارجه در ابعاد دیگر سیاست خارجی، حقوقدانان ما در این راه نیز می توانند نقش موثری ایفا کنند.
پورمختار به برخی دیگر از مسائل داخلی کشور نیز اشاره کرد و گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی، اصل 44 و اشتغال و بسیاری از زیرساخت های کشور با وجود ابلاغ، چندان در دستگاه های اجرایی عملی نشده و بطور عمده نگاه دستگاه های ما به این سیاست ها بودجه ای بوده است.
وی افزود: در همین بخش سلامت با وجود افزایش ردیف بودجه این حوزه شاهدیم که 90 درصد این منابع صرف پرداخت حق الزحمه به پزشکانی شده که انگیزه حضور در بیمارستان ها را داشته باشند در حالی که بخش های دیگر این حوزه مانند تجهیزات بیمارستانی، دارو، امکانات و خانه های بهداشت روستایی مغفول مانده است.
پورمختار، بر اصلاح شیوه مدیریت کشور تاکید کرد و ادامه داد: اکنون 32 هزار پزشک عمومی و متخصص کشور در مشاغلی غیر از حرفه خود مشغول بکار هستند و هزینه کلانی را از بیت المال دریافت می کنند که منشاء اینها از نقص سیستم مدیریتی است.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از عناوین مطرح در مجلس شورای اسلامی نیز مانند نحوه تشکیل و فعالیت احزاب، برگزاری استانی انتخابات، امر به معروف و نهی از منکر و موضوع جرایم سیاسی نیازمند نگاه حقوقی هستند که امیدواریم حقوقدانان بسیجی بتوانند در این زمینه راهگشا باشند.
رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: جامعه بسیج حقوقدان می تواند با نگاه حقوقی و با تشکیل و راه اندازی گفتمانها و پیشنهادات روشن در این مسیر موثر باشند.
7388/ 614 / 1539


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن