تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821062233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه اندازی آرشیو آنلاین زندگی خصوصی اینشتین


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: راه اندازی آرشیو آنلاین زندگی خصوصی اینشتین تهران - ایرنا - بیش از پنج هزار سند از زندگی خصوصی آلبرت اینشتین در یک آرشیو آنلاین به نمایش گذاشته شد.


به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا و به نقل از رویترز، در این آرشیو دیجیتالی آنلاین، مستنداتی از تولد فرزند وی، تمایل قلبی او برای برقراری صلح در دوران جنگ جهانی اول، به همراه مستنداتی از فرآیند شکل گیری نظریه نسبیت این دانشمند به نمایش گذاشته شده است.
این آرشیو شامل مجموعه ای از نامه ها، دفترچه ها، کارت های پستی و اوراقی است که دریچه هایی را به ابعاد زندگی خصوصی مشهورترین دانشمند جهان باز می کنند. این اسناد جزییات زیادی را درباره تحقیقات وی افشا می کنند. در بین این مدارک، مستنداتی از واکنش وی در زمان دریافت تلگرافی حاوی خبر کسب جایزه نوبل فیزیک برای اثر فتوالکتریک در سال 1921 میلادی و همچنین دشواری های احساسی او که به دلیل شهرت فراوان با آن دست به گریبان بود، به چشم می خورد.
این آرشیو دیجیتالی در کنار مستندات و معادلات پیچیده ای که منجر به ارایه معادله مشهور E=mc^2 شد، نامه هایی را به نمایش می گذارد که بعد دیگری از شخصیت اینشتین را نشان می دهند.
این آرشیو دیجیتالی از طریق آدرس http://einsteinpapers.press.princeton.edu/papers در دسترس عموم قرار گرفته است.
علمی (6) ** 9259**1440


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن