تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801703385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییر کاربری زمین های زراعی یکی از مصادیق فساد است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وزیر جهادکشاورزی: تغییر کاربری زمین های زراعی یکی از مصادیق فساد است تهران - ایرنا - وزیر جهادکشاورزی گفت: قیمت زمین چند صد میلیونی با تغییر کاربری گاهی اوقات تا چند ده میلیارد تومان ارزش پیدا می کند که ارزش افزوده آن تنها برای فردی که این کار را کرده، ایجاد می شود.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمود حجتی روز دوشبنه در همایش ملی ارتقا سلامت اداری و مبارزه با فساد در سالن اجلاس، تاکید کرد که باید راهکارهای لازم برای آسیب شناسی و پیشگیری از بروز و تکرار این نوع تخلفات در قانون پیش بینی شود.
وی اظهار داشت: یکی از اختلافاتی که منابع طبیعی با مردم داشت و باعث تعارضات زیادی بین مردم و منابع طبیعی شد، موضوع زمین و مساله تصرف غیرمجاز اراضی بود.
وی با تاکید بر اینکه مشکل یادشده یکی از مشکلات دیرینه در بخش کشاورزی بوده، گفت: به طور عمده حق با مردم بوده و هست اما ما اسم این موضوعات را اراضی تداخلی گذاشته ایم.
به گفته حجتی، زمین ارثیه آبا و اجدادی مردم بوده و منابع طبیعی ورود کرده و تصرف غیرواقعی انجام داده است.
وی گفت: هم اکنون هفت تا هشت هزار پرونده به این شکل داریم که با هماهنگی هایی که با دستگاه های مختلف صورت گرفته امیدواریم بتوانیم راه حلی برای حل این مشکلات بیابیم.
وی ادامه داد: البته مواردی هم هست که فرد متجاوز به شکل غیرقانونی زمینی را تصرف کرده که باید پیگیری و زمین تصرف شده، پس گرفته شود، ضمن آنکه مواردی فیمابین است که به کمیسیون ماده واحده ارجاع می دهیم و نظر مشورتی قاضی در این زمینه اساس و ملاک تصمیم گیری است.
وزیر جهادکشاورزی گفت: درصدد هستیم موارد بازرسی مجدد را افزایش دهیم تا آسیب ها در این زمینه کاهش یابد.
حجتی با بیان آنکه اراضی کشاورزی در ایران به شدت محدودیت دارد و سرمایه ای تجدیدناپذیر است، تصریح کرد: عمده وقایع مربوط به اراضی درجه دو است که ما باید در برابر نسل آینده پاسخگو باشیم زیرا بخش زیادی از زیان ما ناشی از ساز و کارهای نادرستی است که خود وضع کرده ایم.
وزیر جهادکشاورزی اظهار داشت: سالانه 10 هزار پرونده در محاکم قضایی در این خصوص تشکیل که برای 20 درصد آنها حکم قضایی صادر می شود.
حجتی گفت: از حدود 6 تا هفت هزار روستای شمال ایران که در سه استان واقع شده اند برای چهار هزار روستا طرح هادی تهیه کرده ایم که 200 هزار هکتار از بهترین اراضی محدود شمال که کشاورزی است در طرح هادی قرار دارند.
ادامه دارد...
اقتصام(3)ل.الف.ی/9123**1558


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن